AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #1 Skrevet 19. juni 2022 Hei, jeg er en kvinne på 35 år som siste året har merka at bevegeligheten min, spesielt i hendene har gått ned endel.. Jeg kan slite med å plukke opp ting eller å holde noe med henda, jeg mister mye og søler omtrent hver gang jeg skal drikke noe fra et glass.. Det plager meg skikkelig! Det er som om henda ikke lenger kan beveges slik jeg pleide å bevege dem og som om muskulaturen er helt på bærtur Er det "vanlig" at motorikken går ned med alder? (ikke at jeg er så veldig gammel😅) synet er i orden (nylig sjekka) og jeg er frisk (tror jeg) har slitt med D-vitamin mangel men det hadde stabilisert seg sist jeg sjekka.. Jeg er avholds så har heller ikke noe med alkohol å gjøre 😅 Jeg har tatt det opp med lege for ca 6 mnd siden men han virket ikke til å bry seg så mye, og nå er det verre, bør jeg ta det opp igjen? Kan det være symptom på noe? Anonymkode: 51145...467
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #2 Skrevet 19. juni 2022 Kanskje du skulle fått en annen lege til å se på det? Så får du en second opinion. Du må nesten ta prøver for å kontrollere, og fastlegen har jo historikken din. Anonymkode: b65d0...b78 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #3 Skrevet 19. juni 2022 Jeg slet også med å miste ting og søle da jeg var på din alder. Men har ikke blitt verre. Tvertimot. Anonymkode: 8c600...7ae
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #4 Skrevet 19. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg slet også med å miste ting og søle da jeg var på din alder. Men har ikke blitt verre. Tvertimot. Anonymkode: 8c600...7ae Varte det lenge? Anonymkode: 51145...467
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #5 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Varte det lenge? Anonymkode: 51145...467 Fokuserte på å bli roligere i alle bevegelser innendørs. Tror jeg stresset for mye. Ellers lurt å bruke kopp med hanke som ikke glipper så fort mellom fingrene som et glass. Ble bedre etter endel år. Opplever det ikke som et problem nå. Men kan ikke si at jeg merket at muskulaturen ble svakere. Anonymkode: 8c600...7ae
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #6 Skrevet 19. juni 2022 Spør lege om det kan være en nærve som er skadet og eller i klem.Det kan undersøkes så vidt jeg vet.Har selv en nerve som er skadet og eller i klem ,noe som gjøra at jeg bla. har mistet noe motorikk mest i venste hånd .Mest på lillefinger. Anonymkode: 34548...dc8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå