PetterKanin Skrevet 18. juni 2022 #21 Del Skrevet 18. juni 2022 Jdz skrev (11 minutter siden): Nå er det vel ikke flyselskapet som bestemmer hva du kan eller ikke kan ta med som håndbagasje gjennom sikkerhetskontroll. Flyr ganske ofte og har aldri opplevd at håndbagasje sjekkes ved gate. Du har nok selvsagt helt rett i det. Glemte helt sikkerhetskontrollen og tenkte kun på ombord🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #22 Del Skrevet 18. juni 2022 Jeg flyr bare innenlands, og har bare én gang opplevd at de ville ta en visuell sjekk etter gjennomlysingen, og da var det greit. Jeg velger likevel å ta med mindre og enkle prosjekter der det ikke er "krise" om pinnen trekkes ut eller klippes av. Vet noen bruker pinner som skrus av og har de i et pennal når de ikke er i bruk. Tror også trepinner har mindre risiko for å konfiskeres om man treffer på "rette" sikkerhetsvakten. Anonymkode: 1094d...d74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 18. juni 2022 #23 Del Skrevet 18. juni 2022 Det du må passe på er å ikke ta med en for stor saks. Bladet får ikke være mer enn 5 cm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 23. juni 2022 #24 Del Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 18.6.2022 den 11.20): Jeg pleier alltid å dra en maskevaier (eller tråd) gjennom alle maskene i tilfelle de vil ta pinnen i sikkerhetskontrollen. Da har jeg reservepinner i baggasjen sånn i tilfelle 😅 men har ikke opplevt å bli fratatt noe enda Anonymkode: aa823...6ea Gjør det samme. Tråd til maskene og ekstra pinner i innsjekket bagasje i tilfelle. Men aldri opplevd å få problemer. Velger tre/bambuspinner siden jeg har en ide om det framstår mindre farlig for en emsig kontrollør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentegutt Skrevet 23. juni 2022 #25 Del Skrevet 23. juni 2022 Det er lov og ingen problem i sikkerhetskontrollen, gjort det flere ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #26 Del Skrevet 25. juni 2022 Hvordan blir dette nå fremover hvis man reiser til USA? De må vel lage en lov som forbyr strikkepinner der snart, så da blir det kanskje ikke lov å ha med i bagasjen engang? Anonymkode: c4e00...f4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 25. juni 2022 #27 Del Skrevet 25. juni 2022 snuske skrev (På 17.6.2022 den 23.03): Hei! Jeg reiser til Roma i morgen og lurer derfor på om det er lov til å ha med strikketøy på flyet. Har lest at det er lov, men kan gi problemer. Vil gjerne høre deres erfaring! (Flyr med SAS) Takk på forhånd! Jobbet en liten stund med å selge strikketøy og pinner. I følge våre kunder gikk enkelte turer veldig greit og de slapp om bord med pinner (metallpinner) mens andre ble fratatt pinnene, så det er en avveining som er helt og holdent opp til den som kontrollerer håndbagasjen din når du går gjennom sikkerhetskontrollen. Så vil på det sterkeste anbefale trepinner gjerne i bjørk eller foliebelagt, de er glatte nok til å strikkes med og ikke av metall så de slipper gjennom alle kontroller samtidig som de ikke klirrer (irriterer medpassasjerer) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #28 Del Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 17.6.2022 den 23.05): Tror ikke det er lov å ha med strikketøy på fly. En gærning kan jo bruke strikkepinner til å stikke ut øynene på flyvertinna om han ikke får mer å drikke. Anonymkode: 5b38b...fc8 Og det kan hun jo ikke gjøre med fingrene eller bestikket hun for utdelt selvfølgelig... 🙄🤦♀️ Anonymkode: 3800e...18d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå