Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Fristen på å omprioritere ønskene går snart ut og jeg har tenkt litt på at barnehagelærer er kanskje et yrke for meg. Hører derimot mange skrekkhistorier fra folk som har jobbet med det så er litt usikker hvordan jeg skal forholde meg til det. Noen som har erfaringer de vil dele? Setter stor pris på alt av svar, både gode og dårlige erfaringer.

Anonymkode: 7d182...6dd

AnonymBruker
Skrevet

Hva er alternativet ditt? 

Om du liker å jobbe med barn, være i et lavlønnsyrke med studiegjeld, ha det svært hektisk, føle at du aldri strekker til, ha for få ressurser til å kunne gjennomføre jobbe slik du vet du burde gjøre. Da er det nok jobben for deg. 

Vil aldri anbefale noen å bli barnehagelærer eller grunnskolelærer i dag. 

Anonymkode: 745ed...de9

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utdannet førskolelærer/ nå bhglærer og jobbet i 23 år som pedagogisk leder i barnehage før jeg byttet til skole i fjor. Har alltid vært stolt og fornøyd av yrket mitt, men ikke en jobb jeg kunne stå i fra nyutdannet 23 åring frem til pensjonsalder. Dessverre er utdannelsen ganske låst til barnehage, ikke mye annet den kan brukes til. 

Om jeg skulle valgt nå ville jeg valgt barnevernspedagog, sosionom eller vernepleier tror jeg. Da kan man jobbe i barnehage i en pedagogstilling men også ha muligheter utenom barnehage. 

Anonymkode: 3f819...b77

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ALDRI valgt det igjen. Angrer bittert. Gjennom studiene lærer du mye, men pga konstante bemanningsproblemer vil du springe som et piska skinn hver dag, og du vil gå hjem med en følelse av at du ikke fikk gjort alt du burde. Det tar på psykisk når du må avvise en toåring, fordi du ikke har nok tid eller hender tilgjengelig. Det er STORE problemer i sektoren, og jeg tror ikke det kommer til å bli bedre. Lønna er elendig, jeg tjente bedre i jobber uten utdannelsen.