Gå til innhold

Hvor ofte veier du deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veide meg ganske ofte før. Men det var nedtur å holde på sånn.  Det ble slik at jeg hele tiden kunne knappt spise for jeg la på meg uansett om jeg spiste lite eller trente mye. 

Nå har jeg bare latt vekt være vekt. Jeg veier meg svært sjelden. Og spiser til jeg er mett. Trener, og er i aktivitet, men har det bedre med at jeg ikke går på vekten. 

Veier du deg ofte ? 

Anonymkode: 0901d...a25

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vekt hjemme.

Anonymkode: 23291...310

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veier meg ca. én gang i uken. 

Anonymkode: 4cabc...9fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig ofte i perioder når jeg er sunn og trener (sommer). Veldig sjelden ellers når jeg er matvrak og sofagris (vinter).

Anonymkode: 7909c...f32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så å si aldri. Tror jeg veide meg i fjor, det var sist gang. Har veid omtrent det samme hele mitt voksne liv, med en eller to kg pluss/minus. 

Anonymkode: 5f0bf...c53

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Veier du deg ofte ? 

Tipper det er 12-15 år siden sist.

Anonymkode: 6e441...7bc

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vekt i huset og skal aldri ha det. Bare til å bli deppa over. Livet skal nytes det som er igjen av det. 

Anonymkode: 009d7...ee0

AnonymBruker
Skrevet

Hver dag.

Anonymkode: 21105...9e4

AnonymBruker
Skrevet

Veier meg ca en gang hvert tredje eller fjerde år.

Anonymkode: 1e244...3e0

AnonymBruker
Skrevet

hver dag

Anonymkode: 05c6b...a64

Skrevet

Veier meg sjelden. Før vi fikk barn hadde vi ikke vekt, men syntes vi måtte ha det for å veie barna. Så da begynte jeg å veie meg i blant for å følge litt med. Er stabil i vekta, da, så sjelden det er noen overraskelser. Men sikkert ikke lurt å veie seg ofte, jeg tenker maks en gang i uka, for å ikke bli opphengt i vekt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg veide meg ganske ofte før. Men det var nedtur å holde på sånn.  Det ble slik at jeg hele tiden kunne knappt spise for jeg la på meg uansett om jeg spiste lite eller trente mye. 

Nå har jeg bare latt vekt være vekt. Jeg veier meg svært sjelden. Og spiser til jeg er mett. Trener, og er i aktivitet, men har det bedre med at jeg ikke går på vekten. 

Veier du deg ofte ? 

Hver onsdag, samme dag jeg vanner monseraen. 

AnonymBruker
Skrevet

1-2 ganger daglig

Anonymkode: 7e084...8c9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veier meg nesten hver dag. Men nå holder jeg på å gå ned i vekt etter siste fødsel da, så er «spennende» og motiverende å følge med. Men jeg veier meg nok veldig ofte ellers også, bare for å passe på at det ikke går feil vei uten at jeg legger merke til det. Synes det er vanskelig å se vektoppgang kun i speilet. Vekt og bilder er mer pålitelig 😅

Anonymkode: 8a377...e34

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned 19 kg og må veie meg 3 ganger i uken for å holde vekten. Holdt vekten i 2 år nå.

Anonymkode: d8f8c...b66

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Har pleid å veie meg hver dag, men som ledd i å jobbe med min spiseforstyrrelse har jeg forsøkt å kun veie meg en gang i uken. Så har jeg også vært bortreist i behandling og ble vant til å ikke ha kontroll på vekten hele tiden. Håper jeg klarer å fortsette med det. 

Men jeg bruker også målebånd for jeg har gått inn 4 cm siste tre mnd i midjen selv om jeg nok bare har gått ned ca 1 kg. Merker det godt på klærne. Og har ikke sultet meg én dag. Bare jobbet med å kutte konstant fokus på vekt og ikke overspise samt trene. Det jeg har gått ned nå er vekt jeg spiste på meg fra desember til 1 mars. Var vel 4 kg. Men har økt masse i muskelmasse på den tiden også og er en halv cm unna samme midjemål før all overspisingen startet.

Mange blir altfor opphengt i vekten. For min del avgjorde vekten hvordan dagen min startet..

Endret av Purple_Pixiedust
AnonymBruker
Skrevet

Nå som jeg er gravid veier jeg meg på svangerskapskontrollene, altså ca 1 gang pr mnd.

Har ikke vekt hjemme, så pleier ikke veie meg til vanlig 😊

Anonymkode: ac469...eb2

AnonymBruker
Skrevet

Veldig sjeldent. Har ikke behov for å sjekke så ofte

Anonymkode: 5a958...606

AnonymBruker
Skrevet

Tidligere: nesten aldri. Men så la jeg på meg 13 kg uten å legge merke til det (ja det går faktisk an), og fikk sjokk når jeg stod på vekten hos en bekjent for første gang på sikkert 10 år. Så nå har jeg kjøpt badevekt og jobber med å gå ned. Så sjekker hver fredag. 

Anonymkode: 718a2...c39

AnonymBruker
Skrevet

det kan gå litt tid imellom. Men fører vekten inn på appen "my weight" så den følger med. 

Anonymkode: bddfb...21e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...