*blueberry* Skrevet 25. juni 2022 #281 Skrevet 25. juni 2022 parmanoia skrev (2 minutter siden): Helt enig med deg. Vi kan ikke hindre alt, men flere av episodene vi har sett de siste årene, kunne vært unngått hvis de som utførte det hadde fått hjelp tidligere. Dessverre kommer det ingen opprustning av psykiatrien. Det er lettere å skylde å andre ting. Helt tragisk. Hva blir det neste? 1
Ichiko Skrevet 25. juni 2022 #282 Skrevet 25. juni 2022 1 minutt siden, Sunnys said: Ok, det har jeg ikke fått med meg. Det er helt forferdelig. Jeg forstår ikke hvorfor folk skal plages med at folk finner kjærligheten av samme skjønn. for meg kan folk være bifil, homofil, transe uten at det påvirker min hverdag på noen måte. Folk må få leve livene sine slik de vil. men er det derfor han skjøt? Var målet homofile? Håper han aldri slippes ut igjen. Når han skaffer seg våpen, drar ut i gatene og skyter en bestemt gruppe mennesker da er det gjennomtenkt. Tenker jeg da. Slike folk kan vi ikke ha løs. Vi vet ennå ikke om homofile var hans hovedmål, men det er nærliggende å tenke det pga. sted og tidspunkt. De som faktisk ble drept, befant seg ved en pub som ikke er profilert homo-pub. Men det er også skadede fra alle de tre pubene som ble angrepet og beskutt. Enig i at dette virker gjennomtenkt og planlagt. Jeg prøver å skjønne hvorfor mange har så store problemer med homofili, og tipper det henger sammen med et foreldet patriarkalsk ideal der menn er sjef og knuller de "mindreverdige" kvinnene - sex blir en makthandling - og en mann som lar seg knulle av en annen mann har dermed gjort seg selv "mindreverdig som en kvinne" og anses som umandig. Han avviker fra dette patriarkalske idealet og straffes av den grunn. 4 1
parmanoia Skrevet 25. juni 2022 #283 Skrevet 25. juni 2022 *blueberry* skrev (1 minutt siden): Helt tragisk. Hva blir det neste? Flere drepte et annet sted, en liten by annet sted i Norge? Helt tilfeldig hvem, hva og hvor. 1
Anonymburker Skrevet 25. juni 2022 #284 Skrevet 25. juni 2022 Bie-damen skrev (45 minutter siden): Jeg ønsker meg inderlig 40 år tilbake i tid.. Jeg også. På alle måter. 7
XaoS Skrevet 25. juni 2022 #285 Skrevet 25. juni 2022 Det er tydelig at den typiske norske nettkrigeren i kommentarfeltene ikke helt vet hvor han skal legge skylden nå. Først - dette er en konsekvens av den tåpelige Pride-"ideologien". Så - dette er en konsekvens av invandring, og at "de" ikke klarer å tilpasse seg norske verdier. Pick a side, liksom. Er mangfold, og feiring av mangfold, norske verdier eller ikke? Og dersom du mener det ikke er akseptabelt å godta en festdag for folk med andre legninger sin frihetskamp, så forener du deg jo med denne ekstremisten. Samfunnet blir aldri fritt så lenge det ikke er fritt for alle. 3
parmanoia Skrevet 25. juni 2022 #287 Skrevet 25. juni 2022 Dere skulle bare visst hvor mye rart det er rundt omkring. Det er flaks det ikke skjer mer av sånt. 4 1 1
Jaimatadi Skrevet 25. juni 2022 #288 Skrevet 25. juni 2022 (endret) Virker som pst hadde avskrevet han helt. Til tross for at det kommer fram nå at han er venn av bhatti, de har blitt sett sammen og stoppet sammen. Og bhatti har lagt ut på fb nylig om homofile, og har et spesielt profilbilde som omhandler det. (Ref tabloid nyhetene nå). Så dette gikk helt under radaren eller? Fb er jo ganske offentlig og lett å få med seg. Bhatti har altså oppfordret til drap av homofile på sin fb profil? Med så kjente (wannabe) profilerte folk involvert, antar jeg dette har vært fulgt opp i forkant. Resultatet blir nok uansett paranoid schizofreni med befalende stemmer. Endret 25. juni 2022 av Jaimatadi 10 1 3
Granita Skrevet 25. juni 2022 #289 Skrevet 25. juni 2022 Gibralfaro skrev (7 timer siden): Da tror jeg du tar veldig feil. Dette kommer tvert i mot til å brukes for det det er verd, og å sikre at den neste markeringen som kommer skal ses og høres av alle. Den blir umulig å gå glipp av. Tror jeg. Enig. Neste Pride kommer til å være gigantisk. Nå skal alle. 2
Katten.2.0 Skrevet 25. juni 2022 #290 Skrevet 25. juni 2022 1 minutt siden, nebbete fugl said: Foreløpig vet da virkelig ikke om han er "rapende gal". Touché.
parmanoia Skrevet 25. juni 2022 #291 Skrevet 25. juni 2022 (endret) nebbete fugl skrev (4 minutter siden): Foreløpig vet da virkelig ikke om han er "rapende gal". Han har diagnosen paranoid schizofreni. Jeg liker ikke uttrykket «rapende gal» men paranoid schizofreni er den mest alvorlige psykiatriske diagnosen vi har. Og er man ikke adekvat behandlet for den, så er man svært, svært psykisk syk. Endret 25. juni 2022 av parmanoia 5
*blueberry* Skrevet 25. juni 2022 #292 Skrevet 25. juni 2022 parmanoia skrev (9 minutter siden): Han har diagnosen paranoid schizofreni. Jeg liker ikke uttrykket «rapende gal» men paranoid schizofreni er den mest alvorlige psykiatriske diagnosen vi har. Og er man ikke adekvat behandlet for den, så er man svært, svært psykisk syk. Har det vist seg at han også har denne diagnosen? Dette er jo den diagnosen vi ser i mange av de tragiske hendelsene som skjer i Norge. At det ikke er lov med mer tvang innen psykiatrien i Norge når det kommer til de med alvorlige psykiske diagnoser som opplagt ikke er stabile forundrer meg. Jeg forstår at tvang ikke er ideelt, men det er da virkelig ikke drap heller. 8
parmanoia Skrevet 25. juni 2022 #293 Skrevet 25. juni 2022 *blueberry* skrev (Akkurat nå): Har det vist seg at han også har denne diagnosen? Dette er jo den diagnosen vi ser i mange av de tragiske hendelsene som skjer i Norge. At det ikke er lov med mer tvang innen psykiatrien i Norge når det kommer til de med alvorlige psykiske diagnoser som opplagt ikke er stabile forundrer meg. Jeg forstår at tvang ikke er ideelt, men det er da virkelig ikke drap heller. Ja, det sto tidligere i dag. Det er altså snakk om noe mer enn «psykiske problemer».
*blueberry* Skrevet 25. juni 2022 #294 Skrevet 25. juni 2022 parmanoia skrev (2 minutter siden): Ja, det sto tidligere i dag. Det er altså snakk om noe mer enn «psykiske problemer». Jeg fant det nå. Det er en veldig alvorlig diagnose som er vanskelig å behandle, spesielt siden vi ikke tvangsmedisinerer i Norge. Så ufattelig tragisk, og det verste er at det er ikke lenge siden forrige drapshendelse hvor gjerningsmannen hadde samme diagnose. 5
AprilLudgate Skrevet 25. juni 2022 #295 Skrevet 25. juni 2022 nebbete fugl skrev (25 minutter siden): Foreløpig vet vi da virkelig ikke om han er "rapende gal". Nei, utfra de diagnosene som ble nevnt kan jeg ikke skjønne at man skal bli såpass psykisk syk at man ikke har noen rasjonell handlekraft og er utilregnelig 🤷♀️ —————- Paranoid scizo kan jeg lite om, men er det vanlig å få det for seg at man må drepe sivile på et utvalgt utested?
parmanoia Skrevet 25. juni 2022 #296 Skrevet 25. juni 2022 (endret) «I rettsdokumenter går det fram at han – tross tunge psykiske problemer – skal ha fått for dårlig oppfølging og behandling av denne. I en rettsavgjørelse heter det at han har fått «manglende behandling/ medisinering» av sin psykiske sykdom.» https://www.dagbladet.no/nyheter/historien-om-zaniar-matapour-42/76458801 Høres ikke bra ut dette? Ekstra lett å tulle seg borti skrudde ideer. Endret 25. juni 2022 av parmanoia 3
CaspertheGh0st Skrevet 25. juni 2022 #297 Skrevet 25. juni 2022 Roberto malone skrev (1 time siden): Islamsk terror i Norge 🤬 Av en antatt paranoid schizofren person… viktig å få med det. 2
parmanoia Skrevet 25. juni 2022 #298 Skrevet 25. juni 2022 DundreMilfin skrev (10 minutter siden): Paranoid scizo kan jeg lite om, men er det vanlig å få det for seg at man må drepe sivile på et utvalgt utested? Det er heldigvis ikke vanlig i det hele tatt. De aller, aller fleste med denne diagnosen er mest til fare for seg selv. 2
*blueberry* Skrevet 25. juni 2022 #299 Skrevet 25. juni 2022 parmanoia skrev (19 minutter siden): Det er heldigvis ikke vanlig i det hele tatt. De aller, aller fleste med denne diagnosen er mest til fare for seg selv. De er dessverre veldig utsatt for påvirkning, og havner de inn i ekstremisme blir de fort en fare for andre også. 4
Drizzt Skrevet 25. juni 2022 #300 Skrevet 25. juni 2022 CaspertheGh0st skrev (24 minutter siden): Av en antatt paranoid schizofren person… viktig å få med det. Er ikke alle terrorister det? For Breivik og Manshaus ble det påpekt gang på gang at de var kristne. Men hvorfor så lite fokus på at han her er muslim og han på Bislett også var det? Er religion ikke viktig hvis det er islam? 8 2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå