Gå til innhold

Dress/regntøy barnehage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 

Har ei jente som skal begynne i barnehage til høsten. Er det noen som kan anbefale dress og/eller regntøy som de er fornøyd med? 

Anonymkode: c7387...bff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dress: Reima, Bergans, polarn o pyret, Reflex. I den rekkefølgen er de jeg har vert mest fornøyd med. Mtp vannsløyle, bevegelighet og slitestyrke.

Regntøy: kattnakken! Ingen over, ingen ved siden.

Anonymkode: 6e945...61a

• Liker 3
Skrevet

Har regntøy fra Reflex, tynn parkdress til vår/kaldere sommerdager/høst fra Reima, Kattnakken vinterregndress og Reima vinterdress. Greie merker som holdt seg gjennom året iallfall, uten noen klager på bløtt/kaldt. 🙂

Skrevet

Av regntøy bruker vi Lindex sine - bra kvalitet for prisen.

Av høst/vår-dress bruker vi Reima - bra kvalitet, men litt dyre.

Av vinterdress bruker vi Reima og Didrikson - bra kvalitet, men litt dyre. 

Jeg har også god erfaring med høst/vår-dress fra Polarn O. Pyret. 

Skrevet

Det kan være praktisk med dress med avtagbart for, slik at dressen kan brukes som helårsdress. Mht regntøy vil jeg anbefale todelt sett og ikke hel dress, da barn noen ganger må ha på regnbukse fordi det er vått på bakken, men hvis det ikke regner kan det bli litt klamt med full regndress.

AnonymBruker
Skrevet

Regnbukse med støvler i ett! 

Anonymkode: 7f30b...578

AnonymBruker
Skrevet

Kattnakken - vinterregndress🤩

Reima -  vinterdress. Varm og vanntett

Vår/høstdress har vi prøvd både Wheat, Reima, Reflex. Alle duger.

Anonymkode: 28613...cb3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sverger alltid til reima! Men liker også Wheat parkdressene. Av regntøy er det kun reima. Prøvd kattnakken, men fikk stadig vekk hjem en unga som var kliss bløt på knærne.

Anonymkode: 7e141...877

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har regndress fra kattnakken, vinterdress fra reima, og todelt regnsett fra Reflex. Veldig fornøyd med alt. Har også en tynn skalldress som brukes som vårdress fr Reima. 

Anonymkode: c7c40...5c1

AnonymBruker
Skrevet

Elsker parkdressene til name it og vinterdressene til reflex. Veldig fornøyd med regntøy fra både Lindex, Helly Hansen og reflex. Ikke behov for vinterregndress her vi bor, så det har jeg aldri kjøpt. De sju dagene i året den kunne vært brukt drar vi gunmibuksa utenpå vinterdressen eller kjører trippel ull. 

Anonymkode: dd2db...d34

AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (2 timer siden):

Mht regntøy vil jeg anbefale todelt sett og ikke hel dress, da barn noen ganger må ha på regnbukse fordi det er vått på bakken, men hvis det ikke regner kan det bli litt klamt med full regndress.

Dette er forøvrig et utmerket poeng! 

Anonymkode: dd2db...d34

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg sverger alltid til reima! Men liker også Wheat parkdressene. Av regntøy er det kun reima. Prøvd kattnakken, men fikk stadig vekk hjem en unga som var kliss bløt på knærne.

Anonymkode: 7e141...877

Akkurat samme erfaring! Reima er i en klasse for seg, men parkdressen fra Wheat er faktisk like fine etter to sesonger i barnehage. 

AnonymBruker
Skrevet

Kattnakken - vinterregndress

Kattnakken - parkdress til vinteren (kommer til høsten)

Reima - de har blant annet en modell som heter «Marte» som er perfekt til mellomsesongen 

Mellomlag - Reima eller Joha

Anonymkode: 8e9c1...119

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i Trøndelag og har ei jente som elsker vann, så vi har et ganske stort utvalg (også fordi vi ikke orker styret med å få det tørt i tide). Vi har hatt "vanlig" dress fra Molo, ei litt vannavstøtende bukse fra Wheat til de dagene hvor det bare er litt fukt, vinterregndress fra Kattnakken, og vattert/vinterregnbukse fra Kattnakken. Vanlig regntøy har vi hatt Reflex og Kattnakken (har så mange fine farger og mønstre). Første settet var fra Reflex fordi utvalget i små størrelser var dårlig, men vi var veldig fornøyde med det!

Den vatterte regnbuksen til Kattnakken liker jeg egentlig ikke passformen på, den passer hvertfall ikke mitt barn skikkelig, men vi har den fordi det er så praktisk med noe fôret og vanntett 😅 Burde vel kanskje prøve noe annet.

Anbefaler finn eller tise for regntøy til de minste:)

Anonymkode: b0970...281

Skrevet

Parkdress: Wheat

Vinterdress: Reima, Molo, Didriksons 

Regntøy: Kattnakken (todelt helårssett + vinterdress). 

AnonymBruker
Skrevet

Vi er veldig fornøyd med Kaph-ahl sitt merke Kaxs. Vi har brukt vinterdresser derfra i mange sesonger, og de holder kjempefint også i bergensvær (sludd.. slaps... vind..)

Vi har regntøy fra Didriksons, og det duger godt i bergensregnet. 

Anonymkode: 4d883...daa

AnonymBruker
Skrevet

Regndress er fint om det er barn som ikke går noe særlig, slik at det blir en del kryping og sitting. Fornøyd med kattnakken sin uten for. Lett å ta på passende innerlag etter temperaturen ute.

Vinterdress til Bergensvær og lignende er Reima Stavanger super. Ikke for varm, men plass til lag under om det er veldig kaldt.

Vårdress reima. Har prøvd flere modeller og de fungerer. Liker best de som er veldig romslig/løs i passformen. Det viktigste er at det er strikk i livet, så den ikke henger kun på skuldrene og «sagger» mellom beina til den egentlig er for liten.

Regntøy Stormberg (med dråper på) er best i test, og vi er veldig fornøyde her.

Anonymkode: 409cc...e34

Skrevet

Reima vinterdresser er kvalitet så det holder. Har en nå som begge gutta har brukt to vintre og du kan ikke se at den ikke er ny. 

AnonymBruker
Skrevet

Har en smal gutt, så kjøper vinterdress fra isbjörn of sweden. Reima sine er litt posete i de små størrelsene.

Regn: kattnakken og didriksons

Ser noen skriver at de anbefaler todelt sett. Dressene er ofte lettere for barna å ta på. Treåringen min kan ta på seg dress selv, men sliter med todelt. Vi sender uansett med begge deler da, altså både regndress og todelt sett, slik at de i barnehagen kan velge. Også greit om en av delene blir vått.

Anonymkode: e84c8...1ae

AnonymBruker
Skrevet

Er det en bhg/avd som er mye ute? 

Anbefaler kattnakken til regntøy og regntett vinterdress på de bløte dagene. 

Didrikson til selve vinterdress, de har og modell som kan forlenges. 

Isbjørn pingvin et eller annet ville jeg anbefalt for de aller minste. Romslige og lette. 

Liker og regntøy fra stormberg, de som har 30000 mm vannsøyle. 

Nameit softshell er og greie til høst og vår.

Hilsen mor til tre barn og ansatt i bhg. 

Anonymkode: 34caf...445

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...