Gå til innhold

hvor reiser vi med små barn?


Gjest turid

Anbefalte innlegg

Vi skal reise med barn på 3 1/2 og 5 år i september og oktober neste år. Det skal være til varmere strøk med mye badeliv, men vi ønsker også at barna skal få noen opplevelser de vil huske - feks elefanttur/se løver/delfiner etc. For at det ikke skal bli for urolig, tror jeg to land/områder er nok.

I Thailand er det vel regntid i sep/okt. Vi vurderer Sør-Afrika, Brasil, Australia - har du tips? Lurer også på om det finnes nettsider hvor andre på tilsvarende turer har lagt ut reisebrev??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror dere trygt kan reise til Thailand selv om det er regntid, regner sjelden mer en en times tid pr dag og det er utrolig oppfriskende.

Ellers kan jeg anbefale Mexico, Playa del Carmen. Et område som heter PlayaCar og har kun all inclusive anlegg (anbefales pga av prisnivået i Mexico) Her er det masse opplegg for både barn og voksne, dere kan få barnevakt hvis dere vil kose dere alene en kveld. Spennende sightseeing til pyramider og aqualand med spennende dyr og delfiner.

Safari i Afrika anbefales ikke for barn under 8 år. Pga at dere drar ut i felles busser og dere må være veldig stille for å få se dyrene på nært hold. Hvis et barn da blir utolmodig og begynner å grine/snakke høyt ødelegger det opplevelsen til de andre medreisende.

Lykke til med planlegging og god tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine favoritt-varme-steder er australia og karibia.

begge må være perfekt med barn, vi har også barn i den alderen. i australia har jeg bare vært alene (dvs uten barn) men i karibia har jeg vært med barn. masse å oppleve begge plassene. om en beveger seg litt utenfor storbykjernene i australia kan du ikke unngå å se kenguruer, iallefall wallabies, og andre rariteter. i karibia ser du rare øgler etc. masse spennende!!!! å jeg ønsker det var meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør-Afrika er fint på den tiden, dersom man skal se dyr, regntiden kan ha startet på den tiden, men man bør ha store muligheter til å se dyr i alle fall hvis man drar til Krüger.

Nord for Durban er det også fint å være på badeferie. Cape Town er en kjempefin by, men det er veldig ustabilt vær der på den tiden av året (eller det er det forresten hele året).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Etter det jeg har hørt, tror jeg vi venter noen år med Sør-Afrika. Det er så mye mere spennende vi kan være med på, når barna blir litt større.

I Brasil/Fortaleza er jeg litt usikker på om det er noen opplevelser utover varmen. Hørte også at det blåser endel langs strendene, og at det derfor mest blir bassenget for oss(?).

Tror vi peiler oss inn mot østen istede. Thailand og kanskje Malaysia, det er jo barnevennlige steder. Det eneste jeg er redd for er at det er veldig vått. Men hvis vi velger Hua Hin eller Koh Chang er vist sansynligheten for sol og varme størst.

Noen som vil dele erfaringene sine derfra?? Gjerne erfaringer for reiser med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hua Hin er en helt grei plass, litt sånn Mallorca. Ei kjempe lang strand (ca23km) masse hoteller og masse turisme. Det er ikke noen spesielle utflukter du kan være med på i fra der men masse sol og bad!

Jeg ville heller dratt sørover til tross for regnet. Kanskje Koh Samui, der er det ikke regntid på sommeren.

Koh Chang kjenner jeg desverre ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Koh Chang, og det er en fin øy hvis man vil ha en rolig og avslappende ferie. Det er ikke så utbygd og turistifisert der som mange andre steder. Man kan ri på elefanter i jungelen på Koh Chang, besøke noen store fosser og snorkle, men ellers er det ikke stort annet å finne på enn å slappe av på stranda.

For oss var det flott som var på bryllupsreise og kombinerte Koh Chang med Bangkok og Kambodsja. Jeg tror imidlertid kanskje at jeg hadde syntes det hadde vært litt kjedelig hvis vi bare skulle vært på Koh Chang hele tiden.

En ulempe med Koh Chang: Vi lå veldig mye på stranda, men ble ganske oppspist av små sandfluer. Det klødde veldig mye. Kanskje ikke noe særlig for små barn.

Koh Samui ligger på samme side av Thailand, så der er det heller ikke regntid på den tiden av året. Der har jeg ikke vært, men har hørt at det er mer turistifisert, men veldig fint.

Når dere reiser med såpass små barn ville jeg uansett reisemål ha sørget for å bo på et noenlunde fint hotell. Air condition på rommet er et must i Thailand, synes jeg. Og det er jo kjekt å bo på et hotell som har fin restaurant, slik at dere kan spise middag i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp vært i Australia med jenta mi på tre år. Der er det trygt og rent og alt av systemer fungerer. Det er utrolig godt tilrettelagt for turister og enkelt å ordne seg med spesialønsker på turer, hoteller osv. Folk er også veldig hyggelige, serviceinnstilte og positive til småbarn. Det er billig å spise ute og sånn, og veldig mange forskjellige opplevelser og aktiviteter man kan bli med på. Det er ganske stor vekt på aktiviteter som har med natur og dyreliv å gjøre, noe som etter min erfaring egner seg veldig godt for ferie med små barn. Men du har selvsagt også fantastiske muligheter for badeferie og storbyferie. De fleste av opplevelsene som er spennende for barn vil også være flotte for voksne, særlig natur- og dyreopplevelser. Kort sagt vil jeg anbefale å reise til Australia med småbarn!

Ulempene er at det er så inni granskauen langt (og dyrt) å reise dit, og evt at de kjører på venstre side av veien hvis dere er bekymret for dét.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vind på stranden er helt greit. bare pass på å ha solbriller som sitter og god solhatt med knyting/borrelås.

vi klarte det med tre så dere klarer det helt sikkert også. reis vestover!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at dere vil vente med SørAfrika, men jeg kan jo legge ut litt reklame likevel.

Vi reiste dit i september, da er det vår og begynner å bli shorts-varmt, men ikke varmt i sjøen.

(Visste ikke at de hadde regntid der?)

Det beste er at det ikke er noen tidsforskjell dit, det er billig, kursen er ganske lik norsk krone, det er fantastisk rent og pent og ordentlig over alt og det er fantastisk nydelig landskap og masse spennende dyr.

Vi dro til Cape Town (tok helikoptertur over halvøya) og kjørte Garden Route derfra, gjennom vinområdene, langs kysten (delfiner, hval) og på halvdagssafariturer. Dro ikke så langt bort som til Kruger, man trenger ikke det for å se alle de flotte dyrene, så slipper man malariaområdene (er det ikke malaria rundt Kruger? begynner å bli noen år siden dette, så jeg husker ikke helt).

Skal absolutt til SørAfrika når mine barn blir litt større :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du, vi har endret helt på planene. Bestemt oss for Sør-Afrika likevel!! Har lest endel på lonely planet sine sider, og det er mange barnefamilier med små barn som har hatt flotte opplevelser der. Du skriver at det ikke er varmt i vannet enda, gjelder dette hele Sør-Afrika, eller er det varmere feks i Duban?

Vi skal bo et sted i en lengre periode, et sted med strand, gjerne basseng og eget kjøkken. Noen som kan anbefale noe eller vet hvordan jeg finner ut av dette??

Vi lurer også på en tur ut til en av øyene i det indiske hav - anbefalinger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er "eksotisk" nok, men de Greske øyer er nydelige på den tida dere vurderer å reise. Jeg har selv vært i hellas oktober/november, og vi hadde omtrent bare fint vær. litt kaldt på slutten, men dere vurderer jo september/oktober, så jeg tror det vil bli perfekt. Det er fortsatt varmt og fint i vannet, og de værste turiststrømmene er borte. Grekere er veldig vennlig innstillt til barn. Ta en kikk på denne siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...