Gå til innhold

Sykkelstativ

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja, som overskriften sier så er jeg på jakt etter ett sykkelstativ til bil. Noen kriterier har en:

Være enkelt å montere alene, samt få sykkene på.

God plass til 2 elsykler. Kjekt hvis den kan ta 3 sykler.

Sammenleggbart så det ikke tar så mye plass.

Må ta sykler i ca 25 kilos klassen.

Må kunne åpne baggasjeluken.

Tror kanskje jeg fikk med det viktigste her. Har tittet litt rundt på nettet og kommer støtt og stadig tilbake til ett som jeg synes ser veldig bra ut. Det er Thule easyfold xt 3. Noen erfaringer med dette?

Finnes det alternativer der ute som er like enkle? Veldig viktig at det er så enkelt som mulig å håndtere dette alene. Alle nevnte kriterier er forsåvidt viktige

Anonymkode: 67551...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, som overskriften sier så er jeg på jakt etter ett sykkelstativ til bil. Noen kriterier har en:

Være enkelt å montere alene, samt få sykkene på.

God plass til 2 elsykler. Kjekt hvis den kan ta 3 sykler.

Sammenleggbart så det ikke tar så mye plass.

Må ta sykler i ca 25 kilos klassen.

Må kunne åpne baggasjeluken.

Tror kanskje jeg fikk med det viktigste her. Har tittet litt rundt på nettet og kommer støtt og stadig tilbake til ett som jeg synes ser veldig bra ut. Det er Thule easyfold xt 3. Noen erfaringer med dette?

Finnes det alternativer der ute som er like enkle? Veldig viktig at det er så enkelt som mulig å håndtere dette alene. Alle nevnte kriterier er forsåvidt viktige

Jeg har den for to sykler(el-sykler.), og jeg synes den er ganske tung. Men derav solid. Tror mitt x-rygg prolaps ville få kjenne litt på det med stativet for tre sykler. 

Du må imidlertid prøve det opp mot rammen. Noen overrør er veldig brede på nye el-sykler. Jeg trøblet endel med min sykkel før jeg fant en trygg løsning. Men til slutt, svært fornøyd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PITTY skrev (4 minutter siden):

Jeg har den for to sykler(el-sykler.), og jeg synes den er ganske tung. Men derav solid. Tror mitt x-rygg prolaps ville få kjenne litt på det med stativet for tre sykler. 

Du må imidlertid prøve det opp mot rammen. Noen overrør er veldig brede på nye el-sykler. Jeg trøblet endel med min sykkel før jeg fant en trygg løsning. Men til slutt, svært fornøyd.

Ja, det er jo noe med den vekten. Det er vel ca 5kg forskjell på de to. Men måten en håndterer det på i forhold til mange andre stativer der ute så vil det jo være noe enklere når det er lettere å løfte/håndtere regner jeg med, selv om vekten er noe høyere. Nå er heldigvis ikke jeg så uheldig som deg som sliter med ryggen🙁 Skal klare å få det opp på kroken satser jeg på.

Har tittet på velospace xt 3 også men det så absolutt ikke i nærheten av så lettvindt ut som easyfold.

Ja, har tenkt litt på de stagene en fester til sykkelen, får håpe det går min vei og passer helt utmerket. Problemet er at det ikke er noen i nærheten som har stativet så jeg får testet med syklene.

Tror kanskje jeg satser på det jeg og bestiller meg en slik. Får noe rabatt, så hvis den ikke passer så regner jeg med at jeg får solgt den. Det virker som det er kvalitet og at det er solid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...