Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var hyggelig i begynnelsen, men etter hvert begynte hun å bli ganske intens, snakke om hvordan vi skal bli bestevenner og konstant om barna sine i tenårene (hun fikk dem som 15-åring, altså var hun barnebrud). En ting som er ukomfortabelt er at hun forteller mye om religionen sin, jeg er i utgangspunktet skeptisk til islam men ville forsøke å sette til side fordommene mine for ville skille person og religion, men nå prøver hun å vise meg moskeen sin, formidle ting fra koranen osv. Vil også ha med meg og barna mine med hjem til seg. 

Har ikke fortalt henne at jeg selv er kristen men føler behov for å fade ut denne relasjonen. Men gjør det meg til en rasist eller et dårlig menneske?

Anonymkode: 40930...ac1

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg synes du skal si du er kristen sånn hun vet hun skal respektere deg og holde unna sin religion så lenge du gjør det samme.

Anonymkode: 6a37f...1b2

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei ts, du er hverken rasist eller dårlig menneske.

En ting er at noen har en tro de bekjenner seg til, noe annet er det å ville presse dette på noen andre som ikke har bedt om det.

Anonymkode: 7363d...b78

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

P.S. Jeg ville sagt til henne noe sånt som: "Jeg respekterer at du har din tro, men selv er jeg kristen." Da kan hun velge hvordan hun vil forholde seg til deg. Min erfaring er at dette respekteres, men hvis man selv ikke har noen religiøs tilhørighet kan man oppleve slike forsøk på verving til andres religion.

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du misliker henne jo ikke fordi hun er muslim, men fordi hun prøver å prakke på deg sitt livssyn. Sånne folk er slitsomme, uansett om det handler om religion, yoga, pyramidespill, en spesiell diett eller hva som helst annet.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei. Jeg synes du skal si du er kristen sånn hun vet hun skal respektere deg og holde unna sin religion så lenge du gjør det samme.

Anonymkode: 6a37f...1b2

Jeg synes man skal være ærlig og ikke lyve om troen sin. Det fører bare til problemer om de skal samhandle i fremtiden. Er noen så ille å være med at man føler man må lyve for å rå fred, så dropper man å være med dem. Kristne kan da også konverteres, så skjønner ikke helt at det skulle få en som pusher greia si på en til å plutselig stoppe helt.

Anonymkode: ee564...62a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, du misliker henne jo ikke fordi hun er muslim, men fordi hun prøver å prakke på deg sitt livssyn. Sånne folk er slitsomme, uansett om det handler om religion, yoga, pyramidespill, en spesiell diett eller hva som helst annet.

Jeg synes man skal være ærlig og ikke lyve om troen sin. Det fører bare til problemer om de skal samhandle i fremtiden. Er noen så ille å være med at man føler man må lyve for å rå fred, så dropper man å være med dem. Kristne kan da også konverteres, så skjønner ikke helt at det skulle få en som pusher greia si på en til å plutselig stoppe helt.

Ups, fikk ikke med meg at TS faktisk var kristen. Synes likevel det er unødvendig at man skal trenge å sette seg i en bås for å få fred.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ts snakker da ikke om å lyve om tro, hun skriver:

2 hours ago, AnonymBruker said:

Har ikke fortalt henne at jeg selv er kristen men føler behov for å fade ut denne relasjonen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun fikk barn som 15 åring så er det pedofili inn i bildet og det er noe som bør varsles om til politiet, religionsfriheten går heldigvis ikke så langt at man kan utøve pedofili selv om man tilber en pedofil profet.

Anonymkode: 311e7...c45

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ups, fikk ikke med meg at TS faktisk var kristen. Synes likevel det er unødvendig at man skal trenge å sette seg i en bås for å få fred.

Det kan man synes, men noen ganger handler det om å si noe som faktisk når frem til andre.

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis hun fikk barn som 15 åring så er det pedofili inn i bildet og det er noe som bør varsles om til politiet, religionsfriheten går heldigvis ikke så langt at man kan utøve pedofili selv om man tilber en pedofil profet.

Det er ikke pedofili. Det er definitivt galt, og helt ute av takt med både tid og kultur, men det er ikke pedofili.

Anonymkode: 7357b...1e1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du mener en dame, ikke liten jente her, ikke sant? Dere er voksne? 

Du har ikke plikt til å være venn med noen. Alle vennskap er frivillige. 

Er det at hun prakker på deg religionen sin, grunnen til at du ikke vil være venn med henne? I såfall kan du si at du vil at dere dropper snakk om religion når dere er sammen. Kanskje dere kan være venner likevel.

Hvis du uansett ikke vil være venn med henne er det jo irrelevant hvilken religion hun har, og da kan du enten bryte tydelig kontakten eller fase henne ut. 

Ingen kan kreve at du er venn med dem. 

Anonymkode: 86f30...6f8

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har ikke lest alt. Jeg er vokst opp som kristen. Men har valgt å respertere mennesker. Fikk en forstersønn for endel år siden. Han var muslim, fra Afghanistan. Men før det, min datter hadde barndomsvenner fra hele Europa. Fra offentlig norsk skole. Ei fra Polen, ei fra Russland, 2 fra Bosnia. Datteren, halvt fransk. Skikkelig miks. Alle disse ungdommene bodde hos meg hver helg. Sleng på litt vegetarianere. Jeg måtte tilpasse, og det var helt greit. Jeg ønsket at de skulle føle at de var velkommen i mitt hus. Jo mere du kjenner dem, jo mere gir dem tilbake. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kanskje hun ikke var kommet til Norge før hun ble giftet bort.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er muslim,  som barn hadde jeg en jødisk bestevenninne. Vi gikk på samme skole og vi bodde ikke langt unna hverandre. Hun var den  mest utadvendte jeg vet om. Super blid, masse energi, engasjert og veldig hyggelig.  Mine foreldre fikk god kontakt med deres foreldre. Vi hadde flere middager hos dem og de kom ofte hjem til oss.  Jeg har vært i synagogen hennes. Hun derimot fikk aldri være med til moskeen da vi ikke er så religiøse av oss. 

Jeg ble ikke dårlig/mindre muslim av det.  Jeg lærte derimot mye om dem, og jo eldre jeg ble jo mer  skjønte jeg at media maler ikke  jødene heller i sine rette nyanser.  Jeg hadde ikke behov for å fade relasjon FORDI jeg var muslim, eller fordi hun visste så mye engasjementet i det hun snakket om. Det er dårlig grunn TS.

At hun lærte meg så mye tolket hverken jeg eller foreldre mine som hennes "hemmelige plan" om å

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

ville presse dette på noen andre som ikke har bedt om det.

Religion er ikke en rase, så skjønner ikke hvorfor du lurer på du om blir stemplet som rasist for dette. 

Dårlig menneske?  Det skal mer til for meg å  kalle et menneske dårlig fordi de vil bytte venner/endre relasjoner.  Men med holdningen din vil jeg heller ikke kalle deg et godt menneske. 

Anonymkode: 3901d...5a2

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har TS  sted skrevet at barnefaren var eldre enn jenta på 15? 

Er det fortsatt pedofili dersom begge  er 15? 

Eller drar du bare dine egne konklusjoner her?  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er per definisjon ikke pedofili uansett, da pedofili er seksuell tiltrekning av barn som ikke er kommet i puberteten.

Men kvalmt er det.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fakta er at det er veldig vanlig at disse jentene blir giftet bort til en eldre mann og det er også vanlig at denne mannen er en slektning, jenta var barnebrud og da er det garantert snakk om tvangsekteskap i tillegg eller "arrangert ekteskap" som de liker å kalle det selv. Ofte så er det også snakk om penger eller lovnader om opphold med denne typen ekteskap, da er det også å regne som menneskehandel.

Forkastelig og primitiv skikk som følger primitive klankulturer og en viss religion.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (20 timer siden):

Norsk lov gjelder ikke i utlandet.

Det stemmer ikke helt, nordmenn som kjøper seksuelle tjenester i land der det er lovlig kan dømmes for det i Norge. Burde vært det samme for innvandrere som har begått lovbrudd i andre land og som kommer til Norge, spesielt i saker som har med pedofili og ekteskap med mindreårige å gjøre.

Religion og (u)kultur kan ikke være et frikort.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke rasist eller et dårlig menneske om du ikke ønsker å ha kontakt med denne personen. Jeg er selv muslim og forstår ikke folk som skal tvinge religionen sin på andre, da det er en privat sak. 

Anonymkode: b6fb7...a00

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 19.26):

Fakta er at det er veldig vanlig at disse jentene blir giftet bort til en eldre mann og det er også vanlig at denne mannen er en slektning, jenta var barnebrud og da er det garantert snakk om tvangsekteskap i tillegg eller "arrangert ekteskap" som de liker å kalle det selv. Ofte så er det også snakk om penger eller lovnader om opphold med denne typen ekteskap, da er det også å regne som menneskehandel.

Forkastelig og primitiv skikk som følger primitive klankulturer og en viss religion.

Fakta er at i DENNE saken er ikke alderen til barnefaren angitt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...