Gjest Sarkus Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 (endret) Vet ikke med dere andre skaphomofile, men jeg kjenner jeg begynner å bli mektig lei av alt dette fokuset om å "stå frem", å "komme ut av skapet", som om det er et mål, noe å oppnå. Nå sist var det snakk om to fotballspillere som skal stå frem, og alle hyller det som om en åpent homofil er mer verdt enn en skaphomofil, som om det å være åpent homofil er bra, mens det å være skaphomofil er dårlig. Jeg mener dette skaper press på oss naturlig skaphomofile om at vi skal være noe annet enn hva vi er, kun fordi noen har bestemt seg for at åpent homofil er den eneste riktige homofile legningen. Det er lite tolerant. Noen mennesker er åpent homofile, mens andre mennesker er skaphomofile. Jeg syns vi skal respektere alle legninger, og ikke forvente at noen skal bytte fra en til en annen. Hvis det er naturlig for dem å bytte, så flott for dem. Men jeg er en stolt skaphomofil, og skammer meg ikke over å være det. Jeg har visst det helt siden puberteten at jeg er skaphomofil, og siden den gang har jeg aldri sett meg tilbake. Nå syns jeg det er på tide at også vi skaphomofile får den respekten og den anerkjennelsen vi fortjener. Men faktum er at om jeg hadde dukket opp i Pride-toget med en plakat som sa: "Jeg er IKKE homofil", kan du banne på at jeg hadde blitt kjeppjaget derfra. For ikke engang andre homofile har noen særlig toleranse for oss skaphomofile. Faktisk opplever jeg at som skaphomofil blir jeg mer akseptert av konservativt kristne enn hva jeg blir av såkalt progressive mennesker. Endret 21. juni 2022 av Sarkus
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #2 Skrevet 21. juni 2022 Mye selvmotsigende utsagn. Skaphomofile vil ikke ha oppmerksomhet og anerkjennelse, de lever jo i skul bak en legning. Går du rundt og sier du er skaphomo er du homo, sier du at du er en annen legning enn du er så er du faen meg ikke stolt heller. Anonymkode: 271a9...60e 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #3 Skrevet 21. juni 2022 Flesteparten av skaphomofile og skaplesbiske er ikke så gode på å skjule det som de tror. Så det er meningsløst. Bare kom ut. Anonymkode: d25fc...d6b 1
Helene Skrevet 21. juni 2022 #4 Skrevet 21. juni 2022 (endret) Jeg mener, enhver person får være som den er. Homofil eller ikke. For meg spiller det ingen rolle. Når det er sagt, samarbeidet med en person i en organisasjon for endel år siden. Han kom ikke ut. Men vi skjønte det likevel. Han var endel år eldre enn oss. Til slutt sa jeg, nå skal vi ut og se på mannfolk sammen. Han sa, ja så jeg hadde skjønt det. Men skjønner at han ikke ville komme ut til sin mor. Det var andre tider før. Han er en helt fantastisk koselig og trivelig person. Hvilket kjønn han liker, bryr meg mitt i. Endret 21. juni 2022 av Helene
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #5 Skrevet 21. juni 2022 Har ikke noe imot skaphomofile, eneste er dette pride tullet de trøkker på oss og barna våre Anonymkode: fd5fd...e07
Gjest Sarkus Skrevet 21. juni 2022 #6 Skrevet 21. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Flesteparten av skaphomofile og skaplesbiske er ikke så gode på å skjule det som de tror. Så det er meningsløst. Bare kom ut. Anonymkode: d25fc...d6b Der kom den igjen, ja. Nei, det er ikke meningsløst, og det er akkurat den holdningen der som er så intolerant. Jeg har jobbet hardt for å bygge opp og opprettholde fasaden min, så hvorfor får jeg ikke være stolt av den? Hvorfor vil ingen akseptere at for oss skaphomofile er fasaden vår en grunnleggende del av hvem vi er?
Gjest Sarkus Skrevet 21. juni 2022 #7 Skrevet 21. juni 2022 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke noe imot skaphomofile, eneste er dette pride tullet de trøkker på oss og barna våre Anonymkode: fd5fd...e07 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke noe imot skaphomofile, eneste er dette pride tullet de trøkker på oss og barna våre Anonymkode: fd5fd...e07 Det er det åpent homofile som gjør, ikke oss skaphomofile. Vi er ikke invitert engang. Endret 21. juni 2022 av Sarkus
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #8 Skrevet 21. juni 2022 Sarkus skrev (4 minutter siden): Der kom den igjen, ja. Nei, det er ikke meningsløst, og det er akkurat den holdningen der som er så intolerant. Jeg har jobbet hardt for å bygge opp og opprettholde fasaden min, så hvorfor får jeg ikke være stolt av den? Hvorfor vil ingen akseptere at for oss skaphomofile er fasaden vår en grunnleggende del av hvem vi er? Hvis du later som du er hetero,så får du det som du vil. Du vil ikke at noen skal vite at du er homo,så da er det ingen som bryr seg heller. Sarkus skrev (5 minutter siden): Det er det åpent homofile som gjør, ikke oss skaphomofile. Vi er ikke invitert engang. Bullshit. Jeg er åpen, men driter i pride . Jeg driter forresten i andres barn også, og prakker ikke legningen på noen. Det er fullt mulig uten å være i skapet. Men gjør som du vil. Folk bryr seg faktisk ikke. Anonymkode: d25fc...d6b
Gjest Sarkus Skrevet 21. juni 2022 #9 Skrevet 21. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Bullshit. Jeg er åpen, men driter i pride . Jeg driter forresten i andres barn også, og prakker ikke legningen på noen. Det er fullt mulig uten å være i skapet. Men gjør som du vil. Folk bryr seg faktisk ikke. Anonymkode: d25fc...d6b Jeg mente ikke å si at alle åpent homofile gjør det, ikke de fleste engang, men at de som gjør det er åpent homofile, ikke skaphomofile.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #10 Skrevet 21. juni 2022 Helene skrev (19 minutter siden): Jeg mener, enhver person får være som den er. Homofil eller ikke. For meg spiller det ingen rolle. Når det er sagt, samarbeidet med en person i en organisasjon for endel år siden. Han kom ikke ut. Men vi skjønte det likevel. Han var endel år eldre enn oss. Til slutt sa jeg, nå skal vi ut og se på mannfolk sammen. Han sa, ja så jeg hadde skjønt det. Men skjønner at han ikke ville komme ut til sin mor. Det var andre tider før. Han er en helt fantastisk koselig og trivelig person. Hvilket kjønn han liker, bryr meg mitt i. Jupp har noen kollegaer som ikke var kommet ut, så de skvatt når jeg skjønte at de var bi/homo. Anonymkode: f68fc...be2
Helene Skrevet 21. juni 2022 #11 Skrevet 21. juni 2022 (endret) Mennesker må få lov til å ta ting i eget tempo. Endret 21. juni 2022 av Helene 2
Gjest Anonym 77 Skrevet 21. juni 2022 #12 Skrevet 21. juni 2022 Dere det gjelder må selvsagt bestemme slikt selv. Problemet og det som blir galt er å eventuelt føre en partner bak lyset. Det er ikke greit i min bok.
Pippi Lotta Skrevet 21. juni 2022 #13 Skrevet 21. juni 2022 Sarkus skrev (1 minutt siden): Der kom den igjen, ja. Nei, det er ikke meningsløst, og det er akkurat den holdningen der som er så intolerant. Jeg har jobbet hardt for å bygge opp og opprettholde fasaden min, så hvorfor får jeg ikke være stolt av den? Hvorfor vil ingen akseptere at for oss skaphomofile er fasaden vår en grunnleggende del av hvem vi er? Om du har bygget en «bra fasade» så vet jo ingen at du er skap homofil, hvordan skal de akseptere deg om de ikke vet vet hvem du er? Ønsker du at noen skal akseptere noe med deg så er jo første skritt å vise de det du ønsker å bli akseptert for. Ellers så er det vel noen negative assosiasjoner knyttet til skap homofile som starter familier med en partner av motsatt kjøn som tror de har en heterofil partner som elsker dem. Det å lyge til personen man lover å dele livet med og kanskje får barn med er en form for uærlighet som kan få forferdelig vonde konsekvenser. Det er uansett ikke riktig å se ned på de som velger å gjøre dette, de skader jo mest seg selv og jeg tror ingen gjør noe slikt med vonde intensjoner. Så lenge du ikke lyger til potensielle partnere, så er det ingen grund til at du skal måtte «komme ut». Det er ingen heterofile som er nødt til å fortelle venner å familie at hei jeg liker det motsatte kjøn, det burde ikke være et krav til deg heller. Men om du forelsker deg og ønsker å starte et forhold så blir du jo nesten nødt til å være åpen om hvem du er i et forhold med 🙂 Sarkus skrev (14 minutter siden): Det er det åpent homofile som gjør, ikke oss skaphomofile. Vi er ikke invitert engang. Men om du er skap homofil så ønsker du vell ikke at noen skal vite at du er homofil, da sier det vel seg selv at skaphomofile ikke selv ønsker noen «personlig invitasjon»? Jeg er heterofil og jeg føler meg inkludert i pride det er blitt en feiring av kjærlighet som jeg opplever er åpen for alle, så da kan vel skap homofile snike seg med også om de skulle ønske det. Inlegende dine er så fulle av selvmotsigelser at jeg sitter med å tro at du er oppriktig! Men jeg har skrevet svare mitt med utgangspunkt i at du er oppriktig i denne tråden. 2
Gjest Sarkus Skrevet 21. juni 2022 #14 Skrevet 21. juni 2022 22 minutter siden, Helene said: Når det er sagt, samarbeidet med en person i en organisasjon for endel år siden. Han kom ikke ut. Men vi skjønte det likevel. Han var endel år eldre enn oss. Til slutt sa jeg, nå skal vi ut og se på mannfolk sammen. Han sa, ja så jeg hadde skjønt det. Men skjønner at han ikke ville komme ut til sin mor. Det var andre tider før. Han er en helt fantastisk koselig og trivelig person. Hvilket kjønn han liker, bryr meg mitt i. Han følte seg sikkert presset fordi du bedrev sånn skaphomo-terapi på ham. Dette er akkurat den typen intoleranse jeg sikter til, selv om du sikkert mente det vel. De fleste som på død og liv skal dytte oss skaphomofile ut av skapet mener vel, men de forstår bare ikke at skaphomofili er en helt egen greie.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #15 Skrevet 21. juni 2022 Sarkus skrev (13 minutter siden): Jeg mente ikke å si at alle åpent homofile gjør det, ikke de fleste engang, men at de som gjør det er åpent homofile, ikke skaphomofile. For no tull. Det er politikk. Landsforeningen FRI driver med dette tullet. Media, reklamebransjen og bedrifter tjener penger på pride. Den vanlige homoen og lesba i gata engasjerer seg ikke så mye. De fleste skeive lever helt vanlig i juni som alle andre måneder i året og merker ingenting til pride måned. Åpen eller ikke... Anonymkode: d25fc...d6b
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #16 Skrevet 21. juni 2022 Sarkus skrev (4 minutter siden): Han følte seg sikkert presset fordi du bedrev sånn skaphomo-terapi på ham. Dette er akkurat den typen intoleranse jeg sikter til, selv om du sikkert mente det vel. De fleste som på død og liv skal dytte oss skaphomofile ut av skapet mener vel, men de forstår bare ikke at skaphomofili er en helt egen greie. Forstår ikke, det er jo ingen som dytter skaphomofile ut av skapet da det ikke er noen andre som vet at de er det. Da må presset i så fall komme fra seg selv. Anonymkode: c3648...9bd
Gjest Sarkus Skrevet 22. juni 2022 #17 Skrevet 22. juni 2022 Jeg vil forresten beklage på vegne av oss skaphomofile over dette: https://www.nrk.no/osloogviken/frykter-han-ble-banket-opp-pa-grunn-av-pride-band-1.16009375 Disse tre mennene er IKKE representative for hvordan vi er generelt.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #18 Skrevet 22. juni 2022 (endret) Bor i et miljø der det ikke er aksept for homofile. Så å være i et forhold med gjensidig forelskelse er ikke et alternativ Med at folk banker for å få meg ut er mest de som sier at ingen bryr seg om legning, at det er bedre å komme ut enn å leve skjult, sier at det er masse kjærlighet og aksept. De som feirer og hyller og oppmuntrer. De som gjør det vanskelig å være i skapet for det virker så fint å ikke være det. Men så må jeg bare fortsette å minne meg selv på at det er deres liv, ikke mitt. Mitt liv blir ikke kjærlighet, regnbuer, frihet og familieliv hvis jeg kommer ut. For folk bryr seg om legning. De som sier ingen gjør det vet ikke hva de snakker om. Anonymkode: 0cfd0...30e Endret 22. juni 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm. 1
Entern Skrevet 22. juni 2022 #19 Skrevet 22. juni 2022 Anonym 77 skrev (14 timer siden): Dere det gjelder må selvsagt bestemme slikt selv. Problemet og det som blir galt er å eventuelt føre en partner bak lyset. Det er ikke greit i min bok. Da er man vel i praksis uansett bi?
Entern Skrevet 22. juni 2022 #20 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bor i et miljø der det ikke er aksept for homofile. Så å være i et forhold med gjensidig forelskelse er ikke et alternativ Med at folk banker for å få meg ut er mest de som sier at ingen bryr seg om legning, at det er bedre å komme ut enn å leve skjult, sier at det er masse kjærlighet og aksept. De som feirer og hyller og oppmuntrer. De som gjør det vanskelig å være i skapet for det virker så fint å ikke være det. Men så må jeg bare fortsette å minne meg selv på at det er deres liv, ikke mitt. Mitt liv blir ikke kjærlighet, regnbuer, frihet og familieliv hvis jeg kommer ut. For folk bryr seg om legning. De som sier ingen gjør det vet ikke hva de snakker om. Anonymkode: 0cfd0...30e Godt poeng. Opptil flere steder i Norge det ikke er behagelig å være åpent homofil. Faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå