Gå til innhold

Hvor mange kilo tar du i markløft?


BobbySocks

Anbefalte innlegg

Du som er dame (evnt spesifiser at du er mann) hvor mye løfter du Max i markløft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så ofte jeg sjekker max. Sist jeg makset tok jeg 120kg. Mulig jeg kunne tatt mer, men turte ikke pga jeg kjente det i ryggen. Jeg pleier som regel å ha følgende opplegg på trening (til vanlig):

- oppvarmingssett 1: 60kg x 10

- oppvarmingssett 2: 80kg x 8-10

- arbeidssettt: 100 kg x 5 (eller så mange jeg klarer) x 4 sett

Vet ikke om det er riktig måte å gjøre det på, men synes dete funker greit for meg. Jeg trener konvensjonell markløft, og bruker omvendt grep. Jeg har trent i ca halvannet år.

Jeg har ligger på 100kg en stund, så burde sikkert forsøke å ta mer snart, men ble liksom litt fonnøyd da jeg nådde tresifret

😄

Anonymkode: be63d...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med "omvendt" mener jeg "mixed grep"

Anonymkode: be63d...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp begynt med markløft. Aner ikke maks, men trener nå 19x3, 55 kg. Klarer ikke tyngre pga armene. Er kvinne. 

Anonymkode: a1840...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har nettopp begynt med markløft. Aner ikke maks, men trener nå 19x3, 55 kg. Klarer ikke tyngre pga armene. Er kvinne. 

Anonymkode: a1840...193

Ikke 19x3, men 10x3 😅

Anonymkode: a1840...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener aldri. Lett overvektig mamma til to, 45 år. 160 cm høy. Plaget i årevis med frozen shoulder. Løfter mannen min på 120 kilo.

Anonymkode: cd36b...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg trener aldri. Lett overvektig mamma til to, 45 år. 160 cm høy. Plaget i årevis med frozen shoulder. Løfter mannen min på 120 kilo.

Anonymkode: cd36b...bca

Når du står rett bak han, tar armene rundt, har han klint inntil, så han kommer noen cm opp fra bakken?

Det er ikke sammenlignbart med markløft.

 

Anonymkode: 82565...580

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann. Markløft er definitivt øvelsen jeg er svakest på. selv om det begynner å komme seg, kommer jeg aldri til å bli god. Aner ikke hva maks er og det er ikke noe jeg noen gang kommer til å teste da keg er disponert for ryggproblemer, men ligger på 50kg nå på 3x12 reps. Kan nok ta i mer på færre reps, men det er ikke verdt det.

Anonymkode: 0b643...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å trene for ett år siden, og satte raskt mål om å klare 100 kilo med overhåndsgrep - det klarte jeg i forrige uke, så nå må jeg finne meg et nytt mål :)

Anonymkode: 3849b...f4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne, begynte med styrke i vinter, og løfter nå min egen vekt i markløft: 50 kg.

Anonymkode: d7f29...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel. Flyttet på en stor sten på kanskje 30 kg fra marka i hagen. Teller det?

Anonymkode: 23ee9...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis man har trent seriøst et par , tre år, hva bør man klare da , hvis man starter på scratch og er ca. gjennomsnittlig bygd? 

Anonymkode: be63d...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne 37, veier 70kg og har 120kg pr i markløft. 

Anonymkode: b1316...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 130 kg som maks, på kroppsvekt 80kg (kvinne), har nå 93 kg, 5 år og to barn senere, på kroppsvekt 89kg. 

Målet er 150 kg på kroppsvekt 77-79 kg. En dag skal jeg nå det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun 30kg, men jeg startet i april og har aldri trent da jeg var yngre. I mid-april startet jeg på 14kg med manual så har mer enn doblet vekten siden da og det er jeg fornøyd med. Første ordentlige målet mitt er egen kroppsvekt (55kg). 

Anonymkode: 73d27...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...