Gå til innhold

Kvise.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 28 år som fortsatt har kviser. Vennene mine har ikke kviser. De sa til meg at jeg ikke hadde fått noen rynker pga. at jeg har kviser og fet hud. De er så bekymra fordi de mener de har fått rynker. Når de smiler og under øynene, men det er jo bare fint. Og påpekte meg at jeg ikke hadde det, men bare de. Og at kvisene var hele grunnen. Stemmer dette? Jeg ville heller hatt rynker enn kviser? Er det hele grunnen til at huden min ikke har noen rynker?

Jeg tror kanskje det er en kombinasjon mellom arv og miljø, og sikkert litt til også. Men ikke at kviser, uren fet hud hadde så mye å si. Men jeg vet ikke.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer at en fet hudtype vil være med på å forsinke aldringsprosessen. Menn har mye testosteron i kroppen. Dette er med på å bidra til at de får en fetere hudtype, og derfor eldes de fleste menn med stil. Jenter som har pittelitt mer testosteron i kroppen en andre vil kunne oppleve det samme + i enkelte tilfeller økt sexlyst. ;)

Hvis du er lei kvisene dine, jeg har akkurat det samme problemet som deg og er 25, så gå til legen. Hvis du har prøvd f.eks. Dalacin og Basiron uten at det har hjulpet, så be om henvisning til hudlege eller resept på tetracyklin. Tetracyklin er en tablettkur. Det tar noen måneder før den får full effekt. Men den skal være ganske så bra for oss som sliter med hormonrelatertekviser. Kviser i voksen alder er helst hormonrelatert. Det er også til en viss grad arv som ligger til grunn for dette. Det kan jeg selv se, da jeg har to eldre søstre som har samme problemet.

Om dette mot all formodning ikke skulle fungere, så kan du få Roaccutane. Men jeg ville prøvd Tetracyklinen først, fordi roaccutane er dyrt og har flere bivirkninger.

Se forøvrig her: http://www.lommelegen.no/art/art597.asp

Skrevet

Min urene hud (ikke synlig, men kjennbart) har gradvis forsvunnet etter jeg begynte å trene/badstue! Da går all dritten ut :D vet ikke om det gjelder alle, men det kan vel noen andre her bekrefte?

Skrevet (endret)

Diane p-piller har gitt meg mye mindre kviser(nå er det bare små, uskyldige, i forhold til de schwære monster-bombene jeg hadde før). Etter at huden ble bedre, begynte jeg med Normaderm fra Vichy som har gjort porene finere og gitt mykere og "fløyelsaktigere" hud. Og jeg er 29, forresten, så jeg kjenner godt til problemet.

Endret av Pbrina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...