lil Skrevet 14. november 2005 #1 Skrevet 14. november 2005 Mannen min har så vondt i øret! Han var hos legen for en uke siden, og fikk beskjed om at det var normalt etter en forkjølelse, tygg paracet og kom tilbake hvis du får feber. Men paraceter funker ikke, og han har visst skrekkelig vondt, stakkars! Finnes det noen råd mot øreverk??
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #2 Skrevet 14. november 2005 Bruk nesespray, det hjelper masse. Jeg pleier å dusje litt inn i øret også. Hjelper hvis det er mye trykk. Ellers så gjelder det å holde seg langt unna melkeprodukter som øker slimproduksjonen, AU AU. Mamma putter alltid hvitløk inn i ørene, båter altså, men har ikke prøvd det selv... God bedring
lil Skrevet 14. november 2005 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2005 Unngå melk altså... ja, det sier seg vel gjerne selv, siden grunnen antageligvis er at de gangene ned til munnhulen er tettet av slim. Skla nevne det for ham, men jeg vet ikke om det hjelper så mye siden han ikke drikker melk. Nesespray inn i øret...?
Gjest baby-E Skrevet 14. november 2005 #4 Skrevet 14. november 2005 varm litt olje i microen (pass på at den ikke blir for varm...). dypp bomull i og stikk bomullsdotten i øret...ha den der en liten stund... det var det legevakten sa til meg når jeg ringte ned hvertfall...
lil Skrevet 15. november 2005 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2005 Okei, da prøver vi det da! Tusen takk. eh.. forresten, hva slags olje? Baby-olje, oliven-olje??
Fauna Skrevet 15. november 2005 #6 Skrevet 15. november 2005 Fukt en vakeklut i kokende varmt vann og legg den inntil øret. Hade fryktelig mye øreverk da jeg var liten, funker som bare det!
Lina Skrevet 16. november 2005 #7 Skrevet 16. november 2005 kutt opp løk, legg i et lommetørkle og hold inntil øret hjelper!!
Gjest gjest1 Skrevet 16. november 2005 #8 Skrevet 16. november 2005 Nesespray (i nesa ) hjelper, samt å drikke mye vann og unngå melkeprodukter. Hvis ikke paracet fungerer, så kan han prøve en blanding av ibux og paracet. Ellers husker jeg at moren min varmet en ullsokk som jeg kunne ha mot øret da jeg var liten.
Gjest baby-E Skrevet 16. november 2005 #9 Skrevet 16. november 2005 Okei, da prøver vi det da! Tusen takk. eh.. forresten, hva slags olje? Baby-olje, oliven-olje?? ← de sa ingen spesifik olje, men vi brukte bare vanlig matolje...husker ikke hvilket slag desverre...
Gjest ida karlsen Skrevet 9. mars 2011 #10 Skrevet 9. mars 2011 hei, jeg har forferdelig øreverk, men jeg lurer på hvor lenge det varer??
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #11 Skrevet 9. mars 2011 Man kan bruke alle typer matolje i øret, men jeg trodde det var mest mot vokspropper og ikke øreverk? Man må forresten heller ikke varme den opp, men hvis du har den i kjøleskap kan det være lurt. Kald olje i øret kan jeg ikke tro er noe særlig behagelig.
Gjest Renate Skrevet 19. april 2011 #12 Skrevet 19. april 2011 Jeg har fryktelig vont i øret, å vil ikke si det til mamma å pappa ennå, får da kan di tro at jeg har ørebetennelse. ONT!!! Inni øret å nedenfår. skal prøve alle de tipsene ivri skribent. Auu! det gjør så vont!!
Gjest JuanArold Skrevet 4. august 2011 #13 Skrevet 4. august 2011 Det beste og mest effektive er å holde en 60 watts lyspære inntil øret. Dette fungere meget bra da varmen tar knekken på bakteriene i øret. Det går også an å bruke 40 watt eller 25 watt, men jo høyere jo bedre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå