Gå til innhold

Natural_born_parenting


Magetaske

Anbefalte innlegg

Jeg vil først si masse positivt! De kommer med utrolig mye god og nyttig informasjon. Sunne og gode forbilder på svært mange måter. Anbefaler kontoen til førstegangsforeldre pga innhold. 

Det jeg reagerer på er en helt voldsom deling av barn! Unorskt nivå av sharenting. Bl.a videoklipp av store barn som sover i foreldrenes seng, store barn som drikker morsmelk, interessene til barna mm. De deler dessverre alt for mye😬
 

Flere som følger? Synspunkt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg følger de også, og har akkurat samme tanker som deg! Så mye bra for meg som førstegangsmamma, men den eksponeringen gjør at jeg får mest lyst til å slutte å følge de. Prøvde å spørre hva de tenkte rundt dette med eksponering av barn under en spørsmålsrunde for litt siden, men det ble ikke tatt med. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Litt overrasket over at denne profilen ikke er diskutert heftigere mtp eksponering av barn. Jeg liker godt det faglige med kontoen, men det er ille at at man vet så mye om barna i familien 😳

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida. Det var MYE baby i monitor! Jeg har ikke sett denne kontoen før, og førsteinntrykket er at det var mye god informasjon formidlet på en fin og tilgjengelig måte. De har nesten en halv million følgere og satser helt tydelig på et internasjonalt marked - da syns jeg personlig at det er enda skumlere å skulle bruke egne barn som eksempler i videoene. 

Jeg så ikke umiddelbart at det ble delt veldig mye "nær" info om barna, men klart, følger man over tid blir man kanskje kjent med dem som familie? Hverdagsglimt i story? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (22 timer siden):

Oida. Det var MYE baby i monitor! Jeg har ikke sett denne kontoen før, og førsteinntrykket er at det var mye god informasjon formidlet på en fin og tilgjengelig måte. De har nesten en halv million følgere og satser helt tydelig på et internasjonalt marked - da syns jeg personlig at det er enda skumlere å skulle bruke egne barn som eksempler i videoene. 

Jeg så ikke umiddelbart at det ble delt veldig mye "nær" info om barna, men klart, følger man over tid blir man kanskje kjent med dem som familie? Hverdagsglimt i story? 

I story deler de flittig av barn som er fulle i oppkast, barn som sover på sofaen skikkelig slått ut av influensa mm. Ja, de deler mye nyttig informasjon, men barn er sårbare og i ekstra sårbar situasjon når de er syke 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er skrekkelig at to kiropraktikarar vert nærmast hylla på internett slik dei er, når dei driv med slik ekstrem eksponering dei gjer!! Rett og slett ekkelt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj! Det var inngående - nærfilming av amming.

Eldre barn setter nok pris på at det finnes filmer hele verden kan se når man hadde MAMMAS PUPP i munnen. 

Snipps skrev (På 12.1.2023 den 21.27):

I story deler de flittig av barn som er fulle i oppkast, barn som sover på sofaen skikkelig slått ut av influensa mm. Ja, de deler mye nyttig informasjon, men barn er sårbare og i ekstra sårbar situasjon når de er syke 

Seriøst? 😳

Det vet vel alle at er no go 🤷‍♀️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reagert på denne kontoen i lang tid. Men de svarer ikke på kritikken når det stilles spørsmål om eksponering. Det er ATLFOR MYE! Stakkars unger, det blir flaut når de blir litt eldre. Eldstemann der er blitt stilt til veggs noen ganger og må svare pent og pyntelig på hvorfor hun ikke få spise sukker osv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (På 15.1.2023 den 19.12):

Oj! Det var inngående - nærfilming av amming.

Eldre barn setter nok pris på at det finnes filmer hele verden kan se når man hadde MAMMAS PUPP i munnen. 

Seriøst? 😳

Det vet vel alle at er no go 🤷‍♀️

Er enig i at man ikke bør dele barna på some, men ALLE har hatt mammas pupp i munn, så om man klarer å gjøre noe som helst ut av det, er man ganske tilbakestående sosialt sett…

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (1 time siden):

Er enig i at man ikke bør dele barna på some, men ALLE har hatt mammas pupp i munn, så om man klarer å gjøre noe som helst ut av det, er man ganske tilbakestående sosialt sett…

Mye er naturlig. Men det trenges ikke filmes up close med andre enn deg selv som ikke er samtykkekompetente. 

Det er naturlig med underliv også, men det er jo en grunn til at Iselin får mye kritikk for å ha en samtale med barna om det i den settingen hun gjør.

Hun svarer temaet er viktig, men det er ikke poenget. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Anim92 skrev (På 18.1.2023 den 11.12):

Er enig i at man ikke bør dele barna på some, men ALLE har hatt mammas pupp i munn, så om man klarer å gjøre noe som helst ut av det, er man ganske tilbakestående sosialt sett…

Jeg har sett film av et barn på ca 10 år som drikker pumpet morsmelk på flaske også på denne kontoen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men har disse folkene gått helt glipp av all snakk om eksponering av barn? De har mye bra innhold og de hjelper sikkert mange, men å legge ut bilder av unge full av yoghurt bør vel alle vite at ikke er innafor nå eller?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvermerjeg skrev (På 5.2.2023 den 3.36):

Unnskyld meg, men har disse folkene gått helt glipp av all snakk om eksponering av barn? De har mye bra innhold og de hjelper sikkert mange, men å legge ut bilder av unge full av yoghurt bør vel alle vite at ikke er innafor nå eller?

De snur seg nok bare vekk fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

miamiamia skrev (På 15.1.2023 den 21.19):

Har reagert på denne kontoen i lang tid. Men de svarer ikke på kritikken når det stilles spørsmål om eksponering. Det er ATLFOR MYE! Stakkars unger, det blir flaut når de blir litt eldre. Eldstemann der er blitt stilt til veggs noen ganger og må svare pent og pyntelig på hvorfor hun ikke få spise sukker osv. 

herregud, det er bare drøyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...