Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal begynne på kjemiingeniør i høst og lurer på om det er mulig å finne en relevant deltidsjobb allerede nå, før jeg har erfaring og hva kan det være? Jeg ønsker å komme meg raskt i jobb om tre år etter studie, gjerne ha jobbtilbud før jeg er ferdig. Noen som har erfaring med det? 

Anonymkode: 3d0ac...a4f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis veldig få som vil ansette deg uten å ha fullført et relevant emne på høyere utdanningsnivå. Er selv kjemiingeniør og skal starte på sisteåret til høsten. Har opplevd at de fleste bedrifter ikke vil ansette kjemiingeniørstudenter med mindre de er på 2. eller 3. året. Selv fikk jeg deltidsjobb i år gjennom studiet, hvor det ikke ble ansatt noen førsteårsstudenter. Merker selv at det er mye jeg ikke har helt kompetanse for på jobb, og jobben hadde vært helt fjern dersom jeg ikke hadde hatt de to fullførte årene med relevant studie i boks først. 

Mitt tips er å ikke stresse med jobb før du er fullført med førsteåret! Fokuser heller på å få gode karakterer. Det vil sannsynligvis bli utlyst relevante stillinger med veldig få plasser underveis i studiet, og da vil studentene med best karakterer stille sterkt!

Anonymkode: 2956c...c46

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva jobber en kjemiingeniør med?

Anonymkode: 74a3f...407

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...