momo Skrevet 13. november 2005 #1 Skrevet 13. november 2005 Jeg har ekstremt kraftig hårvekst der nedentil, hårene er svarte og tykke og vokser som ugress. Så skal jeg holde det hårfritt der så må jeg shave meg hver eneste dag, og det er mye jobb og jeg blir sår. Gjør jeg det ikke hver dag får jeg de værste skjeggstubbene som stikker så jeg får vondt. Jeg har og atopisk eksem og det kommer når jeg lar det vokse som ugress, så det er ikke et alternativ. Det jeg lurer på er om det går an og fjerne hår der nede for evig og alltid, uten at det kommer tilbake. Går det an og bruke laser der nede, uten og ødelegge noe? Det er jo ganske tynn hud på noe av det. Eller noen som har noen andre tips! Begynner og bli møkk lei av og måtte bruke 15 min hver dag på og fjerne hår og gå rundt rød og sår.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #2 Skrevet 14. november 2005 Hva med å vokse? Da holder de seg iallefall borte en stund. Er også mulig med laser, men aner ikke hvor mye det koster eller hvordan det foregår.
momo Skrevet 14. november 2005 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2005 Tusen takk for svar! Vet ikke helt om jeg tørr og vokse, for det er jo hår og der nede hvor det er svært tynn ømfintlig hud. Og håret mitt vokser som ugress, så etter en uke er skjeggstubbene tilbake. Tror kanskje jeg skal ringe og høre om det går og bruke laser der nede, og finne ut hva det koster. Lurer på om det gjør vondt jeg. Kanskje prøve leggene først, så bikinikanten, også resten.
Gjest Malina Skrevet 14. november 2005 #4 Skrevet 14. november 2005 Laser skal jo være en permanent sak,men har lest/hørt om flere som faktisk får hårvekst også etter det. Dessuten er det jo DYRT! Du kan jo prøve med voks som ble foreslått...Da slipper du hvertfall å gjøre det ofte. Om du har mye/lange hår bør du kanskje klippe litt først,eller bareber så vente noen dager,slik at hårene ikke r så veldig lange. Voksing er ikke vondt når du blir vant til det. Og bare tenkt på at det er lenge til neste gang..
momo Skrevet 14. november 2005 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2005 Som skrevet lenger opp så funker ikke voksing på meg da hårene er tilbake 1 uke etterpå. Hvis jeg skal vokse meg fast da blir det i såfall veldig dyrt, når jeg må gå 1 gang i uka og nermeste sted som utfører det ligger 15 mil unna. Har sjekka på en del nettsider som utfører laser, og det virker ikke ut som de behandler noe mer enn bikinikanten. Tror og de laser ikke virker på, er gjerne de med lyse hår, jo mørkere og kraftigere hår du har jo større sjangs for og lykkes. Og mine hår er svarte og tykke.
lil Skrevet 14. november 2005 #6 Skrevet 14. november 2005 Hudpleieren jeg gikk til, vokset seg selv hun Men sikkert ganske stress å lære seg det da, jeg hadde ikke klart det. Prøvde med leggene en gang, og det gikk ikke så bra Men på salong går det helt greit, da går det så fort! Du kan vel kanhende ringe og høre med en klinikk som tilbyr laserbehandling. Har hørt at det er både vondt og dyrt, noe for små områder..
Gjest Gjesta Skrevet 14. november 2005 #7 Skrevet 14. november 2005 Jeg tror jeg leste en gang at å laserbehandle leggene kostet noe sånn som 5000, så det blir vel ikke akkurat billig, kan jeg tenke meg? Voksing gjøres vel ca hver 4. uke. Oftere går ikke, fordi hårene må ha en viss lengde for at voksen skal ta. Har du testet epilator?
Gjest Fruktfat Skrevet 14. november 2005 #8 Skrevet 14. november 2005 jeg har brukt/bruker laser på bikinilinja, og de tar så mye du vil. koster 1500 pr gang de tre første gangene, og halv pris etter det. anbefaler 5-6 behandlinger. må gå ca tre mnd mellom hver gang. det er dyrt, og det er VONDT!! og det lukter brent hår.
Montezuma Skrevet 15. november 2005 #9 Skrevet 15. november 2005 jeg har brukt/bruker laser på bikinilinja, og de tar så mye du vil. koster 1500 pr gang de tre første gangene, og halv pris etter det. anbefaler 5-6 behandlinger. må gå ca tre mnd mellom hver gang. det er dyrt, og det er VONDT!! og det lukter brent hår. ← Hvis det lukter brent hår, så er det grunnet den typen laser du blir behandlet med (rubinlaser f.eks.?) www.laserklinikken-moss.com bruker diodelaser med kjøling slik at ikke noe hår blir brent, heller ikke huden, kun hårsekkene. Alt kan fjernesd med laser der, det koster ca 2500-3000 pr behandling. 30% rabatt etter fjerde behandllingen. Men vondt; ja det er det. Fordelen med kjølesaken er at det vonde varer i bare 2 sek. Ikke noe brenning, varme eller sår etterpå. Det er dyrt og et tar tid før alt er borte, men da er man jo liksom ferdig med det, og slipper å betale for hårfjerning resten av livet...... Hvis du går inn på den siden så kan du vinne en gratis behandling nå.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 15. november 2005 #10 Skrevet 15. november 2005 Voksing gjøres vel ca hver 4. uke. Oftere går ikke, fordi hårene må ha en viss lengde for at voksen skal ta. ← Hvor ofte en kan vokse avhenger av to ting - hvor fort håret vokser og hvovidt hårsekkene er i samme fase eller ei. Mine hårsekker er absolutt ikke i fase, så jeg kan godt vokse igjen etter 2-3 uker, men da er det de hårene som var i hvilefasen sist jeg vokser, ikke de som ble vokset sist. Men å gå til voksing annenhver uke er dyrt. Og siden trådstarter bor 15 mil unna den nærmeste som utfører det, så høres det ikke optimalt ut. Har du testet epilator? ← Epilator for å fjerne alt håret nedentil anbefales ikke. Spesielt ikke om en har ømfintlig hud slik trådstarter har. Jeg har tatt full brasisliansk voksing en gang i måneden i tre år, og synes ikke at det er noe særlig vondt, men epilator er skitvondt der nede. Har gjort det et par ganger og banner alltid på at jeg aldri skal gjøre det igjen. I tillegg til at det er mer vondt, så får en mye mer inngrodde hår av epilator enn av voksing. Ergo: har en ømfintlig hud, så bør en absolutt unngå å bruke epilator her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå