Gå til innhold

Gule flekker under armene hvite klær

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nye hvite t-skjorter og topper blir raskt gule i armhulene- kan det være deodoranten sin skyld? Har brukt en helt ny type deo det siste halvåret, og har aldri hatt problemer med dette før ☹️ Det er så dumt å måtte kaste helt nye klesplagg pga dette….

Anonymkode: 18a41...6eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er svetten som gjør det. Man svetter under armene og dette suger seg inn i stoffet og gulner det. Helt vanlig med hvite ettersittende plagg.

Har en venninne som ble plaget med dette også. Hun sa at ingen hvite trange klær ble særlig langlivede, fordi de fikk gule flekker under armene som var umulig å få vekk i vask.

Anonymkode: b4db7...203

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk det pga hardt vann. Hadde sitronpulver i når vi vasket klær så gikk det over.

Anonymkode: 63371...ea7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte Yerka under armene et år, etter det har jeg aldri svettet under armene overhodet! (Så vet ikke hvor sunt det er å stoppe svettetilgangen helt altså!)

Anonymkode: 127f1...369

AnonymBruker
Skrevet

Min metode er at jeg tar på deo etter dusj, lar det lufttørke (går rundt i bh og lufter armene mens jeg feks rer opp sengen osv), venter med å ta på T-skjorte til det er tørt evt tar på en stygg T-skjorte mens jeg spiser frokost så oversittende deo kommer på den stygge og bytter til hvit bluse etterpå. Tror det er deo og sol evt deo og svette (men jeg svetter ikke noe særlig), men for meg så hjelper det å gjøre metoden over. Har ingen gule ringer på et år nå. 

Anonymkode: 503a5...b4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått flekker på hvite t-skjorter av deodorant hvertfall, aldri av svette

ville prøvd å funnet en deodorant som ikke gir merker, tror det skal være ganske lett å finne. Sånn som denne for eksempel, den sier hvertfall at den ikke lager merker

https://www.vichy.no/Deodoranter-og-badeprodukter/Anti-Trace-Anti-perspirant-Deodorant-Roll-on-48H-DEODORANTER/p9341.aspx

Anonymkode: 5f8f8...a2f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker plagg med gule ringer med vanish flekkfjerning smurt inn på flekkene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker deo stick, får aldri gule flekker av de

Anonymkode: 14ced...bd2

AnonymBruker
Skrevet

Prøver Vanish og ny deo 🙌😁 Prøver Nivea black and white invisible, noen som har prøv den?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har fått flekker på hvite t-skjorter av deodorant hvertfall, aldri av svette

ville prøvd å funnet en deodorant som ikke gir merker, tror det skal være ganske lett å finne. Sånn som denne for eksempel, den sier hvertfall at den ikke lager merker

https://www.vichy.no/Deodoranter-og-badeprodukter/Anti-Trace-Anti-perspirant-Deodorant-Roll-on-48H-DEODORANTER/p9341.aspx

Anonymkode: 5f8f8...a2f

Jeg får gule flekker under armene med den. 

Anonymkode: 31e34...885

AnonymBruker
Skrevet

Alltid lurt på hva som gjorde dette. Husker jeg hadde noen alvorlige svetteproblemer selv. Da fikk jeg stygge flekker. Men etter vektnedgang, svettet jeg mindre, og flekkene forsvant. Så det må komme fra svetten.

Anonymkode: 23bfb...0df

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Prøver Vanish og ny deo 🙌😁 Prøver Nivea black and white invisible, noen som har prøv den?

Jeg får gule flekker av den. Den lager ikke hvite streker på svarte klær, men gule flekker og så lukter den vondt. Sterilan fungerer uten å lage gule flekker. 

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dytter opp denne. Får hule flekker under armene, og svetter ikke mye. Så for min del tenker jeg det er deoen som gjør det. Har brukt Lancome sin deo. Leser også at det er deo som inneholder aluminium som gir disse flekkene.

Noen som kan anbefale en god deco som ikke lager slike flekker, og hvordan få disse bort fra hvitt tøy?

Anonymkode: 2f791...990

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...