Gå til innhold

Romantisk helgetur for to i julegave


Gjest Marianna

Anbefalte innlegg

Gjest Marianna

Jeg har planer om å ordne en romantisk tur for meg i kjæresten i julegave i år.. Problemet er for det første at jeg er student.. Det er dessverre veldig begrenset for mye jeg kan legge i det.. Maks 3000kr for begge to tror jeg, men kan alltids strekke meg lenger hvis det er en kjempegod ide;)

Det andre problemet er at jeg ikke vet helt hva som er lettest å få tak i til den prisen.. Vi er glad i å kjøre slalåm, så en hyttetur kan være gøy, men ingen av oss har bil. Er det et sted med romantiske, billige hytter som det er mulig å komme seg til ved hjelp av buss/ tog og eventuelt en kort taxitur?

Ellers så er jo en storbyferie sikkert populært det også, men det blir kanskje litt dyrere? Eller?

Setter kjempestor pris på forslag fra dere, jeg har lyst til å overraske kjæresten min skikkelig i år=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du søker på f.eks Norwegian, Sterling, Germanwings, RyanAir eller andre billigselskap går det helt fint å få billige flybilletter utover våren. Og særlig billig blir det hvis dere f.eks velger å dra fredag til mandag istedet for å fly hjem søndag. Søndagsbillettene er alltid dyre.

Søk f.eks på lavpriskalenderen på Norwegian, og du finner veldig billige flybillletter til Krakow, Praha, Roma, etc. Hvis du flyr på litt ukurante dager, kan du fint få tur-returbilletter til under tusenlappen per person.

Men for storbyturer i Europa, tror jeg at jeg ville ventet til mars ihvertfall. Kan være surt i januar og februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket forresten på www.germanwings.com nå. Til Berlin kan du fly for under 200 kroner hver vei i mai. Det er jo kjempebillig og du kan derfor fint havne under 3.000 kroner med hotell. Berlin er jo en kjempefin by.

Andre byer: Stockholm, København, Tallinn, Riga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale en båttur.