Gå til innhold

Ser gutter og menn med neglelakk overalt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen av oss foretrekker faktisk maskuline menn, og dette må være greit uten at det betyr at vi ikke godtar homofile/transmenn, eller feminine menn. Som venner, helt greit. Men hater at det virker som at maskulinitet plutselig er noe negativt? 

hadde helt ærlig snudd i døra om daten min møtte opp med neglelakk eller sminke. 

Anonymkode: 45b8a...b8d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noen av oss foretrekker faktisk maskuline menn, og dette må være greit uten at det betyr at vi ikke godtar homofile/transmenn, eller feminine menn. Som venner, helt greit. Men hater at det virker som at maskulinitet plutselig er noe negativt? 

hadde helt ærlig snudd i døra om daten min møtte opp med neglelakk eller sminke. 

Ingen bryr seg om hvilke type menn du liker? Det er ikke det tråden handlet om? Jeg ser ikke "Ville du datet en mann med neglelakk?" noe sted her.

Anonymkode: bb31c...7dc

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tror ikke du hadde tenkt at min sønn er noe annet enn maskulin til tross for sminke og negllakk (sminke kun til fest/spesielle anledninger). Klesstilen er typisk rocker. Men heldigvis regner jeg med at han en dag treffer ei jente som liker han for den han er (og skulle han treffe/date en gutt gjelder det samme - men tror nok han er hetro). 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det må alltid være en kvinne som dreier dette om, handler ikke om hvem du vil date eller ikke.

Anonymkode: dce74...e46

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri sett. Men jeg bestemmer ikke over andre

Anonymkode: 85554...ce1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2022 den 23.41):

Jeg har heller aldri sett disse guttene og mennene med neglelakk. Hvor er de?

Anonymkode: 8b812...8a4

Ta deg en tur på Grunerløkka i Oslo.

Anonymkode: 80993...34d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2022 den 23.41):

Jeg har heller aldri sett disse guttene og mennene med neglelakk. Hvor er de?

Anonymkode: 8b812...8a4

Sikkert Oslo. 

Anonymkode: 9d90b...e0e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.6.2022 den 21.52):

Er dette den nye trenden, ser gutter og menn med fine negler med neglelakk i alle fargen, syns det er litt kult.

Anonymkode: dce74...e46

Det er på grunn av Pride. Det er ikke så utbredt blant menn ellers.

Jeg har sett veldig få menn med neglelakk denne måneden og som regel har de lilla eller grønt hår samtidig og en del piercing pluss klovneaktige klær i alle farger uten noen tanke om fargematch, så jeg tipper det er bare slik de går ellers resten av året også.

Skrevet

Jada, sett mange jenter med neglelakk, vanligt det vell? Noe jeg har misforstått? Hvorfor reagerer folk så rart på det? 

AnonymBruker
Skrevet
Drizzt skrev (10 minutter siden):

Det er på grunn av Pride. Det er ikke så utbredt blant menn ellers.

Jeg har sett veldig få menn med neglelakk denne måneden og som regel har de lilla eller grønt hår samtidig og en del piercing pluss klovneaktige klær i alle farger uten noen tanke om fargematch, så jeg tipper det er bare slik de går ellers resten av året også.

Tja, jeg så en bak disken i kundemottaket på bilverkstedet for noen dager siden. Helt normal ellers, og dette var et stykke fra Oslo. Alder rundt 25 et sted tipper jeg.

Anonymkode: 8fe6e...4e2

AnonymBruker
Skrevet

Det er stilig på sånne som Johnny Depp, Ezra Miller og han fra Måneskinn.

Anonymkode: 3aeb1...b2f

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min , i femtiårene, har brukt både sminke og neglelakk lenge, og jeg synes han er både flott og maskulin med det. Men så er det ikke så uvanlig i hans miljø heller, han er musiker.

Anonymkode: 379c1...baf

AnonymBruker
Skrevet

Mennesker har til alle tider pyntet seg på forskjellige måter. Det vil alltid være litt rart første gang vi ser noen, og da særlig menn, med noe som har vært forbeholdt kvinner, men vi blir nok vant til det.

Personlig synes jeg det er forferdelig "homo" og lite maskulint, men folk får holde på som de vil. ;)

Anonymkode: ebf64...6b1

AnonymBruker
Skrevet

Ser "gay" og "homo" går igjen som et negativt ord her. Da er det vel enda et argument for maskuline menn å bruke det også for å få bort homofobi og fordommer. Jeg tror ikke at man automatisk blir homofil og får lyst på menn om man har lakk på neglene sine. Om en kvinne blander inn et typisk manneplagg i garderoben sin, så blir hun ikke automatisk lesbe. Men en frigjort og tøff kvinne. 

Anonymkode: 1c9f9...692

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.6.2022 den 22.08):

Det er fint å se at kjønnsforskjeller og kjønnsforventinger i moteindustrien begynner å viskes ut. At kvinner går med olabukse og badeshorts, mens menn går med rosa og neglelakk, bidrar til å fremme et sunt mangfold innad i det visuelle aspektet av å være menneske. Det er også viktig å normalisere alle typer sminke og plagg på alle typer mennesker - slik at folk lærer seg å se under huden på en fremmed.

Jeg vil tro at mange går med neglelakk fordi det er måneden som skal sette fokus på inkludering.

Anonymkode: 1a1fc...c17

Det er viktig at enkelte som har behov for å bryte normene kan gjøre det, men det høres ut som du mener det viktige er å bryte ned alle sosiale normer og kulturelle konstruksjoner? Mennesket har et behov for å kle seg til å passe innenfor sin gruppe av hvem de føler de tilhører. Det er ikke viktig å bryte ned alle sosiale konstruksjoner. Det gjør folk utrygge og rotløse. I fjor var en debatt om en lgbtq person som ville bryte med klesnormer og gå på restaurant i bikini. For det første hadde ikke denne personen lært sosiale normer og kleskode. Det er et handikap å mangle slik kompetanse. Resultat var at hun tolket situasjonen som at det var noe feil med henne som person. Det måtte være kroppen eller legningen som ble kritisert. Sånn går det når man ikke er sosialisert inn i samfunnet man lever i. Jeg forstår ikke vårt samfunns behov for å fjerne alle normer. Til og med skyldfølelsen skal vekk. Skyldfølelsen er en sosial konstruksjon som hjelper oss å gjøre det rette. Vel, da fratar vi den oppvoksende generasjon mulighet til å passe inn. 

Anonymkode: 59aaf...3cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ser "gay" og "homo" går igjen som et negativt ord her. Da er det vel enda et argument for maskuline menn å bruke det også for å få bort homofobi og fordommer. Jeg tror ikke at man automatisk blir homofil og får lyst på menn om man har lakk på neglene sine. Om en kvinne blander inn et typisk manneplagg i garderoben sin, så blir hun ikke automatisk lesbe. Men en frigjort og tøff kvinne. 

Er ikke for at homofile menn får slengt ord etter seg men hvorfor er det viktig at  heterofile menn kler seg feminint og jåler seg til med neglelakk? 

Anonymkode: 59aaf...3cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vet ikke hvem du sikter til, men jeg brukte "homo" i innlegget over. Det er ikke negativt ment, men snarere beskrivelse av hva slags menn som går med det. Jeg synes ikke det ser særlig maskulint ut at menn bruker neglelakk, men de må da for all del gå med det likevel. jeg ser du er litt i tvil om at en mann blir homofil dersom har bruker neglelakk. Det blir han ikke.

Når det gjelder kvinner og klær så har de i (nesten) alle tider kunnet bruke herreklær. Det samme gjelder altså ikke menn. Men det kan selvfølgelig endre seg.

Anonymkode: ebf64...6b1

AnonymBruker
Skrevet

Kona lakkerte tåneglene til min sønn på 4 mens hun drev med sine. Etter det turde han ikke gå barbent, eller være med oss på stranden i frykt for å gå barføtt og vise frem beina sine. Så da lakkerte hun mine også, og jeg går stolt med det. Da snudde det for 4-åringen når jeg som et forbilde også går barbent med det som det mest naturlige, og han tør nå gå barbeint og er stolt av å vise frem en naturlig del av kroppen sin. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi er ikke like erfarne som dere kvinner med dette så derfor får vi det overalt. Det blir nok bedre med tiden.

Anonymkode: 9ae98...f92

Skrevet

Det er vanvittig sexy og oser av selvtillit trygghet i egen seksualitet. Andrew Rea (Binging with Babish på youtube) har alltid på neglelakk, og han er bare så HOT (og hetero.) Noe av det mest avtennende som finnes er sånne parodiske macho-menn som bare liker bacon, øl og biler. Deilig å se at menn nå også kan leke seg litt mer nå, kjønnsnormene for dem har vært langt trangere enn for kvinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...