AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #1 Skrevet 23. juni 2022 Har ikke kunnet snakke med foreldrene mine om problemer, de gangene jeg prøvde endte det alltid med kjefting og krangling, ingen trøst eller støtte. En gang sa pappa at jeg var dum og at han og mamma egentlig ikke ville ha barn. Takk for den liksom. Bor ikke hjemme lenger heldigvis. Jeg kan ikke snakke med dem om noe. Flere som hadde det sånn/har det sånn fortsatt? Anonymkode: b8608...5ea 2
Stargaze Skrevet 23. juni 2022 #2 Skrevet 23. juni 2022 Så trist. Det må være vondt å vokse opp og ikke ha et godt forhold til foreldre. Ikke alle voksne bør ha barn, men får likevel. Jeg håper du har andre gode folk rundt deg, som bryr seg og som du kan snakke med. Blod er ikke alltid tykkere enn vann, så kanskje du kan finne en annen voksen som kan være der for deg. Husk at du er verdifull. 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #3 Skrevet 23. juni 2022 Har aldri hørt et jeg var dum av foreldrene mine, men fikk mye kjeft for alt og ingenting. Hadde en usunn respekt for de, det førte egentlig til at jeg ikke hadde tillit til de og at jeg løy for å unngå å få kjeft. Turte aldri å komme til de med problemer blant annet, ble mobbet på hele barne og ungdomsskolen og jeg sa ingenting hjemme fordi jeg var redd for å få kjeft. Er godt voksen i dag og har ikke noe nært forhold til de, «barnet i meg» ønsker fortsatt å bli sett og akseptert men det kommer aldri til å skje så da må man skape sin egen kjernefamilie med ubegrenset kjærlighet og lite til ingen kjeft. Anonymkode: 2e3ba...60e 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #4 Skrevet 24. juni 2022 Jepp! Uansett hva jeg gjorde, så kan du banne på at dem kommer til å kjefte. Det "beste" som kunne skje, var egentlig at dem bare himlet med øynene, sukket tungt, og gikk sin vei - men uten å faktisk kommentere på noe som helst. Hvis jeg forsøkte å gjøre ett eller annet på en bestemt måte, så fant dem garantert ett eller annet som de kunne sutre og klage over. Da påstod dem at jeg burde gjort dette på en helt annen måte. Men så snart jeg forsøkte å fikse ting på deres måte, så var det plutselig dette som var helt feil. Anonymkode: dd3b3...c06 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #5 Skrevet 24. juni 2022 Jeg synes jeg er en skikkelig kjeftemamma... Men etter å ha lest dette føler jeg meg ikke så ille. Jeg bedriver jo ikke psykisk vold.. Anonymkode: 395d0...2d5 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #6 Skrevet 24. juni 2022 Så trist å høre, TS! Antakeligvis så har foreldrene dine vokst opp med slike foreldre også, og lært at det er slik man behandler barn. Feilen er heldigvis ikke hos deg. Du må ikke høre på ordene som de sier, for de bare sender videre ordene de hørte som barn, eller kanskje det er ordene sjefen deres på jobb har sagt til dem. Eller ting de synes om seg selv. De har uansett en smerte inni seg selv som de prøver å overføre videre til andre. Håper det stopper med deg, og at du vet at du er fantastisk, og at de ordene ikke er sanne. Og at du vet at du aldri skal si sånt videre, fordi du vet hvor vondt det gjør ❤️ Anonymkode: 9c0b3...717 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå