CaspertheGh0st Skrevet 25. juni 2022 #101 Skrevet 25. juni 2022 (endret) mingus skrev (4 minutter siden): Jo det gjør den, jeg har feks fått opp sider på Facebook om denne lightyear filmen, ekstremt mange sure muslimer, flere tusen svar faktisk, hvor de forteller hva de synes om dette. Så ikke kom og lyv, iallfall. Men en del kristne er jo imot homofili også. En del muslimer er imot homofili. Det å være kritisk til homofile, Pride og alt det der er en ting. Det å ha med seg automatvåpen og plaffe ned folk er en annen ting. Ingen lyver om at noen muslimer er imot homofili, det er bare to forskjellige ting å være kritisk og være en morder… utrolig at jeg må skrive det men, er tydeligvis ikke alle som ser forskjell…? Endret 25. juni 2022 av CaspertheGh0st 3 1
Tough cookie Skrevet 25. juni 2022 #103 Skrevet 25. juni 2022 rosemarin skrev (1 time siden): Hvis motivet var å angripe pride-og det er som de sier-ingen indikasjoner på at det er noe mer enn akkurat han ene som klikka i natt- så burde jo nettopp den markeringen idag vært viktigere enn noen gang. hvis argumentet ditt skal være gyldig burde jo alle andre store arrangement også avlyses. Enig. Nå har jo gjerningsmannen fått det som han ville-avlyst Pride🏳️🌈💔
Lomvi Skrevet 25. juni 2022 #104 Skrevet 25. juni 2022 Ryddet for brudd på rommets retningslinjer, brukerdebatt, spekulasjoner og bilde uten kilde. Lomvi, mod.
MammatilPer Skrevet 25. juni 2022 #105 Skrevet 25. juni 2022 Example skrev (47 minutter siden): Om det viser seg at dette har et islamistisk motiv og målet var skeive, da får vi en interessant debatt fremover. På den ene siden har man venstresiden som i størst grad har omfavnet Pride, men også innvandring. De har også neglisjert faren for terror fra islamistisk hold og egentlig, paradoksalt nok, vært det største vernet overfor konservativ islam i Norge. På den andre siden har man en høyreside som har advart mot høy innvandring og islamistisk terror, men som i utgangspunktet er mer skeptiske til Pride. Det blir interessant å se hvordan dette slår ut i så fall. Det som er latterlig er at de siste og mest alvorlige terroristene i Norge han vært etniske nordmenn som har drept flest enn det islamistene har gjort. Norge er det landet hvor frykten for islamistiske terrorister er så stor at de heller tar saken i egne hender og blir terrorister selv. 3 1
Gjest Anonobilis Skrevet 25. juni 2022 #106 Skrevet 25. juni 2022 (endret) 2 hours ago, elskermenn said: Om motivet var å angripe pride hvorfor ikke bare vente til paraden og skyte i mengden? For meg er dette det sikreste tegnet per nå på at vedkommende er psykisk syk og/eller ikke har planlagt handling i detalj. Dette er ikke en ABB-"mesterplan". Han har muligens hatt våpen tilgjengelig i en lengre periode, og fikk plutselig "stemmer i hodet" som fikk han til å handle nå. Jeg synes det virker å være i affekt, bortsett fra at Pride i tenkt scenario er målet, men da har man i teorien en hel måned på seg å gjennomføre noe slikt. Med alt vi vet så langt tenker jeg at dette minner mye om gjerningsmannen i Kongsberg, og at dommen kan bli noe lignende. Endret 25. juni 2022 av Anonobilis
- Brian Skrevet 25. juni 2022 Forfatter #107 Skrevet 25. juni 2022 (endret) 1 hour ago, Example said: Om det viser seg at dette har et islamistisk motiv og målet var skeive, da får vi en interessant debatt fremover. På den ene siden har man venstresiden som i størst grad har omfavnet Pride, men også innvandring. De har også neglisjert faren for terror fra islamistisk hold og egentlig, paradoksalt nok, vært det største vernet overfor konservativ islam i Norge. På den andre siden har man en høyreside som har advart mot høy innvandring og islamistisk terror, men som i utgangspunktet er mer skeptiske til Pride. Det blir interessant å se hvordan dette slår ut i så fall. Denne debatten tror jeg du vil gå glipp av; den eneste terroren som synes å være anerkjent i Norge, er høyreekstreme handlinger. Resten blir erklært psykotiske og innlagt i psykiatrien, slik tilfellet var med ham som gikk amok med kniven på Bislett-trikken i 2004, eller den 20-årige russeren som også gikk til angrep med kniv i KIWI-butikken i Møllergata i Oslo der jeg selv handler iblant, og når politiet allerede nå begynner å diskutere hypotese om psykiatri: Quote På direkte spørsmål svarer politiet bekreftende på at de har en hypotese om at psykiatri kan være bakgrunn for skytingen. ... samtidig som nattens gjerningsmann i forbindelse med drapet i 1999 hadde, i rettens øyne, "åpenbare psykiske problemer", bør man ikke bli overrasket dersom også det som skjedde i natt ender med uberegnelighet og psykiatrisk behandling. Breivik, derimot - han ble til slutt dømt som tilregnelig, til tross for at den første rapporten hevdet at Breivik led av paranoid schizofreni og var strafferettslig utilregnelig, noe som i lys av det vi vet idag, ikke burde overraske noen. Som følge av dette får man en fin, politisk korrekt statistikk som dessverre ikke avspeiler sannheten. Endret 25. juni 2022 av - Brian 12 2
Undrende123 Skrevet 25. juni 2022 #108 Skrevet 25. juni 2022 Alle som "bare stiller spørsmål" ved Pride, som konspirerer om FRI og som ikke klarer å ta et standpunkt for likeverd, rettigheter og menneskeverd for alle. Dere har bært kubber til dette bålet. Håper dere nyter varmen i dag. 17
parmanoia Skrevet 25. juni 2022 #109 Skrevet 25. juni 2022 Undrende123 skrev (Akkurat nå): Alle som "bare stiller spørsmål" ved Pride, som konspirerer om FRI og som ikke klarer å ta et standpunkt for likeverd, rettigheter og menneskeverd for alle. Dere har bært kubber til dette bålet. Håper dere nyter varmen i dag. Tull. 27 3
CaspertheGh0st Skrevet 25. juni 2022 #110 Skrevet 25. juni 2022 MammatilPer skrev (11 minutter siden): Du mener på samme måte som Philip manshaus ? Nå tror jeg det er noe feil med siteringen for det er ikke jeg som skrev det, men en annen bruker som jeg svarte... Står navnet mitt over det sitatet… 1
Gjest Tutte Skrevet 25. juni 2022 #111 Skrevet 25. juni 2022 Undrende123 skrev (2 minutter siden): Alle som "bare stiller spørsmål" ved Pride, som konspirerer om FRI og som ikke klarer å ta et standpunkt for likeverd, rettigheter og menneskeverd for alle. Dere har bært kubber til dette bålet. Håper dere nyter varmen i dag. Tror dette må være det simpleste innlegget jeg har lest her noen gang.
Gibralfaro Skrevet 25. juni 2022 #112 Skrevet 25. juni 2022 (endret) 11 minutter siden, Undrende123 said: Alle som "bare stiller spørsmål" ved Pride, som konspirerer om FRI og som ikke klarer å ta et standpunkt for likeverd, rettigheter og menneskeverd for alle. Dere har bært kubber til dette bålet. Håper dere nyter varmen i dag. ... sier hun som lemper kubber på bålet. Pass på så du ikke brenner deg. Endret 25. juni 2022 av Gibralfaro 22 3
Majer Skrevet 25. juni 2022 #113 Skrevet 25. juni 2022 De aller fleste drapsmenn har narkotikadom eller brukt narkotiske stoffer. Det viser tydelig den psykiske komponenten. Jeg bryr meg lite om gjerningsmannen er muslim eller høyreekstrem, men plages mer over at over halve befolkningen stemmer på partier som bygger ned helsevesenet. 18
Peachly Skrevet 25. juni 2022 #114 Skrevet 25. juni 2022 Grusomt uansett motiv! Bare for å legge til en ting her, siden det er fokus på at den første puben gjerningsmannen angrep ikke er et utested spesielt for homofile. Det kan jo hende motivet hans var å angripe homofile fordi han visste at noen barer der har mange homofile, og ikke visste at akkurat den baren ikke nødvendigvis er det. Men det blir jo uansett spekulasjoner og kanskje var det en helt annen grunn. uansett er det grusomt og tragisk. Skulle ikke tro at noe sånt kan skje i Oslo, men det kan jo det 💔 1
CaspertheGh0st Skrevet 25. juni 2022 #115 Skrevet 25. juni 2022 Undrende123 skrev (2 minutter siden): Alle som "bare stiller spørsmål" ved Pride, som konspirerer om FRI og som ikke klarer å ta et standpunkt for likeverd, rettigheter og menneskeverd for alle. Dere har bært kubber til dette bålet. Håper dere nyter varmen i dag. Dersom man ikke stiller spørsmål ved ting så har vi ikke ytringsfrihet og demokrati i landet her. Alle skal ha rett til å utøve sin tro, legning, levemåte osv så lenge man ikke oppfordrer til hat, vold og trakassering. Men alle har rett til å stille kritiske spørsmål. Det betyr ikke at de støtter drap på uskyldige eller har bidratt til det. Så hvis du er for menneskeverd og likeverd så er du også for demokrati og et demokrati er retten til å stille spørsmål uten å bli dømt eller fengslet eller hengt og det gjelder alle temaer. 18 2 2
CaspertheGh0st Skrevet 25. juni 2022 #116 Skrevet 25. juni 2022 Majer skrev (2 minutter siden): De aller fleste drapsmenn har narkotikadom eller brukt narkotiske stoffer. Det viser tydelig den psykiske komponenten. Jeg bryr meg lite om gjerningsmannen er muslim eller høyreekstrem, men plages mer over at over halve befolkningen stemmer på partier som bygger ned helsevesenet. Helt enig og det er synd at debatten avsporer om Islam på diskusjonsforum og en meget liten prosent fokuserer på den reelle årsaken… det er klin koko folk der ute som går fritt blant oss som tikkende bomber. Hvordan kan man bedre oppdage dem før det er for sent? 10
parmanoia Skrevet 25. juni 2022 #117 Skrevet 25. juni 2022 Majer skrev (4 minutter siden): De aller fleste drapsmenn har narkotikadom eller brukt narkotiske stoffer. Det viser tydelig den psykiske komponenten. Jeg bryr meg lite om gjerningsmannen er muslim eller høyreekstrem, men plages mer over at over halve befolkningen stemmer på partier som bygger ned helsevesenet. Amen. 1 1
Rosa Dartle Skrevet 25. juni 2022 #118 Skrevet 25. juni 2022 Majer skrev (5 minutter siden): De aller fleste drapsmenn har narkotikadom eller brukt narkotiske stoffer. Det viser tydelig den psykiske komponenten. Jeg bryr meg lite om gjerningsmannen er muslim eller høyreekstrem, men plages mer over at over halve befolkningen stemmer på partier som bygger ned helsevesenet. Hvilke partier er det som ikke bygger ned helsevesenet? Begge sider har vel like mye ansvar i at den psykiske helsehjelpen her i landet er helt elendig. Både høyre og venstre snakker om et «skikkelig løft». Jobbet som sykepleier da jeg var ung og valgte å ta en helt annen utdanning fordi det var helt tragisk hvor dårlig bemannet vi var. Det var slik da, og det er slik nå. 5 3
Gjest Paramount Skrevet 25. juni 2022 #119 Skrevet 25. juni 2022 Adobyen skrev (1 time siden): Jeg reagerer fordi vi har et problem med psykisk ustabile mennesker og rus, som medfører vold og kriminelle handlinger helt uavhengig av hvor de kommer fra og hvem de ber til. Eksempel 22.juli, Kongsberg. Litt dårlig timing å trekke inn denne debatten når vi diskuterer et tilfelle hvor vi vet hvor mannen kommer fra, og vi vet sannsynligvis også hvilken religion han er knyttet til kulturelt. At psykisk syke mennesker, som allerede har en kjent historie, vandrer fritt rundt er et mer komplekst problem. Det er tydeligvis en risiko politikerne ønsker å påføre befolkningen. Som så mange andre ting politikerne frivillig utsetter sine trofaste velgere for. Da er det langt mer alvorlig om mennesker dør i trafikken, for ikke å snakke om dør av korona.
AnnePåLande Skrevet 25. juni 2022 #120 Skrevet 25. juni 2022 CaspertheGh0st skrev (5 minutter siden): Helt enig og det er synd at debatten avsporer om Islam på diskusjonsforum og en meget liten prosent fokuserer på den reelle årsaken… det er klin koko folk der ute som går fritt blant oss som tikkende bomber. Hvordan kan man bedre oppdage dem før det er for sent? Nå har det seg slik at PST vet hvem denne mannen er, så han var allerede oppdaget.. Det som jeg sliter med å forstå er hvorfor han fikk gå løs blant folk? 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå