mi9 Skrevet 13. november 2005 #1 Skrevet 13. november 2005 Hei! Vi reiser til Malaysia i juni neste år, men har iforeløpig ikke bestemt hvilken øy vi skal til. Skal kombinere ferien med Kuala Lumpur og Dubai, så øyoppholdet skal kun være avslapning. Noen som har tips til en fin øy? Det bør helst være på østkysten, da det er regntid på vestkysten i denne perioden
Gjest Linus. Skrevet 13. november 2005 #2 Skrevet 13. november 2005 Hei! Vi reiser til Malaysia i juni neste år, men har iforeløpig ikke bestemt hvilken øy vi skal til. Skal kombinere ferien med Kuala Lumpur og Dubai, så øyoppholdet skal kun være avslapning. Noen som har tips til en fin øy? Det bør helst være på østkysten, da det er regntid på vestkysten i denne perioden ← Mye bra info om steder /øyer i Malaysia på denne norske siden: www.gotoasia.no De har også en spørsmål og svar tjeneste. Lykke til og god tur!
Smørblomsten Skrevet 14. november 2005 #3 Skrevet 14. november 2005 Åhhh, Kuala Lumpur er min desiderte favoritt-storby jeg har vært i! Gled deg! Ikke dra til Penang!
mi9 Skrevet 14. november 2005 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2005 Åå, så bra da! ja, jeg gleder meg veldig. Tror det kan bli en veldig fin ferie med disse kombinasjonene Frister ikke så veldig med Penang nei. Har hørt mye dårlig om det stedet. I tillegg ligger det på vestkysten som har regntid. Tenker kanskje på Redang, Sibu eller Tioman på østkysten. Kom gjerne med anbefalinger folkens
Smørblomsten Skrevet 14. november 2005 #5 Skrevet 14. november 2005 Og er det noe du MÅ kjøpe i KL så er det SKO! Kjøpte x antall par sko, snittpris var 16-20 kr paret Shopping-distriktet ligger i The Golden District der alle de 'dyre/fine' hotellene ligger. Og 4-5 stjerners hoteller i KL bør man få med seg! Det er ikke så ofte man tar seg råd til å bo på luksushoteller, men i denne byen er det billig! Bodde på Westin 5-stjerners hotellet i Golden District når vi var der, LUKSUS DE LUXE Har dessverre ikke vært på østkysten enda...Men EN dag skal jeg dit!
Scheherazade Skrevet 14. november 2005 #6 Skrevet 14. november 2005 Vi var på Perhentien Kecil, ligger ganske langt opp i nord på østkysten. Det er vel rangert som en av de fineste øyene i Malaysia, og stranden var super! Bodde på Long Beach som er litt ungdomsstrand. Perhentien består av to øyer, Kecil og Besar. På Besar er det litt finere hoteller/leilighetsutleie, kanskje litt mer beregnet på familier. Der vi bodde, var det billig og litt lavere standard, men bungalower rett på stranden. Vi bestilte opphold på internett, og da kom de og hentet oss på togstasjonen(tog fra KL), fikset båttransport ut og hjem, og kjørte oss til Khota Bahru, hvor vi tok fly hjem fra. Kan anbefales.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå