Gå til innhold

Hvordan kan man bli glad i å trene? Og finne motivasjon til å trene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
17.11 skrev (2 timer siden):

Det kan også være greit å innse først som sist at ingen er supermotivert til å trene hver eneste gang. Motivasjon kommer og går, det du må sette din lit til er viljestyrken, og den kan du trene opp akkurat som en muskel. For hver gang du tvinger deg selv til å gjennomføre, så blir viljestyrken din litt sterkere. Dessverre kan du ikke måle viljestyrke på samme måte som muskelkraft, men jeg syns det er litt motiverende å tenke på uansett :) 

Det er akkurat dette. Mange dager er det om å gjøre å "ikke tenke". For det tyngste med hele økta er faktisk kampen mot viljestyrken før man kommer seg ut. 

Det er akkurat derfor dette med tidspunkt i kalenderen, hoppe rett i treningsklær, og bare gjennomføre, har vært avgjørende for meg. 

Om man tenker over det; 1) hvor ofte angrer man når man først er i gang? 2) hvor ofte angrer man etterpå?

I dag trente vi faktisk før frokost, etter å ha vært ute på byen til over midnatt. Hvordan klarte vi det?  Vi hadde bestemt oss dagen før, vi var to stykker som hadde en avtale, treningsklærne lå klar ved siden av senga. Jeg tok det i meg midt i økta at jeg ikke hadde tenkt en eneste gang "nei, jeg orker ikke..", fordi alt var linet opp til å gjennomføre uten å tenke. 

Anonymkode: 2317f...5e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 17.6.2022 den 9.39):

Hvordan kan man bli glad i å trene? Og finne motivasjon til å trene?

Jeg ønsker gjerne å begynne å trene, og har forsøkt å begynne mange ganger. Men problemet mitt er at jeg ikke er så glad i å trene og dermed også sliter med å finne motivasjonen. Jeg ønsker jo å gå ned i vekt og få en "fit" kropp, så det burde jo egentlig være motivasjon nok, men nei... 

Anonymkode: eff51...69a

Trening kan være så mangt - alt fra gåtur i skog og mark til tradisjonell studiotrening. Finn en treningsform du LIKER, implementer denne i hverdagen 2-4 ganger i uka og gjør dette BÆREKRAFTIG (dette skal være over tid).

Begynn med den indre motivasjonen. Ønsket om en "fit kropp" er ikke en bærekraftig motivasjon. Skriv ned hvorfor du vil trene (bedre helse, leke med barna osv.), før du skriver ned de ytre faktorene (strammere kropp osv.). Den indre motivasjonen er følelsesladd, det er som regel ikke den ytre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...