AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #1 Skrevet 25. juni 2022 Hvorfor er blir man utestengt fordi man ikke har en kjæreste eller samboer? Jeg skjønner ikke helt hvordan par tenker. At man kan samle bare de som er i par men ikke de som er single. Jeg klarer ikke helt å skjønne tankegangen til disse parene. hvorfor er der så viktig å ha alt i partall? jeg elsker å være singel bortsett fra den utestengelsen blant de man kaller venner. Dette er jo noe som oppstår i mange vennegjenger, men merker det mer hvor eldre jeg blir. Jeg klarer bare ikke å fatte hvorfor Anonymkode: 3f959...05e 2 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #2 Skrevet 25. juni 2022 Er du gretten fordi andre rundt deg har partnerskap og ikke du? Og prøver å gjøre andre til problemet? Det er jo netto mer behagelig og morsommere å være singel så at du gidder å bry deg sier meg jo bare at du er sjalu. Anonymkode: 0a364...1c8
Diskusjon69 Skrevet 25. juni 2022 #3 Skrevet 25. juni 2022 24 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er blir man utestengt fordi man ikke har en kjæreste eller samboer? Jeg skjønner ikke helt hvordan par tenker. At man kan samle bare de som er i par men ikke de som er single. Jeg klarer ikke helt å skjønne tankegangen til disse parene. hvorfor er der så viktig å ha alt i partall? jeg elsker å være singel bortsett fra den utestengelsen blant de man kaller venner. Dette er jo noe som oppstår i mange vennegjenger, men merker det mer hvor eldre jeg blir. Jeg klarer bare ikke å fatte hvorfor Anonymkode: 3f959...05e Det er jo det samme som skjer når flere i gjengen får barn og noen få ikke gjør. Da er disse på et annet sted i livet med helt andre fokus og ting å snakke om, det er litt det samme med par og single også. Du kan pluse på at single vil feste på en helt annen måte en de som er i par ofte vil, single vil ta den helt ut og flørte med nye folk, de i par vil ofte ta det i mer rolige former.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #4 Skrevet 25. juni 2022 Ts, hvis du ikke forstår det så tenker jeg det er forståelig at du ikke blir invitert på parmiddager. Når par møtes så knyttes det et bånd mellom disse parene, de opplever myeav de samme utfordringene i livet som de snakker om, de finner sine likheter og ulikheter,interesser mm. Hva har du å bidra med i disse samtalene? Kvinnen som elsker å være singel, leve livet snakke om de nye beilerne, siste ligget, hvor dårlig mannfolk er til x y z, siste hotte utesteder hvor de kjekkeste mannfolka er.. Du skjønner det ts, enkelte har allerede rast fra seg, de ønsker stabilitet, de ønsker å bygge reir, de har gått lei personer som bsre elsker singellivet. Anonymkode: 0c255...ef6 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #5 Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts, hvis du ikke forstår det så tenker jeg det er forståelig at du ikke blir invitert på parmiddager. Når par møtes så knyttes det et bånd mellom disse parene, de opplever myeav de samme utfordringene i livet som de snakker om, de finner sine likheter og ulikheter,interesser mm. Hva har du å bidra med i disse samtalene? Kvinnen som elsker å være singel, leve livet snakke om de nye beilerne, siste ligget, hvor dårlig mannfolk er til x y z, siste hotte utesteder hvor de kjekkeste mannfolka er.. Du skjønner det ts, enkelte har allerede rast fra seg, de ønsker stabilitet, de ønsker å bygge reir, de har gått lei personer som bsre elsker singellivet. Anonymkode: 0c255...ef6 Nå er vi godt voksne og har mange av de samme utfordringene. Det eneste som er forskjellig er at jeg er singel. Har kommet ut av et langt forhold og har barn. Jeg er ikke ute på byen hver helg og snakker om siste ligg. Snakker faktisk aldri om disse tingene da hvis jeg finner ut at jeg vil det så er det mine personlige ting. Jeg vil ikke være i et forhold, men det betyr jo ikke at jeg ikke vil være sammen med venner jeg har hatt i flere tiår. Anonymkode: 3f959...05e 9 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #6 Skrevet 25. juni 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du skjønner det ts, enkelte har allerede rast fra seg, de ønsker stabilitet, de ønsker å bygge reir, de har gått lei personer som bsre elsker singellivet. Har det omvendte inntrykket. Er singel, blir inkludert og sitter med følelsen av at de andre synes det er berikende med et tilskudd av en som ikke har et A4 partnerliv😄 Anonymkode: 7ff44...344 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #7 Skrevet 25. juni 2022 Antok at du var yngre. Les dynamikk. Det blir bare ikke den samme dynamikken med 5 hjulet på vogna. Anonymkode: 0c255...ef6 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #8 Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har det omvendte inntrykket. Er singel, blir inkludert og sitter med følelsen av at de andre synes det er berikende med et tilskudd av en som ikke har et A4 partnerliv😄 Anonymkode: 7ff44...344 Hvor gamle er dere? Anonymkode: 0c255...ef6
Helene1982 Skrevet 25. juni 2022 #9 Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ts, hvis du ikke forstår det så tenker jeg det er forståelig at du ikke blir invitert på parmiddager. Når par møtes så knyttes det et bånd mellom disse parene, de opplever myeav de samme utfordringene i livet som de snakker om, de finner sine likheter og ulikheter,interesser mm. Hva har du å bidra med i disse samtalene? Kvinnen som elsker å være singel, leve livet snakke om de nye beilerne, siste ligget, hvor dårlig mannfolk er til x y z, siste hotte utesteder hvor de kjekkeste mannfolka er.. Du skjønner det ts, enkelte har allerede rast fra seg, de ønsker stabilitet, de ønsker å bygge reir, de har gått lei personer som bsre elsker singellivet. Anonymkode: 0c255...ef6 Oj! Jeg var ikke klar over at vi single kun snakker om våre siste ligg, dårlige menn og hotte utesteder. Dette er helt nytt for meg. Når det er sagt er jeg singel og opplever ikke samme problem som trådstarter. Jeg blir invitert med på både middager og reiser. Selvsagt snakker vennene mine og jeg om livet vårt til hverandre og deler utfordringer vi har i hverdagen, (men livet mitt inneholder som regel ikke dårlige mannfolk og hotte utesteder) men vi snakker vel så mye om samfunnsspørsmål, kultur, religion, politikk, tøys og fjas osv. 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #10 Skrevet 26. juni 2022 Det skjønner ikke jeg heller. I min vennegjeng er det ingen forskjell om man har partner eller ikke, ingen holder på med "par-aktiviteter". Anonymkode: 2caf3...a3f 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #11 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er du gretten fordi andre rundt deg har partnerskap og ikke du? Og prøver å gjøre andre til problemet? Det er jo netto mer behagelig og morsommere å være singel så at du gidder å bry deg sier meg jo bare at du er sjalu. Anonymkode: 0a364...1c8 Feil har opplevd det selv. Har vært single hele livet og ble fort ekskludert fra vennegjengen. Og jeg fant aldri noe kjæreste. Jeg føler at damene i ett par forhold ofte ser meg som en trussel mot disse « fantastiske» mannfolka de har kapret. De kunne ikke ha interessert meg mindre. Men savner vennskapene ja. Nå er jeg alene og ingen venner. Det meste er lagt opp til par så en får bare akseptere at som single blir du ekskludert. Sånn er livet. Men man kan ha det bra som single også da. Anonymkode: e0ed7...419 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #12 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er du gretten fordi andre rundt deg har partnerskap og ikke du? Og prøver å gjøre andre til problemet? Det er jo netto mer behagelig og morsommere å være singel så at du gidder å bry deg sier meg jo bare at du er sjalu. Anonymkode: 0a364...1c8 Gir du et gretten svar tilbake fordi ts traff spikeren på hodet, og du er en av som synes det er helt ok å ekskludere andre personer pga deres livsstil? Anonymkode: 801d9...628 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #13 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva har du å bidra med i disse samtalene? Kvinnen som elsker å være singel, leve livet snakke om de nye beilerne, siste ligget, hvor dårlig mannfolk er til x y z, siste hotte utesteder hvor de kjekkeste mannfolka er.. Anonymkode: 0c255...ef6 Er det noen som virkelig trenger å omgås flere single, så er det du. Du er så fordomsfull at jeg mistenker du aldri har hatt en ordentlig samtale med en voksen, singel person i hele ditt liv. Hadde du blitt kjent med med noen, så ville du oppdaget at de fleste av oss er akkurat som deg, bare uten en partner. Det er sjelden noen lever som i Sex and the City, eller hvor du nå henter din "kunnskap" om single fra. Anonymkode: 82fe1...f5e 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #14 Skrevet 26. juni 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Hvor gamle er dere? Anonymkode: 0c255...ef6 Rundt 40 Anonymkode: 7ff44...344
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #15 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ts, hvis du ikke forstår det så tenker jeg det er forståelig at du ikke blir invitert på parmiddager. Når par møtes så knyttes det et bånd mellom disse parene, de opplever myeav de samme utfordringene i livet som de snakker om, de finner sine likheter og ulikheter,interesser mm. Hva har du å bidra med i disse samtalene? Kvinnen som elsker å være singel, leve livet snakke om de nye beilerne, siste ligget, hvor dårlig mannfolk er til x y z, siste hotte utesteder hvor de kjekkeste mannfolka er.. Du skjønner det ts, enkelte har allerede rast fra seg, de ønsker stabilitet, de ønsker å bygge reir, de har gått lei personer som bsre elsker singellivet. Anonymkode: 0c255...ef6 Wow, så utrolig inkluderende. Og dømmende. Anonymkode: 7b1a8...a68 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #16 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ts, hvis du ikke forstår det så tenker jeg det er forståelig at du ikke blir invitert på parmiddager. Når par møtes så knyttes det et bånd mellom disse parene, de opplever myeav de samme utfordringene i livet som de snakker om, de finner sine likheter og ulikheter,interesser mm. Hva har du å bidra med i disse samtalene? Kvinnen som elsker å være singel, leve livet snakke om de nye beilerne, siste ligget, hvor dårlig mannfolk er til x y z, siste hotte utesteder hvor de kjekkeste mannfolka er.. Du skjønner det ts, enkelte har allerede rast fra seg, de ønsker stabilitet, de ønsker å bygge reir, de har gått lei personer som bsre elsker singellivet. Anonymkode: 0c255...ef6 Jeg er ikke ts, men her syns jeg du generaliserer veldig. Som single kan jeg fortelle deg at ingenting av det der interesserer meg. Hverken beilere, ligg, rangering av mannfolk, eller jakting på dem. Jeg har ikke noe behov for å rase fra meg. Det er bare tull. Anonymkode: 01712...b42 1
Søgni Skrevet 26. juni 2022 #17 Skrevet 26. juni 2022 Hva er det man skal gjøre på en samling med par, som man ikke kan gjøre om det er single til stede? Det er klart, om man lever etter en tankegang om at single omtrent er en egen rase som ikke har felles erfaringsgrunnlag med folk i forhold, så blir det jo slik. Sannheten er jo heller at mange vennskap varer i årevis og gjennom flere livsfaser, inkludert noen partnerbytter og perioder som singel. Det er ikke vanlig at en person kan settes i kategorien "singel" eller "i forhold" hele voksenlivet lenger. Det er heller ikke slik at single ikke har noe å bidra med i sosiale settinger, fordi de ikke har partner. Om det er dette som er premisset, så vil jeg jo påstå at det blir en kjedelig parmiddag uansett, om man kun skal snakke om forholdene sine. For jeg antar at vi har beveget oss unna den tankegangen om at single har iboende mangler på kvaliteter, interesser, et fullverdig liv og lignende? Min konklusjon, for jeg har lurt på det samme, er at det er fordi Per og Kari ikke kan invitere Ida til middag, fordi da blir Per femte hjul på vogna. Samme hvor kul Ida er, og hvor lenge hun har kjent Kari. Hun kan komme på vinkveld med jentene, når Per ikke er der. Mari og Ola kan derimot komme på middag, fordi da blir det harmoni. Samme hvor lite Mari og Kari har til felles (unntatt at navnene rimer). 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #18 Skrevet 26. juni 2022 Jeg er singel kvinne på over 40. Har ikke dette problemet med at venner med partner ikke inkluderer meg. Har alltid blitt inkludert. Kanskje du må være mere på? F.eks invitere deg selv? Anonymkode: 2f6c4...d6e 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå