Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #1 Skrevet 14. november 2005 Jeg har i det siste blitt plaget av hodepine på jobben. Spesielt hvis jeg har mye å gjøre. Jobben min består i å jobbe på data, så jeg går ut i fra at dette har litt skyld. Hva kan jeg gjøre for å unngå dette? Jeg prøver å drikke vann gjennom hele dagen.
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2005 #2 Skrevet 14. november 2005 Ta små pauser og rull litt på skuldrene. Reis deg opp og gjør noe annet. Når man sitter foran data anstrenger man seg mye ubevisst, særlig i pannen og tinningene. Og man blunker mye sjeldnere enn ellers. Alt dette kan gi hodepine. Få også tilpasset tastatur/bord/stol til deg hvis dette ikke er gjort allerede.
Brunhilde Skrevet 14. november 2005 #3 Skrevet 14. november 2005 Få sjekket synet. Det kan være du trenger databriller!
Gjest *kosejoker* Skrevet 14. november 2005 #4 Skrevet 14. november 2005 Enig med de to første svarene her. Hodepinen kan også komme fra nakken, hvis du ikke sitter riktig i forhold til dataen din. Tror kanskje du bør ta deg en liten legesjekk, bare for å finne ut hvor feilen ligger.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #5 Skrevet 14. november 2005 Enig med de andre. Anspenthet pga sittestilling og statisk arbeid, og evt synsfeil. Dessuten ville jeg sjekket hvor mange hertz skjermen er innstilt på - jeg får i hvert fall vondt i hodet av skjermer som står og flimrer (minst 75 hertz bør det være på en sånn vanlig skjerm, på lcd er det vel ike så nøye)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå