Gå til innhold

Hodepine og mensen.. noen gode råd?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så lei av å få hodepine før/under/etter mensen!! 49 år og fått hodepine de siste årene når jeg har mensen. Noen som har gode råd mot dette?

Anonymkode: b6cd9...553

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd p-piller?

Anonymkode: 6cdeb...367

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Er så lei av å få hodepine før/under/etter mensen!! 49 år og fått hodepine de siste årene når jeg har mensen. Noen som har gode råd mot dette?

Jeg er i førtiårene og  har også begynt å få hodepine i forbindelse med mensen. Har ikke noe annet råd enn å ta det med ro og prøve å ta Ibux og Paracet gjerne i kombinasjon.

Anonymkode: 241b9...4c0

Skrevet

Har alltid hatt det, gjerne åtte dager i strekk. Går dessverre med endel paracet, men må på jobb etc.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er i førtiårene og  har også begynt å få hodepine i forbindelse med mensen. Har ikke noe annet råd enn å ta det med ro og prøve å ta Ibux og Paracet gjerne i kombinasjon.

Anonymkode: 241b9...4c0

Verst er det når jeg er på jobb. Kan ikke ta det med ro der. Jobber i butikk og kundene styrer hverdagen min.  Skal heise flagget den dagen jeg ikke har mensen lengre. Det skal feires! Feiring med forbudt å komme i røde klær. 

Skrevet

Kan det være migrene? Mange får det ifm menstruasjon. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Anneofgreengables skrev (4 timer siden):

Kan det være migrene? Mange får det ifm menstruasjon. 

Har vært inne på tanken.. en mild migrene? kommer brått, reagerer på sterk lys, lukter, kvalme. Må lukke øynene på det verste. Dra hjem fra jobb og sov på mørkt,stille rom.

Skrevet

Har vært plaget med det samme i mange år. Det siste halvåret går jeg på p-piller og hopper over de fleste menstruasjonene og lurer meg unna hodepinen. Har blitt mye bedre. Veldig vanlig med hormonell hodepine/migrene dessverre. 
kvinne 45.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har vært inne på tanken.. en mild migrene? kommer brått, reagerer på sterk lys, lukter, kvalme. Må lukke øynene på det verste. Dra hjem fra jobb og sov på mørkt,stille rom.

Det høres veldig ut som migrene ja. Jeg får dette rundt mensen og det kan bli så kraftig at jeg har endt på legevakta. Det du beskriver. Det er migrene og jeg har fått forebyggende medisin som fungerer, betablokkere, de roer migrenen til 1/3 del så jeg fortsatt kan fungere 

Anonymkode: cb1cd...f7b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2022 den 7.11):

Åpenbar migrene. Jeg kan selvsagt ikke stille diagnose for deg, men gå til legen for migrene finnes det god hjelp for.

Her er tips for migrene rundt menstruasjonen:  https://www.instagram.com/p/CeGCG-rKWOB/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...