Gå til innhold

Romantisk helgetur for to i julegave


Gjest Marianna

Anbefalte innlegg

Gjest Marianna

Jeg har planer om å ordne en romantisk tur for meg i kjæresten i julegave i år.. Problemet er for det første at jeg er student.. Det er dessverre veldig begrenset for mye jeg kan legge i det.. Maks 3000kr for begge to tror jeg, men kan alltids strekke meg lenger hvis det er en kjempegod ide;)

Det andre problemet er at jeg ikke vet helt hva som er lettest å få tak i til den prisen.. Vi er glad i å kjøre slalåm, så en hyttetur kan være gøy, men ingen av oss har bil. Er det et sted med romantiske, billige hytter som det er mulig å komme seg til ved hjelp av buss/ tog og eventuelt en kort taxitur?

Ellers så er jo en storbyferie sikkert populært det også, men det blir kanskje litt dyrere? Eller?

Setter kjempestor pris på forslag fra dere, jeg har lyst til å overraske kjæresten min skikkelig i år=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du søker på f.eks Norwegian, Sterling, Germanwings, RyanAir eller andre billigselskap går det helt fint å få billige flybilletter utover våren. Og særlig billig blir det hvis dere f.eks velger å dra fredag til mandag istedet for å fly hjem søndag. Søndagsbillettene er alltid dyre.

Søk f.eks på lavpriskalenderen på Norwegian, og du finner veldig billige flybillletter til Krakow, Praha, Roma, etc. Hvis du flyr på litt ukurante dager, kan du fint få tur-returbilletter til under tusenlappen per person.

Men for storbyturer i Europa, tror jeg at jeg ville ventet til mars ihvertfall. Kan være surt i januar og februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket forresten på www.germanwings.com nå. Til Berlin kan du fly for under 200 kroner hver vei i mai. Det er jo kjempebillig og du kan derfor fint havne under 3.000 kroner med hotell. Berlin er jo en kjempefin by.

Andre byer: Stockholm, København, Tallinn, Riga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale en båttur.

F.eks Color Fantasy til Kiel.......

Priser i Januar fra kr. 990 (innvendig lugar) Sies å være en veldig fin båt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med skihelg i Trysil??

Dit går det buss som koster, tror det er 450,-kr, det er pr. person tur/retur og inkludert heiskort en dag! Se trysilekspressen sine sider.

Hytter der vet jeg ikke hva koster. Kanskje noen andre her inne som vet?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talling og Estonian air anbefales.

Men sjekk også ut kalinkatours.no. Vi dro til Praha med dem og betalte ca 1900,- per pers fra torsdag til søndag og bodde på bra hotell.

Glasgow er et annet alternativ. Fly med Ryanair er billig. Du kan bo bra i Galsgow for ca 50-60 pund per natt.

ÅHHH! Jeg også vil gi sånn julegave ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til Split i Kroatia. En vei kommer helt ned i 595,- med Norwegian. Gamlebyen er kjempekoselig og du kan drikke deg full og spise deg stappmett for 200 kroner. 10 kr for en stor øl, 50 for en pizza, 4 kr for en kaffe, 10 kr for et stort glass vin. Masse gode restauranter og kafeer. God shopping i en gågate rett ved gamlebyen. Kan anbefale www.hotelslavija.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigere turer til Edinburgh eller Dublin... Det er ikke lite romantisk å sitte på en varm koselig pub med en lang pils med kjæresten mens vintervinden suser utenfor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min kjære bestilte tur til Praha for 2 uker siden. 4 netter å 3stjernes hotell i sentrum og fly tur/retur kom på 3064 kr totalt. Billig billig.. Da bestilte vi fly og hotell hver for seg. Vi reiser i januar.

Endret av Gitte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Budapest i fjor og betalte totalt 7000,- for reise og opphold på 3+ stjerners hotell i 5 dager. Kjempefin romantisk tur! Vi forlovet oss forøvrig der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...