Gå til innhold

Flystreik. Hvor lenge varer den tro?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Null stress her. Skal ikke ut å fly.

Dessuten, så er streiken kjærkommen så slipper vi alle disse som på død og liv må reise utenlands og tar med seg masse dritt og møkk som coronna og apeinfluensa hjem. 

Anonymkode: e120e...bf4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stresser ikke med det. Ingen planer om å fly i overskuelig fremtid.

Anonymkode: 6091f...442

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei, jeg unngår alltid å reise utenlands om sommeren, og dette er en av grunnene til det. Er alltid streik og faenskap på denne tiden av året.

Anonymkode: 9caae...6f7

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei, har ingen planer om å fly.

Anonymkode: fd492...48e

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, får ikke gjort noe med det.

Jeg dra heller aldri ut av norge på ferie på sommeren. Da er norge flott.

Reisetid med fly for meg er slutten av august og frem til mai.

Anonymkode: f1fec...e0f

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, i motsetting til mange her så flyr jeg ikke denne sommeren heller, det er uansvarlig både med tanke på klima og at vi nettopp har kommet ut av en pandemi (som ikke er over)

Anonymkode: 7459d...e98

Pappadrømmen skrev (7 minutter siden):

Har aldri tatt fly, så nei.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, skal ingen steder. Mannen har avlyst en jobbtur om et par uker, det tror jeg han gjorde lurt i.

Anonymkode: 9e295...9a9

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Null stress her. Skal ikke ut å fly.

Dessuten, så er streiken kjærkommen så slipper vi alle disse som på død og liv må reise utenlands og tar med seg masse dritt og møkk som coronna og apeinfluensa hjem. 

Anonymkode: e120e...bf4

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Stresser ikke med det. Ingen planer om å fly i overskuelig fremtid.

Anonymkode: 6091f...442

Hmm...

Tror jeg tar en runde på barn- og familieforumet.

Og sier at det ikke er noe problem - i og med at jeg ikke har barn, i annenhver tråd. 

:ironi:

Anonymkode: 1df88...6cc

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hmm...

Og sier at det ikke er noe problem - i og med at jeg ikke har barn, i annenhver tråd. 

Det blir ikke det samme, det skjønner du vel..

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

SAS går vel konkurs hvis deres folk streiker. 
Jeg stresser ikke mtp ferie men har en jobb hvor jeg reiser mye bla i nordnorge hvor det er store avstander og lite alternativer. Så kjenner jeg helst ikke vil ha streik atm. Men kravene er jo helt urealistiske såå..

Anonymkode: 8ab20...0d2

• Liker 1
Skrevet

Får vi da pengene for billettene tilbake? Jeg og min yngste skal til London på torsdag. Han gleder seg enormt, og  vi har hatt nedtelling i 3 år. Men nå står turen i fare pga streiken som trappes opp i morgen 😔

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal fly 1. juli med SAS charter. Stresser overhode ikke. Fikk kansellert turer både i 2020 og 2021. 

Anonymkode: 17dd2...3f0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal fly hjem fra studiebyen til mine foreldre i starten av juli. Skal være hos dem i 4 uker. Kjipt dersom flyet mitt blir kansellert. I verste fall må jeg leie bil og kjøre hjem, som er 25 timer kjøring. Håper jeg slipper det🙏

Anonymkode: 95b2b...c1d

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for krenkende og hetsende ytringer. Tråden er i tillegg slått sammen med to tilsvarende emner.

Rhodiola, adm.

AnonymBruker
Skrevet
Pappadrømmen skrev (1 time siden):

Det blir ikke det samme, det skjønner du vel..

Ikke?

Er du redd for spontanabort - nei, jeg er ikke gravid

Er mannen din en slask - nei, jeg er singel

Er 14 åringen din også bare inne i helgen - nei, jeg har ikke barn

.....

Er du bekymret for flystreik - nei, jeg skal ikke fly

Anonymkode: 8a02d...284

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi forventer at det kanskje blir litt problemer på innlands, tror noen fly vil bli kansellert, utenlands derimot vil fungere som normalt med noe forsinkelser. 

Husk at selv om det er streik så har vi alltid back up og forventer at over 90 av flyene skal gå. Vi har dermed alltid back up personell som står klare til å tre inn ved akutte hendelser som en omfattende streik. 

Anonymkode: 2a56a...688

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal fly SAS innenlands to ganger i juni og SAS charter i begynnelsen og midten av juli. Får ikke gjort noe med det, så jeg gidder ikke stresse, men kjenner det hadde vært kjipt om det ble kansellert ja....

Anonymkode: ad198...2eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi forventer at det kanskje blir litt problemer på innlands, tror noen fly vil bli kansellert, utenlands derimot vil fungere som normalt med noe forsinkelser. 

Husk at selv om det er streik så har vi alltid back up og forventer at over 90 av flyene skal gå. Vi har dermed alltid back up personell som står klare til å tre inn ved akutte hendelser som en omfattende streik. 

Anonymkode: 2a56a...688

Høres rart ut. Er ikke dette streikebryteri? Og flyteknikere er det vel ikke så mange av i back-up uansett.

Anonymkode: 48d53...3f7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg er rimelig stressa for sommerferien ja. Skal fly med Norwegian til begge landene jeg skal til i sommer. Hvis flyet blir kansellert så vet jeg faktisk ikke hva vi gjør. Utenlands skal jeg uansett, er så drittlei regn og dårlig vær nå, trenger sol og strand! Får kjøre nedover til Italia da, med elbil😬

Anonymkode: 244c9...2ce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja skal fly widerøe her i fra i begynnelsen i juli og etterpå Lufthansa så jeg håper jeg går klar av streik. Men har flexi billett så har vel mulighet til å endre tidspunkt men det spørs om arbeidsgiver godtar det da. 

Anonymkode: 1cc38...188

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kjenner jeg er rimelig stressa for sommerferien ja. Skal fly med Norwegian til begge landene jeg skal til i sommer. Hvis flyet blir kansellert så vet jeg faktisk ikke hva vi gjør. Utenlands skal jeg uansett, er så drittlei regn og dårlig vær nå, trenger sol og strand! Får kjøre nedover til Italia da, med elbil😬

Anonymkode: 244c9...2ce

Samme her. Ferien i år ser vi virkelig frem til, har ikke gledet meg over noe på lang tid! Hvis den går i vasken vet jeg ikke hva jeg gjør🙈

Anonymkode: 58ef5...1c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (21 timer siden):

Nå vil flyteknikerne prøve å megle igjen, så da kan det jo hende den streiken ikke blir så lang? Hvis for mange flyteknikere tas ut i streik vil det gå ut over sikkerheten, så jeg tipper det kan bli tvungen lønnsnemnd  ganske fort uansett hvis ikke meglingen når fram og streiken trappes opp.

De har vel sagt at de kommer ikke til å ta ut teknikeren til helse og sikkerhet. Ergo kan den offentlige transport lide meget midt i ferietiden.

Anonymkode: a6454...3e4

AnonymBruker
Skrevet

Flyteknikerne sto fast på ekstreme lønnskrav, så da ble det ingen løsning i denne omgang. Får i hvert fall håpe de som forhandler i morgen kommer til enighet, så det ikke blir enda verre. 

Anonymkode: 56439...be0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hmm...

Da jeg først svarte i denne tråden var spørmålet om jeg var stresset for streik. Svaret mitt var nei, og jeg har aldri sagt at flystreik ikke er et problem. Du må skjønne hva vi faktisk svarer på før lirer av deg sånne dumheter. 

Anonymkode: c1f1a...760

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er skikkelig stressa. Skal egentlig fly på onsdag, og det er jo ikke sikkert at min flyging blir påvirket, men det er jo godt mulig. Har ikke mulig for å refundere hotellet heller, så kjipt. 

Anonymkode: 4e1ed...326

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...