Gå til innhold

Fikse rust som "renner" på hvit bit?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har sett litt på en hvit bil som har noen rustflekker her og der. Selve rusten er bare på noen små punkter, men så har dette rent nedover og laget brun/oransje ruststriper nedover lakken, også det det ikke er skader. Og ingenting er styggere enn en hvit rustet bil. 😄

Er det mulig å fjerne det som har rent nedover, eller er dette noe som setter seg i lakken på en slik måte at det er umulig? Hadde håpet på å kunne gå over bilen og vaske bort stripene, og deretter pusse/slipe der selve rustboblen egentlig er og pensle over med noe hvit maling eller lakk som er beregnet på å fikse slikt og stoppe ny rust. Trenger ikke så se helt topp notch ut eller vare veldig lenge.

Anonymkode: c48b0...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror kanskje du må polere det vekk, ikke nok med vask. Men jeg er spent på andre kommentarer her også.

Anonymkode: b4875...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du prøve med en rustløser på spray som WD40, 5-56 eller liknende fra f.eks. Biltema. Vask bilen, spray på rustløser, la det virke litt, og gnukk med en fille som du har påført litt rustløser. Etterpå vasker du området igjen, og eventuelt polerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...