Yoshi Skrevet 19. juni 2022 #21 Del Skrevet 19. juni 2022 Jeg hadde ikke blitt sulten. Spiser ikke mellom 12 og 18 uansett. Jeg hadde nok kanskje tenkt at det ble litt kjedelig bare. Veldig avhengig av hvor mange jeg kjente osv. I og med at dere antageligvis ikke bruker 4 timer på fotografering så tror jeg dere trygt kan starte middagen tidligere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 19. juni 2022 #22 Del Skrevet 19. juni 2022 (endret) Hvorfor skal gjestene måtte dra hjem før selskapet? Så utrolig tungvint. Vi hadde vielse kl 13, gjestene gikk direkte til lokalet. Der fikk de velkomstdrinker og noe å spise på (frukt og kringle) mens de minglet og sånn. Mat var kl 17 tror jeg. Personlig hadde jeg aldri lagt opp til at gjestene skulle bli veldig sultne og HVERTFALL IKKE at de måtte dra hjem først. Aldri hørt om det. Endret 19. juni 2022 av Hottentått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #23 Del Skrevet 19. juni 2022 Vi hadde vielse kl 13 og mingling fra 14.30 på lokalet. Jeg vet at jeg selv ville vært sulten om jeg var gjest, så det var viktig for meg at gjestene hadde nok mat og at de hadde det komfortabelt. Vi serverte kanapeer, fruktfat og bryllupskake, samt velkomstdrink og kaffe. Vi var på aperitiffen selv også for å mingle med gjestene, derav bryllupskake. Passet ellers på at det var sitteplasser til alle og passe varmt, og gjestene kunne også kjøpe seg drikke fram til middagen. Middagen var 17.30, fikk ingen klager. Tror folk koste seg 😊 De kunne også skrive i gjesteboka og ta bilde ved fotovegg i pausen. Anonymkode: bf7c3...862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 19. juni 2022 #24 Del Skrevet 19. juni 2022 Så først må gjestene slå ihjel to timer etter vielsen før de i det hele tatt får slippe inn i festlokalet, og så skal de vente enda to timer på at det skal skje noe? Som andre sier her - dere er vertskap. Hele dagen. Et bryllup - vielse og middag/fest - er ett arrangement som jeg som gjest forventer at henger noenlunde sammen og er tilrettelagt for at alle skal ha det best mulig hele arrangementet, ikke bare når brudeparet ikke er opptatt med andre ting. Gjestene bør kunne dra rett fra vielse til festlokale, hvor noen form for velkomstdrink og fingermat (særlig når det er flere timer til middagen) bør være klart ved ankomst. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #25 Del Skrevet 19. juni 2022 40 minutter siden, AnonymBruker said: Vi skal til fotografering klokken 14, og det tar jo fort over én time. Derfor tenkte vi at klokken 16 er en fin tid å åpne lokalet. Anonymkode: f72f1...0a9 Det er vanlig at gjester mingler og får servert noe å drikke og litt å bite i mens brudeparet tar bilder. Så sørg for at lokalet er åpent og tilgjengelig mens dere tar bilder. Anonymkode: 3cf39...0ca 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #26 Del Skrevet 19. juni 2022 Sjokkert over at så mange synes det er for lenge å gå uten mat i 5 timer. Er ikke det helt normalt i hverdagen? Anonymkode: 3e775...8b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #27 Del Skrevet 19. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Sjokkert over at så mange synes det er for lenge å gå uten mat i 5 timer. Er ikke det helt normalt i hverdagen? Anonymkode: 3e775...8b6 Enig i det, men når vielsen er kl 13, midt på dagen når man vanligvis ville spist lunsj, er det naturlig fort gjort at gjestene forventer noe lett servering etterpå. Hadde vielsen vært kl 15 og middag startet kl 20 hadde jo de fleste rukket å spise en god lunsj før vielsen ihvertfall Anonymkode: 3cf39...0ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #28 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vielse i kirken klokken 13. Åpner dørene til lokalet klokken 16 og så serverer vi mat klokken 18. Hva tenker dere? Anonymkode: f72f1...0a9 Hadde tenkt å si at det sikkert ok helt til jeg så at du tenkte at gjestene skal gå hjem? Da antar jeg dette er er tulleinnlegg.. for der er jo helt useriøst. Da får du starte middagen tidligere eller vielsen senere. Men mest naturlig bare åpne lokalet for gjestene. En standard bryllupsmiddag med tre retter og taler lan fort ta 4 timer. Eller lenger. Betyr at dere er ikke ferdige med middagen før kl 22. deretter skal det ryddes og gjøres klar til dans. Betyr kaker og kaffe tidligst kl 23. deretter er det fest fra ca 24 til lokalet stenger ca kl 2? Og dette er en optimistisk tidsplan. Anonymkode: 9f07b...af5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 19. juni 2022 #29 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde tenkt å si at det sikkert ok helt til jeg så at du tenkte at gjestene skal gå hjem? Da antar jeg dette er er tulleinnlegg.. for der er jo helt useriøst. Da får du starte middagen tidligere eller vielsen senere. Men mest naturlig bare åpne lokalet for gjestene. En standard bryllupsmiddag med tre retter og taler lan fort ta 4 timer. Eller lenger. Betyr at dere er ikke ferdige med middagen før kl 22. deretter skal det ryddes og gjøres klar til dans. Betyr kaker og kaffe tidligst kl 23. deretter er det fest fra ca 24 til lokalet stenger ca kl 2? Og dette er en optimistisk tidsplan. Anonymkode: 9f07b...af5 Det er veldig vanlig med kake/kaffe sent, ofte i 23-24 tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #30 Del Skrevet 19. juni 2022 Djungelvrål skrev (1 minutt siden): Det er veldig vanlig med kake/kaffe sent, ofte i 23-24 tiden. Ja, fordi ting drar ut. Men kake og kaffe er ikke såååå godt når det nærmer seg natta. Når en kan unngå det og begynne litt tidligere og heller få mer tid til fest, moro dansing og nattmat så forstår jeg ikke hvorfor det gjøres på denne måten. Anonymkode: 9f07b...af5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #31 Del Skrevet 19. juni 2022 Mat 16.30, er folk spinnville? er da ingen som spiser en bedre middag før tidligst 18.00! I alle bryllup jeg har vært i har middagen startet mellom 18-19.30 Jeg ville hatt vielsen senere. Enig med de som sier at dere må ha noe fingermat og gjerne noe opplegg/underholdning for gjestene mellom 13-18. Anonymkode: 251e3...5c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #32 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hadde tenkt å si at det sikkert ok helt til jeg så at du tenkte at gjestene skal gå hjem? Da antar jeg dette er er tulleinnlegg.. for der er jo helt useriøst. Da får du starte middagen tidligere eller vielsen senere. Men mest naturlig bare åpne lokalet for gjestene. En standard bryllupsmiddag med tre retter og taler lan fort ta 4 timer. Eller lenger. Betyr at dere er ikke ferdige med middagen før kl 22. deretter skal det ryddes og gjøres klar til dans. Betyr kaker og kaffe tidligst kl 23. deretter er det fest fra ca 24 til lokalet stenger ca kl 2? Og dette er en optimistisk tidsplan. Anonymkode: 9f07b...af5 ja, dette er vel et helt normalt bryllup? Bortsett fra at det er sjeldent at det slutter allerede 02, det er gjerne rundt da de første begynner å tusle hjem, så blir resten et par timer til og danser og koser seg. Anonymkode: 251e3...5c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #33 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ja, dette er vel et helt normalt bryllup? Bortsett fra at det er sjeldent at det slutter allerede 02, det er gjerne rundt da de første begynner å tusle hjem, så blir resten et par timer til og danser og koser seg. Anonymkode: 251e3...5c5 De fleste lokaler stenger 2.30 om det ikke er et grendahus. Anonymkode: 9f07b...af5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #34 Del Skrevet 19. juni 2022 Mingling i to timer høres mye ut. Må innrømme at jeg aldri har skjønt poenget med å "mingle og bli kjent" før brylluper. For det første er det begrenset hvor godt kjent man rekker å bli i "mingletiden", og for det andre, hvorfor skal man egentlig bli kjent før selve festen? Det er jo lite sannsynlig at man beholder kontakten med folk man aldri har møtt før minglingen uansett. Og det er vel ikke sånn at selve bryllupsfesten blir ødelagt hvis man ikke har hatt en time eller to til å få oversikt (bli kjent med/mingle med) over de andre gjestene på forhånd. Anonymkode: 53442...2a5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eksplisitt Skrevet 19. juni 2022 #35 Del Skrevet 19. juni 2022 (endret) Vi også har vielse klokka 13, og har ikke mulighet til å ha senere. Har informert om at lokalet åpner 14 (rett etter vielse), og serverer frukt, sjokolade og nøtter, pluss at det er mulig å kjøpe seg lunsj hvis man er sultne. Planlegger å sette oss til bords rundt 16:45 slik at forretten serveres klokka 17. Da blir det jo i praksis mingling i over to timer, men noen må innom hotell for å sjekke inn, levere unger til barnevakt osv. Håper gjestene synes det er greit, vi har ikke råd til å spandere masse mat til lunsj for alle, i tillegg til middag. Endret 19. juni 2022 av Eksplisitt Tilleggsinformasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #36 Del Skrevet 19. juni 2022 Eksplisitt skrev (2 minutter siden): Vi også har vielse klokka 13, og har ikke mulighet til å ha senere. Har informert om at lokalet åpner 14 (rett etter vielse), og serverer frukt, sjokolade og nøtter, pluss at det er mulig å kjøpe seg lunsj hvis man er sultne. Planlegger å sette oss til bords rundt 16:45 slik at forretten serveres klokka 17. Da blir det jo i praksis mingling i over to timer, men noen må innom hotell for å sjekke inn, levere unger til barnevakt osv. Håper gjestene synes det er greit, vi har ikke råd til å spandere masse mat til lunsj for alle, i tillegg til middag. Dette høres bra ut Anonymkode: 9f07b...af5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 19. juni 2022 #37 Del Skrevet 19. juni 2022 Men er det allerede invitert og planlagt og bestilt? Bor alle gjestene i nærheten av kirken; er det derfor du tenker at de kan dra hjem i mellomtiden? Eller er det sånn at noen har en times kjøretur hjem og da må belage seg på å kjøre sinnsykt mye den dagen? Eller skal de sitte i bilen et par timer utenfor lokalene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #38 Del Skrevet 20. juni 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Mingling i to timer høres mye ut. Må innrømme at jeg aldri har skjønt poenget med å "mingle og bli kjent" før brylluper. For det første er det begrenset hvor godt kjent man rekker å bli i "mingletiden", og for det andre, hvorfor skal man egentlig bli kjent før selve festen? Det er jo lite sannsynlig at man beholder kontakten med folk man aldri har møtt før minglingen uansett. Og det er vel ikke sånn at selve bryllupsfesten blir ødelagt hvis man ikke har hatt en time eller to til å få oversikt (bli kjent med/mingle med) over de andre gjestene på forhånd. Anonymkode: 53442...2a5 Minglingen er jo ikke for å bli kjent, men få muligheten til å snakke med folk man ikke ser til vanlig. Det er jo ikke ofte at hele slekta og venner samles, så det er jo naturlig at folk må catche opp litt Greit at folk får snakka fra seg litt før man skal til bords og sitte å høre på tusen taler 😆 Anonymkode: 3cf39...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #39 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Sjokkert over at så mange synes det er for lenge å gå uten mat i 5 timer. Er ikke det helt normalt i hverdagen? Anonymkode: 3e775...8b6 Man sitter jo ikke og spiser lunsj i finklærne i bilen utenfor kirken rett før vielsen..... Med bryllup kl 13 spiser man gjerne en sen frokost, før man pynter seg, og gjerne må kjøre et stykke. Anonymkode: 4b051...a6c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #40 Del Skrevet 20. juni 2022 Må forresten legge til; opphold mellom vielse og middag, og hva man gjør ut av det, kommer også an på hvor man er, og sammensetningen av de som kommer. Har man lokasjonsbryllup på hotell synes jo de fleste det er godt med en hvil på rommet, eller en drink i baren med kjente, etter vielsen. Jeg har også vært på bryllup midt i Oslo der vi bare ruslet til et utested, og koste oss der med gamle kjente to timers tid, før vi tok taxi til mottakelsen. Men har man flere som har kjørt en time eller to, kirke og mottakelse ligger noe isolert, og så videre. Da må man finne på et opplegg for gjestene disse timene. Anonymkode: 4b051...a6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå