AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 Spiser aldri frokost. Hadde glemt lunsj i dag og orket ikke skynde meg på butikken så jeg bare fastet til middag. Det gikk overraskende greit. Hvordan pleier du gjøre det dersom et måltid ikke funker? Anonymkode: 045f3...38f
Brunhilde Skrevet 22. juni 2022 #2 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Spiser aldri frokost. Hadde glemt lunsj i dag og orket ikke skynde meg på butikken så jeg bare fastet til middag. Det gikk overraskende greit. Hvordan pleier du gjøre det dersom et måltid ikke funker? Anonymkode: 045f3...38f Hvis et måltid ikke funker? Hvis jeg ikke rekker å spise, så tar jeg en kopp kaffe og så spiser jeg når jeg har tid. Jeg driver med periodisk faste, det bil si at jeg aldri spiser frokost og bare sjelden spiser lunsj. Det går helt fint. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #3 Skrevet 22. juni 2022 Brunhilde skrev (5 minutter siden): Hvis et måltid ikke funker? Hvis jeg ikke rekker å spise, så tar jeg en kopp kaffe og så spiser jeg når jeg har tid. Jeg driver med periodisk faste, det bil si at jeg aldri spiser frokost og bare sjelden spiser lunsj. Det går helt fint. Ja, nettopp. Hvis det ble for travelt på jobb eller man glemte matpakka og det ikke var noen gode alternativer å oppdrive, osv. Anonymkode: 045f3...38f
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #4 Skrevet 22. juni 2022 Jeg gjør ikke noe, jeg bare venter til neste planlagte måltid eller anledning til å spise, og det er det. Så lenge du er frisk er det ingen grunn til å stresse med slikt. Anonymkode: dcae2...c11 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #5 Skrevet 23. juni 2022 Jeg glemmer ALDRI å spise, jeg elsker mat og er konstant sulten. Legger meg sulten og våkner sulten. Sulten hele tiden, så jeg er heller den som teller timer til neste måltid😅 Anonymkode: c3b8b...455 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #6 Skrevet 23. juni 2022 Venter til neste måltid 😊 Anonymkode: 81a6a...222
Magrat Skrevet 23. juni 2022 #7 Skrevet 23. juni 2022 Jeg spiser omad (one meal a day) 5 dager i uken, så null stress 😊 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #8 Skrevet 23. juni 2022 Jeg spiser så snart jeg får mulighet, men da gjerne et mindre måltid, f.eks en brødskive, en frukt eller en yoghurt, og så neste måltid til vanlig tid. Jeg er vant med å spise 4 måltider om dagen og blir kvalm om jeg går for lenge uten mat. Har en historikk med alvorlig spiseforstyrrelse og i tillegg trener jeg mye, så jeg er nøye med å få i meg nok mat og regelmessig. Anonymkode: 2593a...7d2 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #9 Skrevet 23. juni 2022 Det er veldig sjelden jeg skipper måltider fordi jeg er en av dem som blir "hangry". Jeg mister konsentrasjonsevnen, blir sur og i dårlig humør. Jeg kunne dermed ikke f.eks "glemt å spise lunsj" på jobb, fordi jeg hadde ikke klart å konsentrere meg og gjøre noe vettugt når jeg ble så sulten. Anonymkode: 69b97...07f 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #10 Skrevet 23. juni 2022 4 hours ago, Magrat said: Jeg spiser omad (one meal a day) 5 dager i uken, så null stress 😊 Samme her Anonymkode: 4322b...8d8 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #11 Skrevet 23. juni 2022 Har lært meg at alt blir en vane om du gir det nok tid. Begynte i ny jobb i fjor hvor arbeidsdagen starter kl. 7. For å spare tid på morgenen så droppet jeg frokost, og var veldig sulten i starten før lunsjen kl. 11-11.30. Men etterhvert så ble det en vane å ikke spise noe på morgenen, og nå er jeg ikke sulten før nærmere lunsj. Null problem. Anonymkode: 52f8b...af1 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #12 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Samme her Anonymkode: 4322b...8d8 Hæ?? Hvorfor? Anonymkode: 896bc...b4d
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #13 Skrevet 24. juni 2022 Her er mine grunner😊 Det er ikke sikkert det er for alle. Men da er det ikke farlig å skippe et måltid ihvertfall 😊 https://www.healthline.com/nutrition/fasting-benefits#TOC_TITLE_HDR_8 Anonymkode: 89ad5...ff1 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #15 Skrevet 24. juni 2022 Jeg spiser aldri frokost, og kun 2 måltider for dagen. Da er jeg heller ikke særlig sulten resten av døgnet. Lavkarbo gjør at blodsukkeret ikke svinger, så da føler jeg ikke særlig sult. Spiser lunsj ca. 1130-1200 og middag 1800-1900. Faster til lunsj dagen etter . Anonymkode: eb371...bb9 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #16 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er veldig sjelden jeg skipper måltider fordi jeg er en av dem som blir "hangry". Jeg mister konsentrasjonsevnen, blir sur og i dårlig humør. Jeg kunne dermed ikke f.eks "glemt å spise lunsj" på jobb, fordi jeg hadde ikke klart å konsentrere meg og gjøre noe vettugt når jeg ble så sulten. Anonymkode: 69b97...07f Jeg blir motsatt. Får mer energi og blir "lettere" i kroppen når jeg ikke spiser. På mandag skal jeg faste i 48 timer Kun vann, kaffe og salt. Anonymkode: eb371...bb9 3 1
17.11 Skrevet 24. juni 2022 #17 Skrevet 24. juni 2022 Jeg gjør ikke noe spesielt, jeg bare spiser neste gang jeg har tid. Mat er ikke noe jeg er så veldig bevisst på, og sultfølelse har jeg aldri vært spesielt plaget av. Spiste sjeldent lunsj da jeg gikk på skolen, og kunne lett gå en arbeidsdag uten å spise senere i livet. Men jeg syns kroppen min fungerer bedre når jeg spiser jevnt gjennom hele dagen, så jeg prøver å spise mer etter klokka enn etter magen. 1
Pinkee Skrevet 24. juni 2022 #18 Skrevet 24. juni 2022 Å slippe måltid er ikke farlig. Hvis vi tenker tilbake til steinalderen, hvem tror at de da kunne spise 4 måltider pr dag? Men, spising er og en vane, så det er ikke noe som fungerer godt for alle. Det man må være obs på, er jo sammensetting av måltid,hvis man ønsker å gjøre det til en vane. Men, en og annen gang, gjør ingenting. Eneste er de som blir hangry! Selv er jeg gått fra å være en skikkelig hangry person, til at jeg nå faster fra middag til lunch. Etter omlegging til lavkarbo.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #19 Skrevet 24. juni 2022 Skjønner ikke helt spørsmålet. Om jeg ikke har husket matpakken, kjøper jeg enten noe mat, eller jeg døyver sulten med drikke. Jeg spiser aldri frokost, og i mange år gadd jeg ikke spise noe før til sein middag om lørdagen. Så lenge jeg holder meg opptatt og har tilgang til kaffe, klarer jeg meg veldig lenge uten mat. Anonymkode: 54a3f...34b 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #20 Skrevet 2. juli 2022 On 6/23/2022 at 10:52 PM, AnonymBruker said: Hæ?? Hvorfor? Anonymkode: 896bc...b4d Fordi kroppen min fungerer enormt mye bedre på den måten! Magen og hormoner er stabilisert for første gang i mitt liv, jeg blir aldri syk lengre, klarer å holde vekten nede uten fokus, mye mer energi i hverdagen, bedre prestasjoner både på jobb og på trening. Jeg har nå den flotteste kroppen jeg noensinne har hatt i hele mitt liv i en alder av snart førti. Jeg spiser absolutt alt jeg ønsker meg på det ene måltidet, for det er veldig vanskelig å overspise på kun ett måltid. Under mensen lytter jeg til kroppen og har noe snacks eller små ekstramåltider, men det behovet føler jeg aldri når jeg har spist sunt måneden gjennom. Anonymkode: 4322b...8d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå