Gå til innhold

For gammel mann eller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to barn fra før, vi ønsker oss et tredje barn, da vi har både tid , masse kjærlighet og økonomi til det. Nå i det siste så har mannen blitt litt usikker. Han mener han selv er for gammel. Jeg synes ikke det. Jeg er 35 og han er 41. Så skulle vi vært så heldige å fått barn til neste år er vi 36 og 42. Hva tenker dere om at han er 42 år? Han ser forøvrig ut som 32 og helsen er super. Han er bare redd for hva andre tenker. Hvor gammel var deres mann når dere fikk det siste barnet?

Anonymkode: f2d21...c59

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke han er for gammel. Menn kan være litt eldre enn damer når de fr siste barnet. 

Anonymkode: 43636...36b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når han er 42 bør han være for gammel til å bry seg om hva andre tenker.

Anonymkode: bcf38...98f

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Han ser ut som han er 32? Hva faen har det med saken å gjøre, han er fortsatt 42.🤷‍♀️ Og ja, det er gammelt, om ikke, så helt i grenseland.

Anonymkode: c2c1a...463

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge han orker så tenker jeg kjør på. Helt vanlig i våre dager.

Bøyer meg i støvet for de som orker tre barn, da.😄

Anonymkode: 8e2ef...67d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg hadde ikke tenkt at det var for gammelt 😊 

Anonymkode: ec5e5...b82

• Liker 1
Skrevet

Hvis han orker, er han ikke for gammel. Dere kan da ikke la være å få et ønsket barn bare fordi han frykter hva andre tenker om alderen hans. 

Men hvis han selv føler at han er for gammel og ikke orker, så er han for gammel.

• Liker 2
Skrevet

Hvor gamle er barna dere har?

Å bli far som 42-43 åring er vel helt greit. Men om dere er over småbarnsfasen med nattevåk nå, vil dere virkelig gjennom det igjen? 

Og om dere liker å reise så er pakkereiser langt dyrere for familier med 3 barn i forhold til hva prisen er for familie med 2 barn.

AnonymBruker
Skrevet

Min mann ble 42 samme år som han fikk sitt siste barn, har gått helt fint med nattevåk og sånt. Virker ikke som andre synes det er noe rart heller. Ingen rare blikk og sånt hvis det er det han er redd for☺️

Anonymkode: 910cb...6ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min var 43 da vi fikk minste. Da gjorde det ikke noe - og forsåvidt ikke nå heller, 14 år senere, men han føler seg alltid litt utilpass på skoletilstelninger osv. Han føler ikke han har noe til felles med fedre i 20-30-årene, og faller litt utenfor. Men som far, har han ingen problemer :)  

Anonymkode: 1b590...ca4

Skrevet

Jeg synes ikke han er gammel i det hele tatt. Mannen min var 43 da yngste ble født. Ikke skiller han seg ut i forhold til de andre foreldrene i klassene til barna våre heller, det er flere fedre som er eldre enn ham også. Uansett er det jo bare dere som kan avgjøre om dere synes det er for sent eller ikke, men om dere ønsker flere barn ville jeg i alle fall ikke latt tilfeldige folks meninger være avgjørende. Gjør det dere har lyst til! :) 

• Liker 2
Skrevet

Er selv 44 nå med kona på vei med tredje. Absolutt null problem. Nå bor vi i Oslo så jeg er ikke noe eldre enn de andre fedrene til de to andre ved skole og barnehagetilstelninger, heller tvert i mot faktisk. 

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Mannen min var 43 da vi fikk minste. Da gjorde det ikke noe - og forsåvidt ikke nå heller, 14 år senere, men han føler seg alltid litt utilpass på skoletilstelninger osv. Han føler ikke han har noe til felles med fedre i 20-30-årene, og faller litt utenfor. Men som far, har han ingen problemer :)  

Anonymkode: 1b590...ca4

Tror dette har en del med hvor man bor. Det finnes ikke en far i 20 årene i avdelingen til min minste og det er nok hårfint om det er noen i første halvdel av 30 årene også. 

• Liker 1
Skrevet

Helt greit det, men han bør være var på livsstilen sin. Selv om begge foreldrene hans er friske og lever lenge kan han ha arvet mer ufordelaktige ting. Så lenge han tenker på inflammasjon, foxo, klotho og slag er det greit🙂

AnonymBruker
Skrevet

Vi vil være 38 og 46 når sistemann blir født. Føler oss ikke gamle ☺️

Anonymkode: c404d...e5e

AnonymBruker
Skrevet

De fleste ble førstegangsforeldre i den alderen i min omgangskrets, kvinnen gjerne litt eldre enn 35 til og med. 

Anonymkode: d6097...812

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min var 44 da vår yngste ble født, og er ikke eldste far i barnehagen. Så jeg ville kjørt på.

Anonymkode: 319c0...9a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For gammel. Når barnet er 10 år er han over 50 år. Bestefar-alder😆 

Anonymkode: 003d6...01c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har to barn fra før, vi ønsker oss et tredje barn, da vi har både tid , masse kjærlighet og økonomi til det. Nå i det siste så har mannen blitt litt usikker. Han mener han selv er for gammel. Jeg synes ikke det. Jeg er 35 og han er 41. Så skulle vi vært så heldige å fått barn til neste år er vi 36 og 42. Hva tenker dere om at han er 42 år? Han ser forøvrig ut som 32 og helsen er super. Han er bare redd for hva andre tenker. Hvor gammel var deres mann når dere fikk det siste barnet?

Anonymkode: f2d21...c59

Synes ikke han er for gammel. Kjenner flere som fikk barn i den alderen. Jeg fikk tredjemann 35 år gammel og kusina mi fikk det første barnet da hun var 41 år.

Anonymkode: 8263a...e6b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er litt gammelt ja. Og hadde absolutt respektert hans mening om han synes han er for gammel. To barn er mer enn nok uansett.

Anonymkode: 839b3...ff1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...