AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #1 Skrevet 17. juni 2022 Jeg jobber i kommunal sektor, innen helse og omsorg, i en bolig for psykisk utviklingshemmede. Vi har nesten ingen sommervikarer i år, få som har søkt. Virksomhetsleder sier at det er samme situasjon nåde på sykehjemmet og i hjemmetjenesten. Er det flere som sliter? Anonymkode: d5556...af7
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #2 Skrevet 17. juni 2022 Jeg jobber med økonomi i et stort konsern. Der er heller problemet at nesten alle jobber forsvinner til Øst-Europa. Bare i år har minst 6-7 controllere sluttet (frivilling og oppsigelser). Anonymkode: b7ef2...f29
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #3 Skrevet 17. juni 2022 Jobber med det samme som deg. Vi har fått inn noen, men ikke en eneste en har norsk navn, og jeg har snakket med flere av dem, og språkforståelsen er dårlig Gruer meg til sommeren! Nok kaos fra før uten sommervikarer. Anonymkode: 21ef4...b2f 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #4 Skrevet 17. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg jobber i kommunal sektor, innen helse og omsorg, i en bolig for psykisk utviklingshemmede. Vi har nesten ingen sommervikarer i år, få som har søkt. Virksomhetsleder sier at det er samme situasjon nåde på sykehjemmet og i hjemmetjenesten. Er det flere som sliter? Anonymkode: d5556...af7 Norske unge voksne gidder jo ikke jobbe på et sykehjem hele sommeren. De skal jo ha det fett å kose seg. Anonymkode: 16456...e52
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #5 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber med økonomi i et stort konsern. Der er heller problemet at nesten alle jobber forsvinner til Øst-Europa. Bare i år har minst 6-7 controllere sluttet (frivilling og oppsigelser). Anonymkode: b7ef2...f29 Hva er en controller? Anonymkode: c2784...096 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #6 Skrevet 17. juni 2022 Jeg jobber på et dagsenter for funksjonshemmede og vi mangler ferievikarer for hele juli og august. Det er krise Anonymkode: 896f8...bd2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #7 Skrevet 17. juni 2022 Vi har samme problemet. Og de få som søker snakker knapt norsk. Anonymkode: 1d190...a11 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #8 Skrevet 17. juni 2022 I min bransje er det også store bemanningsproblemer (transport/turisme). Vi ender opp med å få ukvalifiserte folk som ikke forstår bæret av hva vi driver med, og de setter liv og helse i fare. Det er omtrent som en bussjåfør som ikke reagerer hvis motoren på bussen tar fyr. Anonymkode: 6c5f1...3d7 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #9 Skrevet 17. juni 2022 Samme her på sjukeheimen.. Anonymkode: 19e67...51a
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #10 Skrevet 17. juni 2022 Jeg er egentlig helsepersonell, men etter flere år med elendig bemanning, og en gjennomtrekk av kolleger som var helt vilt uegnet, møtte jeg veggen. Ikke noe nivå av veiledning eller opplæring ville gjort noen forskjell. Total texas døgnet rundt. Så nå jobber jeg kun administrativt med helse og skal aldri, aldri tilbake til pleie igjen. Jeg har ikke helse til å jobbe i helse:P Vet min gamle arbeidsplass også sliter med bemanninga, så blir vel rovdrift på de som er der regner jeg med. Anonymkode: f535b...b6a 1 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #11 Skrevet 17. juni 2022 Samme i barnehage. Ikke nok vikarer, eller er det vilje til å ta inn vikarer. Jeg vet ikke. Evig krise på jobb. Rart at vi som jobber med mennesker ser den samme utviklingen. Er mennesker bare blitt tall på et papir. Der vi skal spare oss til fant? Anonymkode: 4dd95...274 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #12 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Samme i barnehage. Ikke nok vikarer, eller er det vilje til å ta inn vikarer. Jeg vet ikke. Evig krise på jobb. Rart at vi som jobber med mennesker ser den samme utviklingen. Er mennesker bare blitt tall på et papir. Der vi skal spare oss til fant? Anonymkode: 4dd95...274 Jepp.. Norge styres nå av folk som bare ser verdien av andre papirflyttere. Kutt ut kontorrottene, og sett dem i skikkelig arbeid! Anonymkode: 19e67...51a 6
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #13 Skrevet 17. juni 2022 Samme hos oss. Det er jo en ventet utvikling da. Flere pensjonister, færre barn over lengre tid = færre i arbeidsfør alder. Det har ikke blitt flere kontorrotter, men vi er ikke nok folk i dette landet til å ta vare på alle med særskilte behov. I tillegg vil ikke folk ha sommerjobb lenger heller (hvertfall ikke uten å stille tusen krav). Beklager å si det, men uten kontorrottene går mange av disse institusjonene til helvete. DET har jeg sett mer enn en gang (i kommuner som nedprioriterer kontorrotter). Wupsideisi, er vi tomme for penger? Pytt sann, folk trenger vel ikke lønn for å jobbe her så vi kjører på uten kontorrottene og satser på at det går bra! (til info - det er mangel på kontorrotter også 🥴) Anonymkode: f4b09...3a6 6 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #14 Skrevet 17. juni 2022 Samme i kommunen her også, men i følge enkelte på dette forumet er det jo heeelt umulig å få jobb. Anonymkode: 8061c...210
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #15 Skrevet 17. juni 2022 Jeg har vært ferievikar i helsevesen i 8år. 8år uten å få noe fast utenom juni-aug. Har heller ikke fått fast jobb. (Mangler fagbrevet, pluss timer for å få tatt det. ) De 3 siste årene studerte jeg i tillegg, og nå har jeg fast jobb i en helt annen bransje. Er en drøm å jobbe 8-4 gjennom hele året og få 4 uker sommerferie! Var lei av å bli forbigått når det gjaldt å få vakter bare fordi jeg het Anne og ikke Mohammed. Anonymkode: 04bd4...386 6 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #16 Skrevet 17. juni 2022 Men altså hvor er disse jobbene? Kjenner flere som søker jobber som bare det, men slike stillinger krever som regel utdannelse eller lang erfaring. Snakker norsk og er omsorgsfulle folk med stå-på vilje ... men hjelper jo like om de ikke har rett utdannelse eller stillingen ikke blir lyst ut. Anonymkode: 58626...8bb 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #17 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg jobber i kommunal sektor, innen helse og omsorg, i en bolig for psykisk utviklingshemmede. Vi har nesten ingen sommervikarer i år, få som har søkt. Virksomhetsleder sier at det er samme situasjon nåde på sykehjemmet og i hjemmetjenesten. Er det flere som sliter? Anonymkode: d5556...af7 Huff. Jeg er sykepleier og jobber på sykehjem. Har planer om å skifte jobb av samme grunn. Opplever rovdrift og bemanningskrise på arbeidsplassen. Jeg hadde faktisk snust på og planer om å søke jobb på omsorgsbolig for utviklingshemmede. Trodde der var mye mer tilrettelagt og mer ressurser her. Men da tok jeg feil altså?🙈 Huff da har jeg ikke mange alternativ igjen. Sykehus sliter med det samme😔 Anonymkode: 4ec8f...c81 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #18 Skrevet 17. juni 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg jobber med økonomi i et stort konsern. Der er heller problemet at nesten alle jobber forsvinner til Øst-Europa. Bare i år har minst 6-7 controllere sluttet (frivilling og oppsigelser). Anonymkode: b7ef2...f29 At norske økonomisk firma flytter jobbene til øst-europa? Hvordan tjener de på det? Trodde det var bare IT virksomhet som tjente stort på slike ting. Anonymkode: 60e63...582
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #19 Skrevet 17. juni 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Samme hos oss. Det er jo en ventet utvikling da. Flere pensjonister, færre barn over lengre tid = færre i arbeidsfør alder. Det har ikke blitt flere kontorrotter, men vi er ikke nok folk i dette landet til å ta vare på alle med særskilte behov. I tillegg vil ikke folk ha sommerjobb lenger heller (hvertfall ikke uten å stille tusen krav). Beklager å si det, men uten kontorrottene går mange av disse institusjonene til helvete. DET har jeg sett mer enn en gang (i kommuner som nedprioriterer kontorrotter). Wupsideisi, er vi tomme for penger? Pytt sann, folk trenger vel ikke lønn for å jobbe her så vi kjører på uten kontorrottene og satser på at det går bra! (til info - det er mangel på kontorrotter også 🥴) Anonymkode: f4b09...3a6 Jeg begynner å tro at et medlemskap i EU kan løsne dette problemet. Virker som Norge trenger mer arbeidskraft og innvandring! Anonymkode: 60e63...582
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #20 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg begynner å tro at et medlemskap i EU kan løsne dette problemet. Virker som Norge trenger mer arbeidskraft og innvandring! Anonymkode: 60e63...582 Først bør jo vi benytte ressursene vi har her. Anonymkode: 400a6...a3b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå