Gå til innhold

Sykkeltime på SATS


Henna

Anbefalte innlegg

Vurderer å slenge meg på noen sykkeltimer. Det er bare den kondisen da..

Helt på bånn.

Gule timer er jo "moderat tempo". Hva er egentlig moderat tempo??? Bare ser for meg 45 minutter på sykkel i strekk.Blir andpusten bare av å tenke på det.

Noen som har benyttet seg av sykkeltimer? Lurer litt på hvordan timene fungerer, variasjon i timene, forskjellene på gule og blå timer (gjelder det bare tempoet?)

henna

- som er rimelig lei av tredemøller :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har trent spinning på SATS noen ganger nå.. bare gule timer riktignok.

Hvis du ikke er veldig godt trent tror jeg det er best å begynne med gul time.

Tempoet varierer litt avhengig av instruktør, men de pleier å legge det opp slik at man "sykler i terreng" dvs at man sykler "sletter" og "bakketopper" (der man sykler stående)med varierende motstand på sykkelen.

Så det er ikke like slitsomt hele tiden.. :D

Jeg er ikke veldig godt trent, men greier fint å henge med en gul time.

Man kan jo ogå slippe opp litt på motstanden på sykkelen hvis man syns det blir for tungt.

På SATS senteret hvor jeg går( og sikkert andre sentere også) har man en 15 min introduksjon før timen begynner for nybegynnere, det kan være lurt å bli med å en sånn første gangen, så man lærer hvordan man stiller inn setet og styret og sånt.

Frk. Busybody :rodme:

- Som heller ikke eier kondis...

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :wink:

Tenkte å slenge meg på en gul time i morgen, har ikke stort mer fornuftig å gjøre på en søndag allikevel.

Den introduksjonstimen, hvor viktig er det å få med seg den? Jeg mener, det kan ikke være så vanskelig å stille inn setet.

Den er nemlig bare en gang i uken og selvsagt på en dag som ikke passer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få hjelp til å stille inn sykkelen på en vanlig time også, og de pleier å ta for seg litt teknikk da også, på de blå timene også, så du klarer deg nok uten intro.

Lykke til.

(Hvis du, nei, når du blir i bedre form etterhvert vil jeg anbefale langkjøring heller enn sykkel 2 og 3. Langkjøring er halvannen time, men i mye mer bedagelig tempo enn sykkel 2 og 3 som kan bli ganske dødsslitsomme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...