Gå til innhold

Ta med egen drikke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For å svare på spørsmålet i trådtittelen: Nei, det er ikke normalt. Alle bryllupene jeg har vært i har hatt fri bar.

Anonymkode: 09ec7...d00

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så du hadde foretrukket å ikke feire bryllupet til din søster med mindre du fikk mulighet til å drikke deg full gratis? 

Anonymkode: 1a2ba...4ff

Hva er det du ikke forstår i setningen hvor jeg skrev at meningen er ikke for å komme pga gratis alkohol? La meg ta et eks,kvinner må nok ordne kjole/sko,makeup,kanskje ta taxi og tom leie et hotellrom,kanskje barnevakt hvis de har barn,så er det gave i tillegg. Alt det kan komme fort på 5000 kr. Så er du gjerrig med alkohol. Hvis dem kan betale for alt det så kan brudeparet ordne alkohol. Ilke vær smålig. Når jeg giftet meg så hadde vi fri bar. Kjøpte alkohol på forhånd og leide inn bartender. Alt det kom på 10000 kr. Hva er det i forhold til alt folk måtte ut med å bare komme og feire meg og mannen? Ingenting.

Anonymkode: d5db9...3ee

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er det du ikke forstår i setningen hvor jeg skrev at meningen er ikke for å komme pga gratis alkohol? La meg ta et eks,kvinner må nok ordne kjole/sko,makeup,kanskje ta taxi og tom leie et hotellrom,kanskje barnevakt hvis de har barn,så er det gave i tillegg. Alt det kan komme fort på 5000 kr. Så er du gjerrig med alkohol. Hvis dem kan betale for alt det så kan brudeparet ordne alkohol. Ilke vær smålig. Når jeg giftet meg så hadde vi fri bar. Kjøpte alkohol på forhånd og leide inn bartender. Alt det kom på 10000 kr. Hva er det i forhold til alt folk måtte ut med å bare komme og feire meg og mannen? Ingenting.

Jeg tenker det er greit om en er et dyrt sted med bare noen bonger. Men, når en kan handle inn litt vin og sette frem for en slikk og ingenting syns jeg det er rart at gjestene må ha en lunken rosévin i vesken. 

Anonymkode: b988f...4d9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Men hvorfor er alkohol så viktig? Hadde du klikket like mye hvis det ikke var kjøtt servert? Jeg ønsker ikke fyll i mitt eget bryllup. Skal folks ønske om å bli drita trumfe mitt ønske om å ha et hyggelig selskap? Ikke forventer jeg dyre gaver heller, og ikke setter jeg kleskode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men hvorfor er alkohol så viktig? Hadde du klikket like mye hvis det ikke var kjøtt servert? Jeg ønsker ikke fyll i mitt eget bryllup. Skal folks ønske om å bli drita trumfe mitt ønske om å ha et hyggelig selskap? Ikke forventer jeg dyre gaver heller, og ikke setter jeg kleskode. 

Det ser ikke ut at du forstår hva jeg prøver å si. Kanskje du ikke burde gifte deg. Selv om du forventer ikke en dyr gave og ikke setter kleskode så er det allikevel en utgift for mange. Det er ikke alle som drikker seg drita. De fleste begrenser seg. I mitt bryllup så var det ingen som var drita,bare god stemning gjennom kvelden og natten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det ser ikke ut at du forstår hva jeg prøver å si. Kanskje du ikke burde gifte deg. Selv om du forventer ikke en dyr gave og ikke setter kleskode så er det allikevel en utgift for mange. Det er ikke alle som drikker seg drita. De fleste begrenser seg. I mitt bryllup så var det ingen som var drita,bare god stemning gjennom kvelden og natten.

Du har ikke svart på spørsmålet om du hadde klikket like mye hvis menyen var vegansk. Mest sannsynlig ikke. 

Og det at du oppfordrer meg til å la være å gifte meg (du vet, få det juridiske i orden og sånt) bare fordi jeg ikke ønsker å sponse fylla til gjestene, vitner om noe barnslig holdning til ekteskap. Vi kan jo gifte oss med bare forlovere, slik at det ikke blir noe selskap i det hele tatt, verken med eller uten alkohol. Mener du at gjestene blir mer fornøyd da? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Altså jeg er mest opptatt om det er innafor å dra tidlig hjem og bare la være å drikke i en slik setting og jeg forstår at folk ikke nødvendigvis har så god råd. Men når man har et lokale hvor en kan ta med egen drikke så betyr det ogsÅ at det er veldig billig å spandere alkoholen på gjestene sammmenlignet med er vanlig bryllup. En flaske vin får du jo til omtrent samme prisen som ETT glass koster i et bryllup som holdes et sted med skjenkebevilgning.  Det betyr at en kan spandere på gjestene 3 flasker vin for samme prisen som folk vanligvis bruker på 3 glass til middagen… 

Anonymkode: b988f...4d9

Bare kjør heim etter middagen du. Like greit når opplegget er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi sparte i årevis for å kunne spandere på venner og familie både mat og gratis drikke, hadde følt det var rimelig smålig om mine venner som igjen drakk gratis i vårt bryllup inviterte oss og vi måtte ta med selv eller betale.

Anonymkode: 6ee1b...f21

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi sparte i årevis for å kunne spandere på venner og familie både mat og gratis drikke, hadde følt det var rimelig smålig om mine venner som igjen drakk gratis i vårt bryllup inviterte oss og vi måtte ta med selv eller betale.

Anonymkode: 6ee1b...f21

Må man drikke ubegrenset utover kvelden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du har ikke svart på spørsmålet om du hadde klikket like mye hvis menyen var vegansk. Mest sannsynlig ikke. 

Og det at du oppfordrer meg til å la være å gifte meg (du vet, få det juridiske i orden og sånt) bare fordi jeg ikke ønsker å sponse fylla til gjestene, vitner om noe barnslig holdning til ekteskap. Vi kan jo gifte oss med bare forlovere, slik at det ikke blir noe selskap i det hele tatt, verken med eller uten alkohol. Mener du at gjestene blir mer fornøyd da? 

Antageligvis siden de da ikke får noen utgifter med bryllupet ditt. 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Må man drikke ubegrenset utover kvelden? 

Jeg mener nei.

I de fleste bryllup tilbys gjestene en velkomstdrink, 3-5 vinglass gjennom middagen, avec og kaffe til kakebordet, samt brus, vann og andre alkoholfrie tilbud.

Jeg tenker det er helt greit å forvente at en gjest skal klare seg med 7 enheter alkohol, samt annen drikke gjennom et bryllup. Hvis det er et såpass stort problem for gjesten at de heller uteblir, så er det fullt og helt gjestens problem, ikke vertskapet.

Anonymkode: 97082...881

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg mener nei.

I de fleste bryllup tilbys gjestene en velkomstdrink, 3-5 vinglass gjennom middagen, avec og kaffe til kakebordet, samt brus, vann og andre alkoholfrie tilbud.

Jeg tenker det er helt greit å forvente at en gjest skal klare seg med 7 enheter alkohol, samt annen drikke gjennom et bryllup. Hvis det er et såpass stort problem for gjesten at de heller uteblir, så er det fullt og helt gjestens problem, ikke vertskapet.

Anonymkode: 97082...881

Nettopp. Hvis gjestene får velkomstdrink, alkohol til middag og til kaffen, hva skal de med fri bar etterpå, med mindre de har tenkt å drikke seg fulle? Og ja, det er gjestens problem. Hvis gjesten er alkis som ikke klarer seg i et selskap uten dritafylla, er bryllupet en gylden anledning til å endre vaner og perspektiv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
O.G. skrev (26 minutter siden):

Antageligvis siden de da ikke får noen utgifter med bryllupet ditt. 

Jeg tviler på at min mor og søster samt svigermor blir veldig fornøyd ved å ikke bli invitert til bryllupet vårt. Penger og fyll er ikke alt i verden, vet du. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tviler på at min mor og søster samt svigermor blir veldig fornøyd ved å ikke bli invitert til bryllupet vårt. Penger og fyll er ikke alt i verden, vet du. 

Du skal jo ikke holde bryllup ved greia du skisserte der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
O.G. skrev (5 minutter siden):

Du skal jo ikke holde bryllup ved greia du skisserte der. 

Så søtt med mennesker som tror de kan bestemme over helt ukjente mennesker på forum. Hvordan jeg organiserer mitt bryllup, er deg totalt uvedkommende. Jeg har heldigvis ingen alkoholikere i familien, og heller ingen fyllefanter som lager svær drama, latterliggjør og harselerer med brudeparets valg for dagen. Jeg tilrettelegger ikke mitt selskap for alkoholikere og dem som er glade i dritafylla. De kan gjerne gå på byen etter selskapet, drikke seg full, slåss, bli henta av politiet, spy i taxien eller gjøre hva faen de vil. Men som sagt, så har jeg ikke slike familiemedlemmer eller venner, så det er et ikke-problem for oss.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så søtt med mennesker som tror de kan bestemme over helt ukjente mennesker på forum. 

Så søtt med meddebattører som tiltror en motiv man ikke har.

Hvordan jeg organiserer mitt bryllup, er deg totalt uvedkommende. 

Jeg skal takke Gud for det.

Jeg har heldigvis ingen alkoholikere i familien, og heller ingen fyllefanter som lager svær drama, latterliggjør og harselerer med brudeparets valg for dagen. J

Men da ser jeg hvertfall ikke problemet med fri bar i ditt bryllup. 

Jeg tilrettelegger ikke mitt selskap for alkoholikere og dem som er glade i dritafylla. 

Men du skrev jo nettopp at du ikke hadde alkiser og fyllefanter i familien, så hvorfor ikke da ha fri bar?

De kan gjerne gå på byen etter selskapet, drikke seg full, slåss, bli henta av politiet, spy i taxien eller gjøre hva faen de vil. Men som sagt, så har jeg ikke slike familiemedlemmer eller venner, så det er et ikke-problem for oss.

Så hva er problemet ditt egentlig med fri bar?`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
O.G. skrev (2 minutter siden):

Men du skrev jo nettopp at du ikke hadde alkiser og fyllefanter i familien, så hvorfor ikke da ha fri bar?

Fordi det ikke vil bli brukt. Vi kommer da til å kjøpe inn masse alkohol som blir stående i skapet vårt. Svigerforeldrene er avholds, det samme er svigerbror. Samtlige andre gjester nøyer seg med de MANGE (!) enhetene man får servert som velkomstdrink, til måltidet og til kaffen. Hvor mange liter alkohol trenger du i løpet av kvelden for å føle deg bra? 3 liter sprit? Siden 7 enheter som hører til middagen ikke er nok for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
O.G. skrev (4 minutter siden):

Og den første setningen min dreide seg om at du plutselig har bestemt deg for at JEG ikke skal gifte meg. Du forstår at det ikke er du som bestemmer dette, ikke sant? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi det ikke vil bli brukt. Vi kommer da til å kjøpe inn masse alkohol som blir stående i skapet vårt. Svigerforeldrene er avholds, det samme er svigerbror. Samtlige andre gjester nøyer seg med de MANGE (!) enhetene man får servert som velkomstdrink, til måltidet og til kaffen. Hvor mange liter alkohol trenger du i løpet av kvelden for å føle deg bra? 3 liter sprit? Siden 7 enheter som hører til middagen ikke er nok for deg?

Hva skal gjestene deres drikke etter middag og kaffe? 

Anonymkode: 52b5b...707

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og den første setningen min dreide seg om at du plutselig har bestemt deg for at JEG ikke skal gifte meg.

Hvis det er slik du leser meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...