AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #81 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og jeg råder deg til å være litt mindre aggressiv, det framstår lite sjarmerende. Og du kan ta det helt med ro, jeg har et ganske så avslappet forhold til alkohol. Dere må nesten bestemme dere for en vei. Altså, enten har dere alkoholfritt bryllup eller ikke. Å servere alkohol til maten, for deretter å be gjestene om å drikke brus høres ut som en dårlig aprilspøk. Kjøp inn noen ekstra flasker vin og tilby de som måtte ønske. Blir de ikke drukket, så kan dere faktisk levere de tilbake på vinmonopolet og få pengene igjen. Anonymkode: 52b5b...707 Det fungerer ikke slik her vi bor. Vi får ikke levert tilbake alkohol vi kjøper. Og når gjestene våre faktisk har takket ja til et slik opplegg, så regner jeg med at de ønsker å være med på det. Så vi trenger ikke å "bestemme oss for en vei". Til gjengjeld har vi verken gavelister, gaveønsker, kleskode eller andre syke forventninger til gjester som mange brudepar har. Vi ønsker avslappet, koselig selskap. Dukker folk opp i hverdagsklær og med symbolsk gave, så blir vi glade for det også. Formålet er koselig samvær med mennesker vi ikke ser så ofte, ikke mest mulig fyll og tull. Anonymkode: 1a2ba...4ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #82 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror du virkelig at det alltid dreier seg om penger? Og igjen, hvor mange liter sprit trenger gjestene for å være fornøyd, når det allerede serveres en del alkohol til maten og kaffen? Anonymkode: 1a2ba...4ff Det handler alltid om penger når en ber gjestene sine om å ta med seg egen drikke til en bryllupsfest der gjestene allerede kanskje har investert penger til både klær og presanger. Det er uhøflig og grådig. Men folkeskikken har vel gått ut på dato ? For ikke å snakke om desse kaffegjestene som blir avspist med kaffe og kaker i forhold til de andre gjestene Anonymkode: 4acfb...1da 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #83 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det fungerer ikke slik her vi bor. Vi får ikke levert tilbake alkohol vi kjøper. Og når gjestene våre faktisk har takket ja til et slik opplegg, så regner jeg med at de ønsker å være med på det. Så vi trenger ikke å "bestemme oss for en vei". Til gjengjeld har vi verken gavelister, gaveønsker, kleskode eller andre syke forventninger til gjester som mange brudepar har. Vi ønsker avslappet, koselig selskap. Dukker folk opp i hverdagsklær og med symbolsk gave, så blir vi glade for det også. Formålet er koselig samvær med mennesker vi ikke ser så ofte, ikke mest mulig fyll og tull. Anonymkode: 1a2ba...4ff Dere bor ikke i Norge? Selvfølgelig takker gjestene ja, men det betyr ikke at de er fornøyd med ordningen. Anonymkode: 52b5b...707 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #84 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere bor ikke i Norge? Selvfølgelig takker gjestene ja, men det betyr ikke at de er fornøyd med ordningen. Anonymkode: 52b5b...707 Vi bor i Norge. Anonymkode: 1a2ba...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 21. juni 2022 #85 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har blitt invitert i et bryllup neste år hvor man må ta med egen drikke forutenom til maten. Er dette normalt. Er der da innafor å ta bilen og dra hjem tidlig? Lokalet er et stykke hjemmefra. Anonymkode: b988f...4d9 Har vært i 1 bryllup der vi måtte ta med alkohol selv. Det var skikkelig redneck rølp, de hadde og karaoke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #86 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi bor i Norge. Anonymkode: 1a2ba...4ff Da har dere tilgang til vinmonopolet. Anonymkode: 52b5b...707 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 21. juni 2022 #87 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette var svaret på påstanden om at gjestene hadde blitt glad hvis de ble avinvitert, kontra å delta i bryllup der spriten ikke rant fritt gjennom hele kvelden. Anonymkode: 1a2ba...4ff Hvorfor tror du folk blir så glade for å bli invitert til noe det barnebursdagen du har skissert opp som bryllupet ditt? AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Derfor spørsmålet - tror du virkelig at den nærmeste slekten hadde blitt mer glad av å ikke bli invitert enn av å bli invitert til et bryllup med moderat alkoholtilbud? Anonymkode: 1a2ba...4ff Tror de hadde syntes det var greit å ikke bli invitert til noe der de måtte utføre vertskkapplikter som å kjøpe inn alkohol i tillegg til gave ja. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): folk som blir kjempeaggressive når de hører at et selskap blir arrangert uten mulighet for dritafylla hopper glatt over essensen i svaret. Anonymkode: 1a2ba...4ff Folk blir skuffet når brudepar ikke viser folkeskikk og ber sine gjester ta med noe til festen (det seg være mat eller drikke), pga de gjør vertskapets plikter, men de vil aldri si det til brudeparet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #88 Del Skrevet 21. juni 2022 Herregud så sytete enkelte virker her. «Får jeg ikke alkohol så er det ikke et bryllup, og brudeparet er gjerrige, grådige, pengelense drittsekker som bare skal ha, skal ha»🙄 I mine øyne så er det virkelig brudeparets dag, og de kan legge opp og planlegge det som de vil ha det. Er man invitert og blir forespeilet en dag som virker helt elendig, så står man faktisk fritt til å avslå invitasjonen. Og om ikke får info om ca opplegg, så spør! Man må uansett ikke lide seg gjennom. Jeg håper i hvert fall at når jeg inviterer selv, at de gjestene som ikke er interessert i opplegget har vett nok til å avslå. Anonymkode: b2e43...690 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #89 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herregud så sytete enkelte virker her. «Får jeg ikke alkohol så er det ikke et bryllup, og brudeparet er gjerrige, grådige, pengelense drittsekker som bare skal ha, skal ha»🙄 I mine øyne så er det virkelig brudeparets dag, og de kan legge opp og planlegge det som de vil ha det. Er man invitert og blir forespeilet en dag som virker helt elendig, så står man faktisk fritt til å avslå invitasjonen. Og om ikke får info om ca opplegg, så spør! Man må uansett ikke lide seg gjennom. Jeg håper i hvert fall at når jeg inviterer selv, at de gjestene som ikke er interessert i opplegget har vett nok til å avslå. Anonymkode: b2e43...690 Dette. Vi snakker om voksne mennesker som velger å være med på et opplegg. Hvis de ikke liker opplegget, kan de la være å delta, eventuelt delta i deler av opplegget og dra og drikke seg fulle på egen hånd etterpå. En slik aggressiv sutring som forekommer her tyder på at folk har store alkoholproblemer, og illustrerer drikkekulturen og drikkepresset i dette landet. Når 7 enheter alkohol til mat og kaffe er så lite at kvelden blir ødelagt for dem, da snakker vi om misbruk. Anonymkode: 1a2ba...4ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 21. juni 2022 #90 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Herregud så sytete enkelte virker her. «Får jeg ikke alkohol så er det ikke et bryllup, og brudeparet er gjerrige, grådige, pengelense drittsekker som bare skal ha, skal ha»🙄 I mine øyne så er det virkelig brudeparets dag, og de kan legge opp og planlegge det som de vil ha det. Er man invitert og blir forespeilet en dag som virker helt elendig, så står man faktisk fritt til å avslå invitasjonen. Og om ikke får info om ca opplegg, så spør! Man må uansett ikke lide seg gjennom. Jeg håper i hvert fall at når jeg inviterer selv, at de gjestene som ikke er interessert i opplegget har vett nok til å avslå. Anonymkode: b2e43...690 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette. Vi snakker om voksne mennesker som velger å være med på et opplegg. Hvis de ikke liker opplegget, kan de la være å delta, eventuelt delta i deler av opplegget og dra og drikke seg fulle på egen hånd etterpå. En slik aggressiv sutring som forekommer her tyder på at folk har store alkoholproblemer, og illustrerer drikkekulturen og drikkepresset i dette landet. Når 7 enheter alkohol til mat og kaffe er så lite at kvelden blir ødelagt for dem, da snakker vi om misbruk. Anonymkode: 1a2ba...4ff Enig i disse. For all del, jeg er veldig glad i fri bar selv, men det er faktisk ikke derfor jeg kommer i bryllup. Det er virkelig ikke den vinflasken jeg må kjøpe på polet selv før jeg kommer som ødelegger gleden ved å se to gifte seg. Jeg var i et bryllup en gang som skulle være alkoholfritt pga alkoholproblemer i familien til brudgommen. Dette var annonsert helt fra starten av så ALLE viste at dette ble uten alkohol og at alkohol kort og greit ikke var ønskelig. Flere i familien til bruden var så forbanna på dette at de hadde gjemt alkohol i bilene sine og drakk seg snydens allerede før middagen var over. På trass over at noen kunne invitere til et alkoholfritt bryllup. Vi snakker ikke et par øl, vi snakker voksne mennesker som gjemte seg i bilene sine og drakk rein sprit utelukkende for å bli fulle. Det er bare så trist og ekstremt respektløst og det sier så mye om de personene som gjør slikt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #91 Del Skrevet 21. juni 2022 Sirah skrev (1 minutt siden): Enig i disse. For all del, jeg er veldig glad i fri bar selv, men det er faktisk ikke derfor jeg kommer i bryllup. Det er virkelig ikke den vinflasken jeg må kjøpe på polet selv før jeg kommer som ødelegger gleden ved å se to gifte seg. Jeg var i et bryllup en gang som skulle være alkoholfritt pga alkoholproblemer i familien til brudgommen. Dette var annonsert helt fra starten av så ALLE viste at dette ble uten alkohol og at alkohol kort og greit ikke var ønskelig. Flere i familien til bruden var så forbanna på dette at de hadde gjemt alkohol i bilene sine og drakk seg snydens allerede før middagen var over. På trass over at noen kunne invitere til et alkoholfritt bryllup. Vi snakker ikke et par øl, vi snakker voksne mennesker som gjemte seg i bilene sine og drakk rein sprit utelukkende for å bli fulle. Det er bare så trist og ekstremt respektløst og det sier så mye om de personene som gjør slikt. Og nettopp derfor er det mange som ikke ønsker seg fri bar i bryllup. Fordi slike mennesker klarer ikke å begrense seg. Anonymkode: 1a2ba...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 21. juni 2022 #92 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og nettopp derfor er det mange som ikke ønsker seg fri bar i bryllup. Fordi slike mennesker klarer ikke å begrense seg. Anonymkode: 1a2ba...4ff Nemlig. Jeg var i et annet bryllup med mye av de samme menneskene, der var det fri bar. Jeg trenger vel neppe å skrive så mye om hvordan den opplevelsen var, men det var ikke direkte hyggelig for alle involverte. Jeg forstår godt at "nestemann ut" valgte en annen måte å gjøre det på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #93 Del Skrevet 21. juni 2022 Sirah skrev (2 minutter siden): Nemlig. Jeg var i et annet bryllup med mye av de samme menneskene, der var det fri bar. Jeg trenger vel neppe å skrive så mye om hvordan den opplevelsen var, men det var ikke direkte hyggelig for alle involverte. Jeg forstår godt at "nestemann ut" valgte en annen måte å gjøre det på. En annen ting er at jeg kan forstå at folk gjerne VIL drikke mer alkohol. Men det er et godt stykke derfra til latterliggjøring, sutring og utsagn om at hvis det ikke er fri bar, så kommer de ikke. Det siste er rett og slett både barnslig og et tegn på at vedkommende sliter med alkoholinntak eller issues som han eller hun ønsker å drukne i alkohol. Anonymkode: 1a2ba...4ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 21. juni 2022 #94 Del Skrevet 21. juni 2022 Folkens; Diskusjonen handler ikke om fri bar, men om det er bra kotyme og be gjestene om å ta med egen alkohol til en bryllupsfest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #95 Del Skrevet 21. juni 2022 Det har jeg vært med på et par tre ganger. Drikke til maten, og egen drikke til resten av kvelden. Forstår ikke at folk blir såpass fornærmet at de da skal kjøre i stedet for…. Kjipe gjester, som ikke kan gå i bryllup til folk som ikke flyter over av penger! Da synes jeg det er gjestene som er sære! Var i et bryllup en gang, hvor vi ikke fikk drikke etter mat, men måtte kjøpe på restauranten vi var på. Fikk heller ikke ta medbrakt. Gikk font det også! Erfaringsmessig er det alltid igjen drikke fra middagen, og da serveres dette til det er tomt. Skulle ønske folk kunne slitte å være så opptatte av seg selv! Anonymkode: 5a353...d06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #96 Del Skrevet 21. juni 2022 Sirah skrev (21 minutter siden): Enig i disse. For all del, jeg er veldig glad i fri bar selv, men det er faktisk ikke derfor jeg kommer i bryllup. Det er virkelig ikke den vinflasken jeg må kjøpe på polet selv før jeg kommer som ødelegger gleden ved å se to gifte seg. Jeg var i et bryllup en gang som skulle være alkoholfritt pga alkoholproblemer i familien til brudgommen. Dette var annonsert helt fra starten av så ALLE viste at dette ble uten alkohol og at alkohol kort og greit ikke var ønskelig. Flere i familien til bruden var så forbanna på dette at de hadde gjemt alkohol i bilene sine og drakk seg snydens allerede før middagen var over. På trass over at noen kunne invitere til et alkoholfritt bryllup. Vi snakker ikke et par øl, vi snakker voksne mennesker som gjemte seg i bilene sine og drakk rein sprit utelukkende for å bli fulle. Det er bare så trist og ekstremt respektløst og det sier så mye om de personene som gjør slikt. Trist Anonymkode: 5a353...d06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #97 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Herregud så sytete enkelte virker her. «Får jeg ikke alkohol så er det ikke et bryllup, og brudeparet er gjerrige, grådige, pengelense drittsekker som bare skal ha, skal ha»🙄 I mine øyne så er det virkelig brudeparets dag, og de kan legge opp og planlegge det som de vil ha det. Er man invitert og blir forespeilet en dag som virker helt elendig, så står man faktisk fritt til å avslå invitasjonen. Og om ikke får info om ca opplegg, så spør! Man må uansett ikke lide seg gjennom. Jeg håper i hvert fall at når jeg inviterer selv, at de gjestene som ikke er interessert i opplegget har vett nok til å avslå. Anonymkode: b2e43...690 Så enig! Det er meg, meg og meg for tiden! Anonymkode: 5a353...d06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 21. juni 2022 #98 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så enig! Det er meg, meg og meg for tiden! Anonymkode: 5a353...d06 Ja, brudepar gjør seg også skyldig i dette i sin oss, oss, oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #99 Del Skrevet 21. juni 2022 O.G. skrev (Akkurat nå): Ja, brudepar gjør seg også skyldig i dette i sin oss, oss, oss. Men dette er BRUDEPARETS!!! dag. Ikke gjestenes dag! Eller bruker du å dukke opp i en bursdag, forlange å bestemme menyen og attpåtil at bursdagsbarnet skal gi gave til deg i stedet? Anonymkode: 1a2ba...4ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 21. juni 2022 #100 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men dette er BRUDEPARETS!!! dag. Ikke gjestenes dag! Eller bruker du å dukke opp i en bursdag, forlange å bestemme menyen og attpåtil at bursdagsbarnet skal gi gave til deg i stedet? Anonymkode: 1a2ba...4ff Hallo. Voksne folk som krever en dag helt for seg selv hvor de kan gi fanden i folkeskikken og ikke traktere sine gjester skikkelig..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå