Gå til innhold

Tilbake til nedstemthet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært plaget med depresjon siden barndom/ungdomstid. Fått hjelp og håndtert det tålelig, men alltid vært "nedstemt"... Ble så gravid, og var verdens lykkeligste både graviditeten, i babytiden, og helt til nå når jeg sluttet å amme (ungen er ca 2). Etter få dager uten kom "gamle jeg" tilbake - griner for alt, er stressa og nedstemt hele tiden, og så fort ungen sovner kommer dette frem for da må jeg ikke holde det inne mer. Skal nevnes at jeg har alltid mislikt jobben min men nå er også dette kraftig forsterket igjen. Er generelt på randen av sammenbrudd. Har noen opplevd tilsvarende evt har råd?? Er så fortvilet...

Anonymkode: d6c1d...852

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg henger sånt sammen med dårlig søvn. Hvis det gjelder deg kan du tenke deg å avtale med barnefar (eller en barnevakt) alenetid/alenenatt om det vil hjelpe for å sove bedre.

Anonymkode: e61c8...4c2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For meg henger sånt sammen med dårlig søvn. Hvis det gjelder deg kan du tenke deg å avtale med barnefar (eller en barnevakt) alenetid/alenenatt om det vil hjelpe for å sove bedre.

Anonymkode: e61c8...4c2

Takk for tipset. Men jeg har god søvn, barnet sover fint om natten. Dette er et problem som egentlig har pågått siden tenårene, men skjønner ikke hvorfor det var borte imens jeg var gravid / ammende og nå kom det tilbake helt akutt. 

Anonymkode: d6c1d...852

Skrevet

Går du på prevensjon av noe slag? Nedstemthet er jo ofte symptomer hvis man bruker prevensjon med hormoner i. Jeg kan ikke bruke prevensjon med hormoner, blir helt kokko i toppen og også nedstemt og deppa… jeg er evig optimist til vanlig, så har merka det fort de gangene jeg har prøvd ut forskjellige typer prevensjon. 

Skrevet
Eviglykke90 skrev (1 time siden):

Går du på prevensjon av noe slag? Nedstemthet er jo ofte symptomer hvis man bruker prevensjon med hormoner i. Jeg kan ikke bruke prevensjon med hormoner, blir helt kokko i toppen og også nedstemt og deppa… jeg er evig optimist til vanlig, så har merka det fort de gangene jeg har prøvd ut forskjellige typer prevensjon. 

Hørt om det motsatte og. At mange blir kvitt angst og depresjon når de begynner med prevansjon .. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...