Anonym-bruker Skrevet 19. juni 2022 #1 Skrevet 19. juni 2022 Hadde kjøpt flybillett til Frankrike I juli. Men ble skeptisk når jeg så det var streik, så har kansellert bestillingen min der, og byttet til et annet flyselskap. Jeg betalte over 3000 kr for billetten min, men når jeg nå har bedt om refusjon står det at jeg skal få igjen 498 kr. Kan det stemme? Refunderer de ikke hele beløpet? Noen med erfaring?
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #2 Skrevet 19. juni 2022 Hva du får igjen avhenger jo av hvilken type billett du har og hvilke avbestillingsregler som gjelder for billettypen. Anonymkode: 0abaf...b7d 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #3 Skrevet 19. juni 2022 Du er heldig som får det beløpet tilbake. Nomaltsett så får du ingenting tilbake om du avbestiller selv. Derfor skal du aldri avbestille selv med mindre reiseforsikringen ber deg om å gjøre det. Anonymkode: 59fbb...75b 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #4 Skrevet 19. juni 2022 SAS har fri avbestilling innen 24 timer etter kjøp, og jeg har sett de har hatt fri kansellering innen 72 timer før avreise en stund under korona, pga usikkerheten. Men det er kanskje borte nå? Og så er det Flex-billetter som er av den dyreste typen og som man fritt kan endre eller kansellere. Men sånn på generell basis så får man ikke beløpet refundert nei, det er ikke angrefrist på flybilletter. Du har nok bare fått flyplassavgiften tilbake. Det har stått noen regler om dette som du har trykket OK på da du kjøpte. Anonymkode: c1afa...9b6 1
Anonym-bruker Skrevet 19. juni 2022 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva du får igjen avhenger jo av hvilken type billett du har og hvilke avbestillingsregler som gjelder for billettypen. Anonymkode: 0abaf...b7d Bestilte med vilje en litt dyrere billett så jeg evt kunne få full refusjon ved avbestilling
Anonym-bruker Skrevet 19. juni 2022 Forfatter #6 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er heldig som får det beløpet tilbake. Nomaltsett så får du ingenting tilbake om du avbestiller selv. Derfor skal du aldri avbestille selv med mindre reiseforsikringen ber deg om å gjøre det. Anonymkode: 59fbb...75b Måtte jo nesten avbestille da jeg har kjøpt billett med et annet selskap.
Anonym-bruker Skrevet 19. juni 2022 Forfatter #7 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): SAS har fri avbestilling innen 24 timer etter kjøp, og jeg har sett de har hatt fri kansellering innen 72 timer før avreise en stund under korona, pga usikkerheten. Men det er kanskje borte nå? Og så er det Flex-billetter som er av den dyreste typen og som man fritt kan endre eller kansellere. Men sånn på generell basis så får man ikke beløpet refundert nei, det er ikke angrefrist på flybilletter. Du har nok bare fått flyplassavgiften tilbake. Det har stått noen regler om dette som du har trykket OK på da du kjøpte. Anonymkode: c1afa...9b6 Det stod jo på billett typen at det var full refusjon da jeg kjøpte den
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #8 Skrevet 19. juni 2022 Anonym-bruker skrev (2 minutter siden): Det stod jo på billett typen at det var full refusjon da jeg kjøpte den Var det SAS Plus Pro? Altså ikke bare SAS Plus. Da er det jo bare å maile SAS og peke på billetten, da har de gjort en feil. Anonymkode: c1afa...9b6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #9 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du er heldig som får det beløpet tilbake. Nomaltsett så får du ingenting tilbake om du avbestiller selv. Derfor skal du aldri avbestille selv med mindre reiseforsikringen ber deg om å gjøre det. Anonymkode: 59fbb...75b Det er feil. Du får alltid tilbake skatter og avgifter, men det utgjør selvfølgelig langt fra hele billettprisen. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): SAS har fri avbestilling innen 24 timer etter kjøp, og jeg har sett de har hatt fri kansellering innen 72 timer før avreise en stund under korona, pga usikkerheten. Men det er kanskje borte nå? Anonymkode: c1afa...9b6 Det var ikke fri kansellering innen 72 timer, men fri ombooking (tidligere var det vel også voucher) og ja det er borte nå. Anonym-bruker skrev (6 minutter siden): Det stod jo på billett typen at det var full refusjon da jeg kjøpte den Hvilken billettype var det? Kun SAS Plus Pro gir full refusjon. Anonymkode: 81dc3...3e8
Anonym-bruker Skrevet 19. juni 2022 Forfatter #10 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Var det SAS Plus Pro? Altså ikke bare SAS Plus. Da er det jo bare å maile SAS og peke på billetten, da har de gjort en feil. Anonymkode: c1afa...9b6 Nei sas go smart var det
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #11 Skrevet 19. juni 2022 2 minutter siden, Anonym-bruker said: Nei sas go smart var det Det tok meg rett og slett 5 sekunder å finne svaret på tråden din: Anonymkode: a0912...dfe 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #12 Skrevet 19. juni 2022 Anonym-bruker skrev (1 minutt siden): Nei sas go smart var det Go smart er ikke refunderbar, har aldri vært det, så du har nok ikke lest betingelsene godt nok. Anonymkode: 71f9e...77b 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #13 Skrevet 19. juni 2022 Anonym-bruker skrev (1 minutt siden): Nei sas go smart var det SAS Go Smart er kun fullt refunderbar i 24 timer et bestilling. Anonymkode: 81dc3...3e8 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #14 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er feil. Du får alltid tilbake skatter og avgifter, men det utgjør selvfølgelig langt fra hele billettprisen. Det var ikke fri kansellering innen 72 timer, men fri ombooking (tidligere var det vel også voucher) og ja det er borte nå. Hvilken billettype var det? Kun SAS Plus Pro gir full refusjon. Anonymkode: 81dc3...3e8 Du tar feil, det var fri kansellering, jeg avbooket en billett selv for noen uker siden og fikk alt tilbake, i rene kroner og øre. Jeg var litt i tvil om jeg skulle reise da jeg kjøpte billetten, og kjørte på kun siden jeg hadde angrerett på den og kunne se an. Men ser ut som de har sluttet med det nå. Anonymkode: c1afa...9b6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #15 Skrevet 19. juni 2022 5 minutter siden, Anonym-bruker said: Nei sas go smart var det SAS GO smart gir ikke rett til refusjon, du må opp på Plus før det gis det Anonymkode: ec9c8...0d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå