Entern Skrevet 21. juni 2022 #101 Del Skrevet 21. juni 2022 Hummingbird2 skrev (6 minutter siden): Det er ikke bare en random lærer dette her, med egne meninger, men en som er knyttet til det konservative ytre høyre. Konservativ =/= ytre høyre 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 21. juni 2022 #102 Del Skrevet 21. juni 2022 Velvia skrev (3 timer siden): Om det ikke er konkret nok for deg så har du åpenbart ikke forstått det jeg svarte. Kirurgi kan være ansiktskirugi med f. eks reduksjon av kjeveparti slik at det får et mer feminint uttrykk. I tillegg til andre typer kirurgi og kjønnsbekreftende kirurgi (våkner opp med en vagina etter narkosen er ute av kroppen). Ja, alle transkvinner fremstår som kvinner. Alle transkvinner har ikke tatt en operasjon i underlivet. Du så ikke på klippene? Nei, du svarte ikke på de konkrete spørsmålene mine, men skrev noen generelle ting om noe du ville skrive om. Her er spørsmålene igjen: - Er kjønn og kjønnsidentitet to forskjellige ting eller samme ting for deg? - Er kjønn og kjønnsidentitet to forskjellige ting eller samme ting for de du representerer i tråden? - Benekter transkvinner sitt kjønn? - Benekter transkvinner biologien av egne kropper? - Er man lettkrenket hvis man reagerer på at andre påpeker ens kjønn? - Hva er det verste som kan skje en transkvinne som bruker kvinnegarderobe og andre kvinner som bruker garderobben samtidig oppdager at transkvinnen har penis? At andre kvinner som er der samtidig reagerer og sier ifra at penis ikke er greit i damegarderobe? - Hva skjer da med kvinnene som oppdager en biologisk mann med penis i kvinnegarderobben hvor man er gjerne naken, dusjer naken og på sitt mest sårbare? Hva tror du blir konsekvensene for kvinnene? Det nest siste spørsmålet svarte du med to lenker av samme korte klipp av en film. Så hvis jeg spør: ''Hva er i verdensrommet?'' gir du meg lenker til Star Wars filmene og mener det er et svar på spørsmålet. Jeg venter spent på svarene dine av de andre spørsmålene. Ellers interessante svar på de aller siste spørsmålene. Så penis hører hjemme i kvinnegarderoben blant nakne kvinner i en sårbar situasjon. Du viser ingen respekt for kvinnelige voldtektsofre og kvinnelige partnervoldsofre. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 21. juni 2022 #103 Del Skrevet 21. juni 2022 Drizzt skrev (1 time siden): Ellers interessante svar på de aller siste spørsmålene. Så penis hører hjemme i kvinnegarderoben blant nakne kvinner i en sårbar situasjon. Du viser ingen respekt for kvinnelige voldtektsofre og kvinnelige partnervoldsofre. Det er det verste med transaktivistene, de viser så lite empati for sårbare kvinner. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 21. juni 2022 #104 Del Skrevet 21. juni 2022 (endret) On 6/20/2022 at 12:37 AM, Visningsnavn null said: Dette mener Venstre-politiker i Dagbladet i dag. Er du enig? https://www.dagbladet.no/nyheter/bor-sparke-laerer-etter-pride-uttalelser/76363591 Fant dette nesten øverst i artikkelen: "Likevel understreker Engevik at han ikke uttaler seg på vegne av Venstre når han nå sier at Noreng bør sparkes fra jobben som lærer ved Årvoll skole i samme bydel for sine holdninger." Så han kan uttale seg uavhengig av Venstre men den andre personen kan ikke uttale seg uavhengig av skolen. Trenger man da egentlig lese mer av artikkelen når de åpner med slik tankegang? Med slik tilnærming til noe er det ikke rart det skrikes ut om -hat og -fobi så fort noen er uenige i metodikk. Hva man mener om den underliggende saken virker heller uviktig. Er man uenig i at halvnakne voksne mennesker skal få paradere i seksuelt ladede former i gatene foran og sammen med barn er man full av hat. Javel... Endret 21. juni 2022 av nisselue 14 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 21. juni 2022 #105 Del Skrevet 21. juni 2022 Hummingbird2 skrev (3 timer siden): Alle elever i norsk skole har lovfestet rett til en skolehverdag som fremmer helse og trygghet. Når en lærer ikke engang har satt seg inn i læreplanen + skriker ut om sine transfobiske holdninger i media oppfyller ikke han sin plikt. Et transbarn vil aldri kunne føle seg trygg i hans klasserom. Like lite som et muslimsk barn kunne følt seg trygg hvis læreren sympatiserte med SIAN på fritiden, og var åpen om det i media. Denne læreren gjør ikke det, så din oppkonstruert problemstilling finnes ikke i realiteten 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urias Skrevet 21. juni 2022 #106 Del Skrevet 21. juni 2022 Dette er meget skremmende, og et godt eksempel på cancel-kulturen som begynner å bli veldig skummel. Hvis man tillater seg å mene noe annet enn det som er mainstream, risikerer man bare å bli kansellert, noe også denne Venstre-politikeren tar til orde for. Det er helt vanvittig. Jeg støtter også denne læreren. Jeg mener Pride har gått altfor langt, og man er da på ingen måte homofob om man ikke liker utviklingen. Jeg her heller ikke motstander av fagbevegelsen, selv om jeg er motstander av 1. mai-markering på skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 21. juni 2022 #107 Del Skrevet 21. juni 2022 4 hours ago, Drizzt said: Denne læreren gjør ikke det, så din oppkonstruert problemstilling finnes ikke i realiteten Det er noe betryggende med å se folk hisse seg opp over konstruerte problemstillinger. Det forteller meg at vi ikke har det så verst når man ikke har reélle ting å hisse seg opp over. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 21. juni 2022 #108 Del Skrevet 21. juni 2022 nisselue skrev (1 time siden): Det er noe betryggende med å se folk hisse seg opp over konstruerte problemstillinger. Det forteller meg at vi ikke har det så verst når man ikke har reélle ting å hisse seg opp over. Jeg kan garantere deg med 1000% sikkerhet at flytende kjønn og pride ikke var særlig aktuellt i 1942. Vi har det for godt. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 21. juni 2022 #109 Del Skrevet 21. juni 2022 Hummingbird2 skrev (11 timer siden): Når en lærer ikke engang har satt seg inn i læreplanen + skriker ut om sine transfobiske holdninger i media oppfyller ikke han sin plikt. Et transbarn vil aldri kunne føle seg trygg i hans klasserom. Kan du ikke heller vise oss konkrete eksempler på at han "skriker ut om sine transfobiske holdninger"? 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 21. juni 2022 #110 Del Skrevet 21. juni 2022 (endret) 15 hours ago, Velvia said: Når man ikke forstår hvorfor det er transfobisk å kalle transkvinner med kvinnenavn og pupper for menn som insisterer på å benytte kvinnegarderober så kan jeg ikke hjelpe deg. Og der satte du akkurat fingeren på hvorfor det er så umulig å debattere dette temaet. Hvis man viser til vitenskap og fakta er man transfobisk. Det er en velkjent hersketeknikk å sette krenkende kallenavn på meningsmotstandere. Jeg forstår ikke hvorfor ikke du og andre ser at dette skader saken deres mer. For ordens skyld har jeg selv kjempet for skeives rettigheter og vært i media flere ganger pga det, noe av grunnen til at jeg har så mange venner fra disse miljøene. Min opplevelse er at det har vokst frem en kultur hvor man stempler folk man er uenig i, også når folk viser til fakta og vitenskap. Det fører til at folk ikke tør å ytre seg offentlig. Venner jeg har i skeive miljøer er bekymret for dette. De sier at folk med ytterliggående meninger skader hele bevegelsen ved at de nettopp skaper et polarisert ordskifte hvor man risikerer å få merkelappen transfob eller homofob om man kommer med meninger som andre er uenige i. Og når den vanlige mannen i gata opplever noe som urettferdig og ytterliggående, vender de seg mot hele bevegelsen. Det er en grunn for at folk nå sitter i kommentarfelt og skriver at de er lei av Pride osv Det de egentlig er lei av, er kanselleringskulturen som oppstår hver gang noen våger å si meninger som ikke harmonerer med det som av noen er merket som politisk korrekt. Endret 21. juni 2022 av Carrie_S 11 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cas12 Skrevet 21. juni 2022 #111 Del Skrevet 21. juni 2022 Visningsnavn null skrev (På 19.6.2022 den 23.37): Dette mener Venstre-politiker i Dagbladet i dag. Er du enig? https://www.dagbladet.no/nyheter/bor-sparke-laerer-etter-pride-uttalelser/76363591 han er homofob 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FryNor Skrevet 21. juni 2022 #112 Del Skrevet 21. juni 2022 cas12 skrev (9 minutter siden): han er homofob Hva eksakt er det som er homofobisk i påstandene til Noreng?, han påpeker jo bare fakta som alle kan se men som få våger å ytre seg om nettopp p.g.a. overreaksjonene fra enkelte grupper og faren for å bli kansellert. Det å påstå at dette er homofobisk er som påstå at de som ikke støtter opptøyene og ødeleggelsene i kjølvannet av BLM er rasister... vent nå litt, det er jo stort sett samme gjengen som kommer med begge påstandene. 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 21. juni 2022 #113 Del Skrevet 21. juni 2022 FryNor skrev (16 minutter siden): Hva eksakt er det som er homofobisk i påstandene til Noreng?, han påpeker jo bare fakta som alle kan se men som få våger å ytre seg om nettopp p.g.a. overreaksjonene fra enkelte grupper og faren for å bli kansellert. Det å påstå at dette er homofobisk er som påstå at de som ikke støtter opptøyene og ødeleggelsene i kjølvannet av BLM er rasister... vent nå litt, det er jo stort sett samme gjengen som kommer med begge påstandene. Ikke læreren, men Venstre-politikeren i Oslo. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 21. juni 2022 #114 Del Skrevet 21. juni 2022 On 6/20/2022 at 12:46 PM, Polyester said: Det er langt fler som angrer på kneoperasjon (og alle andre operasjoner) enn de som angrer på kjønnsbekreftende behandling. Det er en angersrate på omtrent 15% i gjennomsnitt for alle operasjoner. Ca 6% av de som får barn angrer på det. 1% av de som gjennomgår kjønnsbekrefrende behandling angrer. Hadde det vært en så lav angersrate av alle kirurgiske inngrep hadde det vært sett på som et mirakel. Det er svært få som angrer og derfor funker ikke argumentet ditt. Åh, jeg så dette akkurat nå. Undersøkelsen du liker å snakke om, ble foretatt for mange år siden, på den "gammeldagse" typen transer. Du vet, de som ble voksne før de foretok et kjønnskifte. Fra den gangen de som ble henvist til kjønnskorrigerende behandling var hovedsaklig menn. Ikke tenåringsjenter med alle slags problemer, nevner bare noen: Selvskading, autismespekterforstyrrelser, mobbing og anoreksi, som har vært gruppen med enorm økning. Du sammenligner voksne fra flere år tilbake med umodne tenåringer. Hva kalles nå det... Å sammenligne epler med appelsiner? Ja. Vi skal se hvilken vei vinden blåser nå, når de store årskullene fra 2015 og oppover begynner å snakke ut. Heldigvis har ikke så mange kommet til operasjoner, som de som har gått på hormoner. Ingen ting har vært mer skambelagt enn å komme ut som detrans, å miste alle sine venner i miljøet og bli kalt foræder. Og man husker, når man sto og skrek til familien at de skulle ta livet sitt hvis de ikke får skifte kjønn. Det er utrolig mye selvhat og fortvilelse. Det var jo dette de sloss så hardt for, og nå skal de innrømme at det var feil? De klandrer seg selv, men de var jo bare barn. De voksne rundt de skulle ha tatt ansvar og ikke trodd at barna vet best. Artikler som dette ville vært uhørt for kort tid siden. Denne fra The Times, 17 juni i år, er bare noen dager gammel. Vi står ved et punkt i historien hvor ting begynner å komme fram. https://www.thetimes.co.uk/article/e1356292-ebdd-11ec-8821-d2e916a7eab3?shareToken=cf9a3980871858fadcf8bdb74c3a0658 Quote Until now, LGBT groups have decried the concept of “rapid onset gender dysphoria” in girls, because to suggest these are cases of social contagion undermines the core tenet of gender identity: it is innate. Yet recently a senior figure at Stonewall, which has been gung-ho for child medical transition, said to me, “I think the wrong people are being referred to GIDS.” Even they sense the wind is changing – and lawsuits pending. 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cas12 Skrevet 22. juni 2022 #115 Del Skrevet 22. juni 2022 FryNor skrev (17 timer siden): Hva eksakt er det som er homofobisk i påstandene til Noreng?, han påpeker jo bare fakta som alle kan se men som få våger å ytre seg om nettopp p.g.a. overreaksjonene fra enkelte grupper og faren for å bli kansellert. Det å påstå at dette er homofobisk er som påstå at de som ikke støtter opptøyene og ødeleggelsene i kjølvannet av BLM er rasister... vent nå litt, det er jo stort sett samme gjengen som kommer med begge påstandene. ikke lett at andre mener noe annet enn deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 22. juni 2022 #116 Del Skrevet 22. juni 2022 3 hours ago, cas12 said: ikke lett at andre mener noe annet enn deg oooog... ikke alle som mener noe annet enn deg er homofobe..? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gibralfaro Skrevet 22. juni 2022 #117 Del Skrevet 22. juni 2022 20 hours ago, ops2 said: De voksne rundt de skulle ha tatt ansvar og ikke trodd at barna vet best. I enkelte tilfeller høres det rett og slett ut som neglisjering eller ansvarsfraskrivelse fra foreldres side ja. Akkurat som at de ikke tar ansvaret på alvor, og gir barnet frie tøyler. I stedet for å være forelder så blir man heller som en kul onkel/tante, som lar de slippe å ta ansvar. Når man blir oppdratt til å tro at man kan være hva som helst, og at andre skal være enige med de, så er det jo mange som får seg en liten virkelighetssjekk når de blir voksne, og innser at verden slettes ikke var som de ble forespeilet, og da må jo noe være galt med verden. Man kan fortsatt være seg selv, og elske seg selv og den man vil, uten å involvere alle andre, men noen steder i samfunnet så må man fortsatt ha litt ordnede forhold. Det er slike ting man blant annet skal lære barn, og sette noen grenser for hva man burde og ikke burde gjøre. Men det er vel sikkert transfobisk å mene noe sånt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 22. juni 2022 #118 Del Skrevet 22. juni 2022 Ryddet for brudd på rommets retningslinjer og svar til dette. Lomvi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Velvia Skrevet 24. juni 2022 #119 Del Skrevet 24. juni 2022 On 6/21/2022 at 8:32 PM, Carrie_S said: Og der satte du akkurat fingeren på hvorfor det er så umulig å debattere dette temaet. Hvis man viser til vitenskap og fakta er man transfobisk. Det er en velkjent hersketeknikk å sette krenkende kallenavn på meningsmotstandere. Jeg forstår ikke hvorfor ikke du og andre ser at dette skader saken deres mer. For ordens skyld har jeg selv kjempet for skeives rettigheter og vært i media flere ganger pga det, noe av grunnen til at jeg har så mange venner fra disse miljøene. Min opplevelse er at det har vokst frem en kultur hvor man stempler folk man er uenig i, også når folk viser til fakta og vitenskap. Det fører til at folk ikke tør å ytre seg offentlig. Venner jeg har i skeive miljøer er bekymret for dette. De sier at folk med ytterliggående meninger skader hele bevegelsen ved at de nettopp skaper et polarisert ordskifte hvor man risikerer å få merkelappen transfob eller homofob om man kommer med meninger som andre er uenige i. Og når den vanlige mannen i gata opplever noe som urettferdig og ytterliggående, vender de seg mot hele bevegelsen. Det er en grunn for at folk nå sitter i kommentarfelt og skriver at de er lei av Pride osv Det de egentlig er lei av, er kanselleringskulturen som oppstår hver gang noen våger å si meninger som ikke harmonerer med det som av noen er merket som politisk korrekt. Det er ingen som benekter at transkvinner biologisk er født menn, men det var heller ikke det Noreng skrev eller det du siterte. Så påstanden din om hersketeknikk og stempling faller på sin egen urimelighet. Om du er en så stor forkjemper av skeive rettigheter som du påstår at du er så er det merkelig at du ikke skjønner at det å instistere på å kalle transkvinner som har gjennomgått ulike typer for behandling for menn som insisterer på å benytte kvinnegarderober er transfobisk. Har også lagt merke til at det er mange som er negative til homofile og/eller transpersoner har venner fra de miljøene som på en eller annen måte også selv er skeptiske. Det perfekte albiet for egne negative holdninger mot de det gjelder. Dette er ikke kanselleringskultur av noe som helst, men man bør kunne forvente at man omtaler andre med et snev av respekt og anstendighet. Det kan være et uomtvistelig empirisk faktum at noen personer er overvektige, men de fleste har empati og forståelse for hvorfor man ikke påpekter dette overfor personen det gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Velvia Skrevet 24. juni 2022 #120 Del Skrevet 24. juni 2022 On 6/21/2022 at 8:57 AM, Drizzt said: Nei, du svarte ikke på de konkrete spørsmålene mine, men skrev noen generelle ting om noe du ville skrive om. Her er spørsmålene igjen: - Er kjønn og kjønnsidentitet to forskjellige ting eller samme ting for deg? - Er kjønn og kjønnsidentitet to forskjellige ting eller samme ting for de du representerer i tråden? - Benekter transkvinner sitt kjønn? - Benekter transkvinner biologien av egne kropper? - Er man lettkrenket hvis man reagerer på at andre påpeker ens kjønn? - Hva er det verste som kan skje en transkvinne som bruker kvinnegarderobe og andre kvinner som bruker garderobben samtidig oppdager at transkvinnen har penis? At andre kvinner som er der samtidig reagerer og sier ifra at penis ikke er greit i damegarderobe? - Hva skjer da med kvinnene som oppdager en biologisk mann med penis i kvinnegarderobben hvor man er gjerne naken, dusjer naken og på sitt mest sårbare? Hva tror du blir konsekvensene for kvinnene? Det nest siste spørsmålet svarte du med to lenker av samme korte klipp av en film. Så hvis jeg spør: ''Hva er i verdensrommet?'' gir du meg lenker til Star Wars filmene og mener det er et svar på spørsmålet. Jeg venter spent på svarene dine av de andre spørsmålene. Ellers interessante svar på de aller siste spørsmålene. Så penis hører hjemme i kvinnegarderoben blant nakne kvinner i en sårbar situasjon. Du viser ingen respekt for kvinnelige voldtektsofre og kvinnelige partnervoldsofre. Hva vet du om hva jeg har vært utsatt for og måten du skyver ofre for vold foran deg på i saken mot transpersoner er nedrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå