Gå til innhold

Solkrem

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor høy faktor smører du deg med på en vanlig norsk sommerdag ? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

15.

Skal ikke ha mellomrom før spørsmålstegn.

Anonymkode: 85d7e...fbf

AnonymBruker
Skrevet

25 ansikt og bryst. Ingenting på kroppen. Soler meg ikke. 

Anonymkode: daff5...3a3

Skrevet

Alltid 30 i ansiktet. På kroppen begynner jeg med faktor 30 siden huden ikke har blitt eksponert for sol på lenge, men går ned til 15 etter ei stund. 

Ligger ikke nødvendigvis å soler meg, men er mye ute (går tur, hagearbeid, ute å fisker ol) og da er det viktig å smøre seg. Selv om det er overskyet så er det UV-stråler. 

AnonymBruker
Skrevet

50 om vi er i båten, og 15 ellers.

Anonymkode: 54348...2f7

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor lenge jeg skal være ute, hvordan været er, når på sommeren det er, og hvor på kroppen det er. Har også en del gammel solkrem, som jeg antar har mistet litt effekt, så vanskelig å vite nøyaktig hvilken faktor det er.

Bruker stort sett enten 30 eller 15. På snø/brevandring en solskinnsdag er det 50 som gjelder.

Anonymkode: 34fdf...334

Skrevet

30 i både ansikt og kropp. 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker 30. 

Anonymkode: cab47...146

AnonymBruker
Skrevet

50 uansett. Blir skikkelig brun uansett, vil ikke risikere malignt melanom og stygg hud

Anonymkode: 7cc5f...88a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

50 i ansiktet, alltid. 30 på kropp. Dersom jeg er mye ute i sola, smører jeg flere ganger 

Anonymkode: 1f70e...5ec

AnonymBruker
Skrevet

50 eller 30🤷‍♀️

Anonymkode: 4f127...4df

AnonymBruker
Skrevet

50 i ansiktet, på halsen, nakken og brystet. 30 ellers. Dessuten dekker jeg meg til eller oppholder meg i skyggen midt på dagen så langt det er mulig. 

Jeg har svært blek hud og slurvet en del med solkrem tidligere. For noen år siden fikk jeg malignt melanom som heldigvis ble fjernet så tidlig at det ikke hadde rukket å utvikle seg. Jeg ønsker ikke å oppleve dette flere ganger. Neste gang kan det være for sent. 

Anonymkode: 36a33...346

AnonymBruker
Skrevet

50 på ansikt, hals og håndbaker hver eneste dag. 30 eller 50 på kroppen. 

Anonymkode: 572dd...cbc

AnonymBruker
Skrevet

15 i ansiktet, ingenting på kroppen. Har ikke dårlig lys hud, så jeg trenger ikke mye beskyttelse fra solen. 

Anonymkode: a3568...52d

Skrevet

Begynner med 25 i ansikt og på overkropp, samt legger. Går ned til 10 etter hvert som jeg har fått farge. 

Skrevet (endret)

50/30 i ansiktet og 30 på kroppen, og etterhvert som jeg får farge går jeg ned til 20/ 15.

Oppdaget at når jeg bruker for lav faktor så blir huden tørrere, og brunfargen holder kortere.

Endret av Tough cookie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...