Gå til innhold

Strikke på fly


snuske

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg reiser til Roma i morgen og lurer derfor på om det er lov til å ha med strikketøy på flyet. Har lest at det er lov, men kan gi problemer. Vil gjerne høre deres erfaring! (Flyr med SAS) Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er lov å ha med strikketøy på fly. En gærning kan jo bruke strikkepinner til å stikke ut øynene på flyvertinna om han ikke får mer å drikke. 

Anonymkode: 5b38b...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tror ikke det er lov å ha med strikketøy på fly. En gærning kan jo bruke strikkepinner til å stikke ut øynene på flyvertinna om han ikke får mer å drikke. 

Anonymkode: 5b38b...fc8

Strikkepinner er tillatt i håndbagasjen. De står ikke på lista over forbudte gjenstander, og anses ikke å kunne benyttes som våpen.

Anonymkode: 56447...168

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekk en tråd gjennom alle maskene for sikkerhetsskyld i tilfelle de tar pinnen. 

Anonymkode: 5a0b4...d5e

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt med strikketøy på fly i alle år, aldri vært noe problem. For sikkerhets skyld pleier jeg å bruke strikkepinner som kan monteres av og på vaieren i tilfelle jeg møter noen som tar fra meg pinnene, men det har aldri skjedd. Har opplevd en gang at jeg ikke fikk strikke under takeoff (uten at flyvertinnen kunne forklare det, men hun var hissig som pokker og forlangte at strikketøyet ble lagt vekk), ellers er vi flere som strikke i luften. 

Anonymkode: 0fca8...735

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snuske skrev (12 timer siden):

Hei! Jeg reiser til Roma i morgen og lurer derfor på om det er lov til å ha med strikketøy på flyet. Har lest at det er lov, men kan gi problemer. Vil gjerne høre deres erfaring! (Flyr med SAS) Takk på forhånd!

Lov, ja. Men for dine medpassasjerer skyld, ts - oppfør deg bedre enn dette. Intet er verre enn klikk-krakket fra voksne folk som tror det er ok å strikke utenfor egen stue. Ikke engang unger som griner er verre.

Anonymkode: 727e6...ed3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lov, ja. Men for dine medpassasjerer skyld, ts - oppfør deg bedre enn dette. Intet er verre enn klikk-krakket fra voksne folk som tror det er ok å strikke utenfor egen stue. Ikke engang unger som griner er verre.

Anonymkode: 727e6...ed3

Du hører da ikke det på et fly. Jeg flyr 2-4 ganger i uka, har sittet ved siden av flere "strikkere". 

Anonymkode: 54886...40d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tror ikke det er lov å ha med strikketøy på fly. En gærning kan jo bruke strikkepinner til å stikke ut øynene på flyvertinna om han ikke får mer å drikke. 

Anonymkode: 5b38b...fc8

Det er fullstendig lov.

Gærningen kan jo bare knuse en av disse småflaskene med vin, og med det ha et våpen som er mye farligere enn en strikkepinne. 

Anonymkode: 54886...40d

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden rundt, uavhengig av flyselskap, er det opp til den enkelte kontrollør i innsjekking, hva de velger å gjøre - de har siste ordet, uansett hva reglene sier for de forskjellige selskapene. Crewet inne på flyet har også myndighet til å godkjenne eller nekte

Anonymkode: c6646...2b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Lov, ja. Men for dine medpassasjerer skyld, ts - oppfør deg bedre enn dette. Intet er verre enn klikk-krakket fra voksne folk som tror det er ok å strikke utenfor egen stue. Ikke engang unger som griner er verre.

Anonymkode: 727e6...ed3

Du hører faen ikke klikk-klakk fra strikkepinner på fly. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snuske skrev (12 timer siden):

Hei! Jeg reiser til Roma i morgen og lurer derfor på om det er lov til å ha med strikketøy på flyet. Har lest at det er lov, men kan gi problemer. Vil gjerne høre deres erfaring! (Flyr med SAS) Takk på forhånd!

Det er lov

Anonymkode: f4bea...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tror ikke det er lov å ha med strikketøy på fly. En gærning kan jo bruke strikkepinner til å stikke ut øynene på flyvertinna om han ikke får mer å drikke. 

Anonymkode: 5b38b...fc8

Fullt lovlig! Gjort det i alle år

Anonymkode: f4bea...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri møtt på problemer. Noen ganger må det passes bort før takeoff/landing, men det er jo fordi man egentlig ikke skal ha noe i hendene men det er veldig an på hvem man møter. Jeg krangler ikke hvis noen sier pakk det bort.

Anonymkode: 313e7...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier alltid å dra en maskevaier (eller tråd) gjennom alle maskene i tilfelle de vil ta pinnen i sikkerhetskontrollen. Da har jeg reservepinner i baggasjen sånn i tilfelle 😅 men har ikke opplevt å bli fratatt noe enda 

Anonymkode: aa823...6ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For mange år siden, mens det var strengere enn nå (tiden rett etter 9/11), ble jeg stoppet i sikkerhetskontrollen med en spiss broderisaks i håndbagasjen. Det ble gjort et stort nummer ut av det da de så den i røntgenmaskina, og jeg var sikker på at saksa ble inndratt, men de tok den ut og kikket på den, og så la de den bare tilbake og ønsket meg god tur videre.
Jeg vil tro de ser deg og reaksjonene/svarene dine an, og fort skjønner at dette er strikkepinner og ikke terrorvåpen.

Anonymkode: 51e07...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (2 timer siden):

Det må du sjekke medcdet flyselskapet du reiser med.

Nå er det vel ikke flyselskapet som bestemmer hva du kan eller ikke kan ta med som håndbagasje gjennom sikkerhetskontroll. Flyr ganske ofte og har aldri opplevd at håndbagasje sjekkes ved gate.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Lov, ja. Men for dine medpassasjerer skyld, ts - oppfør deg bedre enn dette. Intet er verre enn klikk-krakket fra voksne folk som tror det er ok å strikke utenfor egen stue. Ikke engang unger som griner er verre.

Anonymkode: 727e6...ed3

Dette tenkte jeg også på..

Anonymkode: 96961...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette tenkte jeg også på..

Anonymkode: 96961...7a7

Tåler man ikke litt lyd så kan man faktisk ikke reise.

Anonymkode: 313e7...58c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...