Gå til innhold

Noen diller?

smilepia

Anbefalte innlegg

Hei jenter.

Hvordan er det med dere? Har dere fått noen "cravings"?

Jeg vet ikke helt om det teller, men jeg har veldig dilla på clementiner i øyeblikket. Nå er jeg generellt veldig gla i dem da uansett, og spiser mye av det rundt juletider, men i disse dager sørger jeg virkelig for at vi alltid har endel i huset. Synes de er så greie å ha for hånden når jeg er litt sugen på noe, enten for å stagge kvalmen eller bare fordi jeg er fysen. Også er det jo greit fordi de er sunne også da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke egentlig kalle det diller men jeg ogsa spiser masse clementiner, har na plutselig ogsa fatt veldig smaken pa appelsiner, og sa ma jeg ha minst en yoghurt om dagen.

Som du sier ikke det vaerste a fa "dilla" pa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Det går mest på ting jeg IKKE vil ha her i gården.

Men det er ikke noen regel på det, det er bare ting som i øyeblikket der og da byr meg imot.

"Kjøttkaker? Å huffameg."

Ellers er jeg veldig glad i melk og gulost.

Og mandariner, da, men det er mer sesongpreget, tror jeg, det må jeg ALLTID ha på denne tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ting jeg ikke liker er også tilstede. Reagerer mye på matlukt. Klarer f.eks ikke lukten av stekt kjøttdeig eller kattemat.

Men glemmte forresten at jeg har fått helt dilla på salami på skiven. Tror det er det salte som er så forlokkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Er det greit å spise salami, forresten?

Har lest at man ikke skal spise spekemat, men jeg er usikker på om salami går som spekemat! Jeg har også lyst på salami, nemlig. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg ogsa pa! Har sa lyst pa salami!!!

Det virker som vi har ganske de samme symptomene alle tre. Jeg er ogsa plutselig blitt veldig kresen. Det er rett og slett vanskelig a finne noe a spise om kvelden synes jeg. Jeg er vaerst pa kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rognebær

Glemte å si at er det en ting jeg pleier å like, men ikke orker lukta av nå, så er det kaffe! Forsåvidt greit for budsjettet å droppe 3-4 kaffe mokka i uken. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Jeg kan komme med beroligende svar. Har sjekket med min lege venninne ang salami, og vi kan trygt spise det. :)

Salami er spekemat forsåhvidt, men den er behandlet og kommer jo i skiver, så den er trygg. En av grunnene til at man f.eks ikke skal spise fenalår og slikt er at man ikke vet hva bakterier som kan finnes inners mot beinet der kjøttet er minst behandlet. Ellers bekreftet hun det jeg mener å ha hørt tidligere at anbefalingene for gravide er veldig internasjonale, og norsk mat for det meste er trygt. Men noen forhåndsregler kan det vel være greit å ta også her hjemme (f.eks å styre unna enkelte kjøttdeiger som har vært i nyhetsbildet i det siste?)

Så nå skal i hvertfall jeg spise salamien min med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kosejoker*

Jeg klarer meg ikke uten Pepsi Maxen min... :cry: Trøsten min må være at jeg drikker masse vann og. Går det litt opp i opp? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Jeg spiser også masse clementiner, men det gjør jeg jo hvert år når de kommer. Men i år er det spsielt. Det begynte med appelsiner helt i starten da jeg begynte å bli kvalm, for det klarte jeg å spise når kvalmen kom. Friskt, saftig og lett å spise. Og så kom clementinene! :Hehe: Perfekte som små mellommåltid for å hindre tom mage, og perfekte å jafse i seg for å motarbeide kvalme. Og så så godt!! Men nå har clementinfrobruket gått litt ned! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke noe mat akkurat nå pga kvalmen. Og lukta av stekt kjøtt er bare så kvalm!

Men før det ble sånn hadde jeg veldig lyst på melk og bananer, pluss lakrispastiller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Jeg har bare lyst på det jeg ikke kan spise: blodig biff, sterke oster og rødvin. Tror dette er mer psykisk :ler:

Ellers har jeg ingen "dller".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og lukta av stekt kjøtt er bare så kvalm!

Åja, det kjenner jeg igjen! Stekt kjøttdeig er pyton, og i går skulle vi ha pølser til middag og jeg klarte ikke det heller! Stakkars mannen må stadig til pers på kjøkkenet for jeg orker ikke være der engang med alle luktene. (noe han egentlig bare har godt av, men ikke si det til han da ;))

Når jeg åpner kjøleskapet f.eks planlegger jeg på forhånd hva jeg skal ta ut, så jeg kan nesten holde pusten mens jeg har døren åpen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere jenter :)

Jeg har ikke fått dilla på ting, heller avsmak.

Lukten av egg, ærsj det er fælt. og lukten av fet- mat. Kotteletter er ikke godt lengre, samboern hadde laget skinkestek her på søndagen og spiste bare en halv potet.

Har avsmak på nesten alt. Spiser riskaker uten noe pålegg på, og baguetter uten noe på. Middag får jeg så vidt i meg, men suppe går ned.

Brus, jucie, godteri, potetgull, frukt. ikke noe smaker. Det må ikke være noen søt smak og ikke for salt heller.

Håper jeg snart får matlysten tilbake, iallefall litt. Synes synd på samboern som lager mat til meg også fnyser jeg bare av maten.

Skal til Homopat og akupungtur for kvalmen om to uker så får jeg håpe at det går bra da :)

Klem fra :kvalm: meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Jeg drar opp denne traden igjen jeg. Det er en stund siden vi skrev her na, clementin sesongen er over og vi har kanskje forandret litt smak siden sist?

Jeg er fortsatt glad i alle sitrus frukter og ellers freshe ting som salat og lett mat, og jeg spiser fortsatt joghurt. (Noen ganger hvis jeg vakner veldig tidelig om morgenen og ma tisse sa er jeg ogsa fryktelig sulten og da sitter jeg alene i mörket og spiser en joghurt för jeg kryper til köys igjen..)

Men jeg har ogsa mine laster..Jeg er blitt fryktelig glad i is og spiser noen dager alt for mye. :sjenert: Men i dag f.eks er det 27° her jeg bor og da er det jo lov ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!!

Har vel egentlig ikke hatt noen diller hittil...

Men nå som det plutselig ble varmt før vi klarte å si kake, så er Lollipop blitt VELDIG godt. :sikle: Kan liksom ikke få nok rett og slett.

Men idag kjøpte jeg først en Gigant (aldri spist denne isen før...., men veldig god) på vei hjem og så når jeg hadde kommet inn døra var det på tide med en Lollipop... Ble 2is på under 1time det... :sjenert:

Og for tiden har jeg bare sinnsykt lyst på skikkelige oster. Gjerne slike som lukter død og fordervelse. Men det får jeg jo ikke spist :tristbla: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...