Gå til innhold

Kan ikke tro at det skal være vanskelig å få tak i oppkjøring for tiden, er det mulig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 22.6.2022 den 20.58):

Man finner godkjente biler på alle kjøreskoler. Kjøreskolen kontakter selvsagt ikke andre for å fikse bil og kjøreskoler leier ikke ut bil til andre kjøreskoler, de bruker jo bilene selv. Jeg må ta kontakt med andre kjøreskoler og håpe at de vil leie meg bil selv om jeg ikke har tatt kjøreopplæring der. 

Anonymkode: e4b28...fdb

Jeg kontakter gjerne andre trafikkskoler for å sjekke om bil er tilgjengelig til mine elever, eksterne elever som ikke er kunder henviser jeg videre til å selv ta kontakt. Vi både leier fra og til andre trafikkskoler, det skjer innimellom. 

Jeg leier også bil til hvem som helst som har obligatorisk opplæring innrapportert.

AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 19.45):

Har lest om dette noen ganger, og er bare nysgjerrig, hva er det som har skjedd egentlig? Kjørte opp i Drøbak for rundt fem år siden, og da var det null problem å få oppkjøring raskt (to ganger), tror ikke jeg måtte fikse det selv heller, men at kjøreskolen gjorde det.. 

Anonymkode: 87621...ee1

Korona gjorde at flere ville kjøre opp, og at det ble en backlog. En ny sensor kjører ikke egne prøver det første året (pluss minus seks måneder). 

I Oslo lar skolene elevene bestille selv, da de ikke vil ha styret. Man må sitte mellom 0800 og 1200 tre dager i uken for å få prøve. Det er ingen køsystem og man konkurrerer mot alle andre. De med flaks får først.

AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 19.49):

🤬😡 skriv en så dårlig tilbakemelding som overhodet mulig der det lar seg gjøre ( etter bestått oppkjøring, når det enn måtte skje). Jeg har knapt nok hørt om verre kundeservice. Du kan godt skrive navnet på kjøreskolen på Kvinneguiden, til skrekk og advarsel og kontakt Forbrukerrådet. Oppkjøring, men kjøreskolen stiller ikke med bil, som man er 100% avhengig av. Det går virkelig ikke an

Anonymkode: a20b7...ea8

Hvis elevene bestiller selv er det vanskelig. Jeg har to biler, jeg kan ikke stille med bil hvis bilen skal brukes til noe som ikke kan flyttes (oppkjøring, glattkjøring, opplæring som tar tid).

AnonymBruker skrev (På 25.6.2022 den 13.44):

De sliter med rekruttering samtidig som at andelen som ønsker å kjøre opp har økt. I tillegg er kjøreutdanningen (ja, de kaller førerkortet det) mer omfattende, det stilles høyere krav og det er flere som stryker nå enn før. 

Anonymkode: f245c...06f

Trafikkopplæringen er vel det de kaller det for? 

De sliter med rekruttering fordi de ikke betaler godt, og har bedritne vilkår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...