AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #1 Skrevet 19. juni 2022 Hei. Jeg spiste litt av gårsdagens godteri når jeg våkna, ikke så mye. Men fikk bare så lyst på, da det sto framme. Og etter det så har jeg ikke orket noe frokost. Prøvde med litt frukt, men følte meg helt stappmett og kvalm. Også er jeg helt oppblåst og rund. Har slitt med sånne symptomer en stund, og venter på å få time etter og ha blitt henvist til spesialist. Men jeg blir litt bekymra Jeg er egentlig ganske slank, og har aldri pleid å være oppblåst fra morgenen av, tidligere. Jeg er bare 22, og har ikke slitt noe med mageproblemer tidligere, bare siste året nå. Føles også ut som at det bare er skikkelig dårlig med plass i magen liksom, kjennes ut som at noe blir strekt. Og får ofte smerte som kjennes ut som knip inni magen(men ikke veldig sterk smerte liksom). Mye ubehag, og kan kjennes mer ut som at magen er hoven enn oppblåst. Vet at det ikke var så fornuftig av meg å spise godteri så tidlig(🙈), men reagerte bare på at jeg vanligvis ikke hadde merket så mye til det uansett. Og det var ikke sånn at jeg stappa i meg så veldig mye heller. Anonymkode: c02d6...d34
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #2 Skrevet 19. juni 2022 Alt sånt gummigodteri er laget av ganske ekle greier som dyreknokler og sener. Det får man luft i magen av. Man får også luft i magen av å ikke spise. Lag deg en skive eller to, så blir det nok bedre når du magen får noe annet enn godteri å jobbe med. Anonymkode: efb49...627
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #3 Skrevet 19. juni 2022 Kvinne i midten av 30 årene her. Har hatt så mye problemer med magen (siste året!) at jeg ble henvist til undersøkelse for noen uker siden. Ubehagelig greie, men det viktigste var at ingenting ble funnet. Nå drikker jeg vann hele tiden, dagen lang, og unngår en del mat som er vanskelig å fordøye. Må innrømme at jeg fortsatt spiser så lite jeg bare klarer fordi ubehaget kommer i forbindelse med spising/fordøyelse etterpå: treg mage, luftsmerter, luftavgang, mange plagsomme lyder og at jeg føler meg rett og slett tung. Jeg tror kanskje at korona vaksinen har noe med dette å gjøre.. Hadde også blødninger fra skjeden i tide og utide over et halvt år. Det har gitt seg nå. Jeg tror det kan ha noe med vaksinen å gjøre fordi jeg kjenner flere kvinner med samme symptomer i samme periode. Noen har også hatt nattesvette men ikke vært i overgangsalder. Stemmer dette på deg? Drikk ufattelig mengder med vann og unngå tung fordøyelig mat. Anonymkode: 8fdb2...bbc
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #4 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Alt sånt gummigodteri er laget av ganske ekle greier som dyreknokler og sener. Det får man luft i magen av. Man får også luft i magen av å ikke spise. Lag deg en skive eller to, så blir det nok bedre når du magen får noe annet enn godteri å jobbe med. Anonymkode: efb49...627 Ja, godteri er nok ikke det magen min tåler best😬 Men det er mest måten jeg blir oppblåst på som bekymrer meg litt.. Trenger ikke være godteri eller noe, men bare helt vanlig sunn mat, og frukt og grønt. Blir så fort «mett», og magen kjennes mer hoven ut enn oppblåst. Litt vond liksom. Kan ofte være kjenne meg veldig kvalm, og har fått veldig sensitiv brekningsrefleks. Kjennes ikke ut som luft heller.. bare ubehag. Var sikker på at det var «cøliaki-mage» jeg hadde, da jeg blir så oppblåst, men det var det ikke.. Anonymkode: c02d6...d34
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå