Gå til innhold

Ta med egen drikke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men er ikke 6 enheter bra nok med påspandert  alkohol? Velkomstdrink- drikke til forrett- drikke til hovedrett- drikke til dessert. Deretter drikke til kaffen. Så sette fram litt og resten har gjestene med til festen selv? Men etter 5-6 eneggede er nå jeg allerede brisen så…? 

Anonymkode: a4548...561

Jo, det høres greit ut og er vel for de fleste innenfor normalområdet. 

Anonymkode: 52b5b...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men er ikke 6 enheter bra nok med påspandert  alkohol? Velkomstdrink- drikke til forrett- drikke til hovedrett- drikke til dessert. Deretter drikke til kaffen. Så sette fram litt og resten har gjestene med til festen selv? Men etter 5-6 eneggede er nå jeg allerede brisen så…? 

Som sagt, alkiser. Som må drikke jevnt gjennom hele selskapet for å ikke krepere.

Anonymkode: 1a2ba...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
O.G. skrev (Akkurat nå):

Hvorfor forventer brudepar at gjestene skal kjøpe gaver til dem?

Man må ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (Akkurat nå):

Hvorfor forventer brudepar at gjestene skal kjøpe gaver til dem?

Hvor skrev jeg at disse parene forventet det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man må ikke? 

Nettopp. Man MÅ ikke kjøpe gave. For vår del så forventer vi ingenting. Vi blir glad for at folk kommer. Jeg vet at svigers ikke har råd til både flybillett og gave, så de kommer uten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som jeg har skrevet før, så har vi flere gjester som er avholds og flere som synes det er mer enn nok med de mange enheter som serveres til maten. Så hvorfor skal vi kjøpe inn masse alkohol til folk som ikke trenger det?

Så fordi noen er avholds, så skal resten påtvinges brus etter middag? Det gir ikke mening. Hvorfor ikke legge opp til at gjestene kan ta med alkohol selv til festen etterpå, om dere ikke kan spandere? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man må ikke? 

Må man ikke det`?

ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

Hvor skrev jeg at disse parene forventet det? 

Hvor skrev jeg at jeg forventer og bestemme over menyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
O.G. skrev (4 minutter siden):

Må man ikke det`?

Hvor skrev jeg at jeg forventer og bestemme over menyen?

Nei, man må ingenting? 
Uansett er man misfornøyd med opplegget så trenger en jo ikke å komme. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei, man må ingenting? 
Uansett er man misfornøyd med opplegget så trenger en jo ikke å komme. 

Akkura der er vi enige, men så vet vi jo begge det at når det kommer til familie og nære venner så svelger man kameler, sier det de vil høre og dukker opp i eventen deres. Hva som sies etterpå havner i tråden  Det beste/verste du har sett i bryllup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Så fordi noen er avholds, så skal resten påtvinges brus etter middag? Det gir ikke mening. Hvorfor ikke legge opp til at gjestene kan ta med alkohol selv til festen etterpå, om dere ikke kan spandere? 

Fordi de ikke har noe behov for å drikke masse alkohol gjennom hele kvelden. Mener du da at gjester i vegansk bryllup skal kunne ta med seg en grill og lage seg kjøtt utenfor lokalet som de da spiser inne i lokalet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (6 minutter siden):

Akkura der er vi enige, men så vet vi jo begge det at når det kommer til familie og nære venner så svelger man kameler, sier det de vil høre og dukker opp i eventen deres. Hva som sies etterpå havner i tråden  Det beste/verste du har sett i bryllup

Men hvis du svelger kameler, så gjør du det stille og uten å sutre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå):

Men hvis du svelger kameler, så gjør du det stille og uten å sutre. 

Og det er nok det mange gjør også, de forteller om hva de opplevde og ble behandlet i tråden jeg linket til.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (Akkurat nå):

Og det er nok det mange gjør også, de forteller om hva de opplevde og ble behandlet i tråden jeg linket til.  

Hvis det å ikke kunne drikke sprit hele kvelden uten begrensninger er "det verste" man har vært med på, så har man enten store problemer med alkohol, eller ikke har opplevd noe som helst i livet sitt, men seilet gjennom livet på en gullsky, der alle sammen har slavet for deg og oppfylt alle dine ønsker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå):

Hvis det å ikke kunne drikke sprit hele kvelden uten begrensninger er "det verste" man har vært med på, så har man enten store problemer med alkohol, eller ikke har opplevd noe som helst i livet sitt, men seilet gjennom livet på en gullsky, der alle sammen har slavet for deg og oppfylt alle dine ønsker.

Saken dreier seg vel mer om hva man må gjøre for å imøtekomme brudeparets forventninger om hva som konstituerer deres dag og hva de pålegger sine gjester og ikke at folk må gå uten alkohol eller dessert eller ikke får ha på seg trikotkjole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (Akkurat nå):

Saken dreier seg vel mer om hva man må gjøre for å imøtekomme brudeparets forventninger om hva som konstituerer deres dag og hva de pålegger sine gjester og ikke at folk må gå uten alkohol eller dessert eller ikke får ha på seg trikotkjole.

"Gå uten alkohol"? Som sagt, store alkoholproblemer. Alkoholikere kan ikke forvente at hele bryllupet tilpasses dem. På samme måte som folk med spesielle matpreferanser ikke kan forlange egen meny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gå uten alkohol"? Som sagt, store alkoholproblemer. Alkoholikere kan ikke forvente at hele bryllupet tilpasses dem. På samme måte som folk med spesielle matpreferanser ikke kan forlange egen meny.

Eller brudepar kan ikke forlange at gjester skal ta med egen alkohol til middagen istedenfor å trakte sine gjester selv, uten å få motbør for ønsket sitt.

Så godt vi er enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
O.G. skrev (Akkurat nå):

Eller brudepar kan ikke forlange at gjester skal ta med egen alkohol til middagen istedenfor å trakte sine gjester selv, uten å få motbør for ønsket sitt.

Så godt vi er enige.

Selvfølgelig kan de ikke forlange det. De kan avstå fra å servere gjestene alkohol etter middagen og la det være opp til gjestene om de ønsker å ta med seg noe medbrakt i tillegg til det som serveres. Motbør faktisk. Motbør for å ha blitt invitert i et selskap. Jævla bortskjemte drittunger, heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er for øvrig på 137 innlegg, og ikke en eneste person har sagt at de ville ha kommet med motbør mot brudeparet hvis brudeparet serverte mat de ikke likte. Det er sikkert greit å servere blodpudding og snegler, så lenge alt kan skylles ned med sprit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er for øvrig på 137 innlegg, og ikke en eneste person har sagt at de ville ha kommet med motbør mot brudeparet hvis brudeparet serverte mat de ikke likte. Det er sikkert greit å servere blodpudding og snegler, så lenge alt kan skylles ned med sprit.

Sprit til maten?? 
En god vin hadde sikkert hjulpet på å få ned maten.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (Akkurat nå):

Sprit til maten?? 
En god vin hadde sikkert hjulpet på å få ned maten.

Men det serveres jo av brudeparet i tråden. Det er alkoholen ETTER maten og desserten de ikke serverer. Så skylle med sprit må man jo gjøre etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...