Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg er usikker på når jeg kan ta en test..

Jeg har på følelsen at jeg er gravid, har størrebryster og små kvalm men skjeldent. Hadde litt murringer og noe som så ut som festeblødning. Jeg skal få mensen neste uke onsdag. . Jeg håper på svar fort som mulig og er lei ventetiden.. når testet dere positivt? (Veit ting er individuelt) Mulig og få positivt svar noen dager før mensen?  

Anonymkode: 804e7...54f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig, er ikke verre enn å teste med en tidlig test. Er den negativt test senere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg testet positivt 9 dpo - altså 5 dager før ikm 😊 Bare å begynne å teste med tidligtester, men pass på at du bruker konsentrert urin!

Anonymkode: 26d0f...8fe

AnonymBruker
Skrevet

Tingen er at man får ikke graviditetssymptomer som kvalme etc før man likevel kan få en positiv test, fordi det er hormonet som man tester ved en test, som produserer disse symptomene. Dermed vil man kun kunne stole på at symptomer man kjenner er en graviditet om testen blir positiv. Alle symptomer før det er ikke-gravid relaterte, og har ikke noe med svangerskap å gjøre :) man kan teste seg alt fra 7-8 dpo til 16-17 dpo. Mange får positiv fra 8-9 om de ser etter, mens andre (inkludert meg) ikke fikk strek før 11 dpo, tross jeg testet fra 7 dpo. 

Anonymkode: 1d6b5...7d3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...