mingus Skrevet 21. juni 2022 #21 Skrevet 21. juni 2022 Har en av de små bleieposene på rull hengende over stellebordet. Knyter en enkeltknute på for hver bleie så den kan brukes på ny. Får vel plass til 5-6 stk oppi der før den tømmes og jeg henger opp en ny. Kommer nok til å gjøre det samme når hun er over på fast føde, men kun oppsamling av tissebleier da dritebleienene lukter for mye og må rett ut.
Heln Skrevet 21. juni 2022 #23 Skrevet 21. juni 2022 Vi kaster bleiene i den vanlige søppla på kjøkkenet. Den må tømmes annenhver dag uansett så da rekker det ikke bli så mange bleier og dermed mindre lukt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #24 Skrevet 21. juni 2022 Vi har små, lilla poser (selges i babyavdelingen på butikken). Henger opp en pose og fyller den opp. Kaster den ut når den er fylt opp av tissebleier, hvis den lukter vondt eller ved bæsj. Bare prøv deg frem, men litt ulukt er det lurt å venne seg til av hensyn til både miljø og økonomi. Anonymkode: ad86b...cfa
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #25 Skrevet 21. juni 2022 Sunshineyellow skrev (17 minutter siden): Så mye unødvendig plastsøppel! Enig - men nå lever vi ganske miljøbevisst fra før av, så om vi kan ha det litt enklere selv om det går litt mer plast akkurat nå i spedbarns-tiden (mulig vi finner en annen løsning etter hvert - kanskje lukta ikke blir så ille likevel f.eks.) så tror jeg vi lever med det uten nevneverdig dårligere samvittighet. - ts Anonymkode: 36101...b9a 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #26 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi har små, lilla poser (selges i babyavdelingen på butikken). Henger opp en pose og fyller den opp. Kaster den ut når den er fylt opp av tissebleier, hvis den lukter vondt eller ved bæsj. Bare prøv deg frem, men litt ulukt er det lurt å venne seg til av hensyn til både miljø og økonomi. Anonymkode: ad86b...cfa Vi har et bittelite bad med ikke altfor god sirkulasjon, så ser for meg at det fort blir som en gjødselkjeller dersom vi ikke gjør noe for å dempe lukt 😅 Men du har uansett rett i at vi bør prøve oss litt frem først, kombinert med at man bare må venne seg til det. Vi satser nok på et søppelspann fra Ikea hvor vi pakker inn hver bleie i en eller annen form for pose, og så tømmer en gang for dagen. Så ser vi det bare an. Takk for masse tips, alle sammen 😊 - ts Anonymkode: 36101...b9a
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #27 Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har et bittelite bad med ikke altfor god sirkulasjon, så ser for meg at det fort blir som en gjødselkjeller dersom vi ikke gjør noe for å dempe lukt 😅 Men du har uansett rett i at vi bør prøve oss litt frem først, kombinert med at man bare må venne seg til det. Vi satser nok på et søppelspann fra Ikea hvor vi pakker inn hver bleie i en eller annen form for pose, og så tømmer en gang for dagen. Så ser vi det bare an. Takk for masse tips, alle sammen 😊 - ts Anonymkode: 36101...b9a Noen jeg kjenner har søppelspann med sensor slik at den åpner seg når de holder hånden over. Anonymkode: ad86b...cfa
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #28 Skrevet 21. juni 2022 Bruker UBBI sin bleiebøtte. Den funker fjell og du kan bruke vanlige poser i den. Anonymkode: fb30d...884
Luckiness Skrevet 21. juni 2022 #29 Skrevet 21. juni 2022 Vi bruker hundeposer og kaster bleiene i. Vi kan lettere få kastet de ut i søppelet da. Men hender jeg slenger posen ut forbi ytterdøren hvis jeg ikke får gått bort til søppelet med en gang. Kanskje mulig å en bøtte med lokk rett utenfor inngangsdøren til å legge lukkede poser med bleier i? Og så tømme med en gang dere får sjans. Obs dersom varme dager eller dere fort oppdager lukt så det ikke sjenerer naboer isåfall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå