Gå til innhold

Trenger tips til god restaurant i Oslo sentrum


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal en dagstur til Oslo i september og vil da spise middag der før jeg reiser hjem. Jeg bor på annen kant av landet så jeg tar fly. Dvs at jeg ønsker å spise nær Sentralbanestasjonen slik at jeg raskt kan komme meg på flytoget etterpå, har litt begrenset med tid.

Tidligere har jeg bare spist på Egon, men siden så mange sier det er dyrt i forhold til hva du får og at man heller burde gå andre steder - har noen tips til alternativer til Egon i Oslo S? Jeg tenker ikke dyr tre-retter på fancy restaurant, men en god middag til ca 200 kr + en øl til. 

Type mat kan være en del forskjellig. Husmannskost, pasta, god burger... ikke så interessert i pizza. 

Noen tips? 

Anonymkode: dfacd...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Spiser du asiatisk?

Anonymkode: 02f42...f31

Ja, men vil da gjerne ha noe litt bedre enn standard "ris og biff i sur/søt-saus" som er på de typiske norske kinarestaurantene.

TS

Anonymkode: dfacd...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hon San. Buffet. Du plukker det du vil ha og de steker mens du venter ved disk. Asiatisk

Anonymkode: d5791...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hon San har vanlig meny også. Det ligger på nettet.

Anonymkode: d5791...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men vil da gjerne ha noe litt bedre enn standard "ris og biff i sur/søt-saus" som er på de typiske norske kinarestaurantene.

TS

Anonymkode: dfacd...2bb

Da foreslår jeg koie ramen. En skjult perle av autentisk god mat fra scratch. Burde vel holdt kjeft om det stedet..

Anonymkode: 02f42...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hon San har vanlig meny også. Det ligger på nettet.

Anonymkode: d5791...d2d

 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Da foreslår jeg koie ramen. En skjult perle av autentisk god mat fra scratch. Burde vel holdt kjeft om det stedet..

Anonymkode: 02f42...f31

Disse virker kjempeinteressante, tusen takk for tips!

Tar gjerne mot flere. :)

TS

Anonymkode: dfacd...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg trekker opp denne tråden igjen for å se om jeg får flere svar. Jeg reiser til Oslo neste uke - noen som har tips om en god restaurant i Oslo S hvor jeg kan spise?

Et sted som er i svært kort avstand til Sentralbanestasjonen siden jeg skal rett til Gardermoen etterpå, som har god mat til ca Egon-priser og som har ølservering. Liker det meste - husmannskost, italiensk, asiatisk, burger... :) 

TS

Anonymkode: dfacd...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma pizza på dronningensgate. 
Ser du ikke er så interessert i pizza, men de har veeldig god pasta. Rimelig i tillegg.

Anonymkode: 42b1a...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mamma pizza på dronningensgate. 
Ser du ikke er så interessert i pizza, men de har veeldig god pasta. Rimelig i tillegg.

Anonymkode: 42b1a...9cd

Oj, den så bra ut. Tusen takk for tips! 😄 

TS

Anonymkode: dfacd...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...