AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #1 Skrevet 15. juni 2022 Hei Jeg har sjekket SAS sine sider. Der står det: TRANSPORTBAGER Vi godtar kun bager og bur som er spesielt utformet for transport av kjæledyr. Vi anbefaler å bruke en liten Sherpa-bag eller noe lignende. En Sherpa-bag er en myk bag som er godkjent for hunder og katter, og er laget av fleksible materialer (tilgjengelig i de fleste dyrebutikker). De må være lagd av godt ventilert og sterkt materiale som er lekkasje- og bittsikkert. Må kunne lukkes fullstendig. GRENSER FOR VEKT OG STØRRELSE Maksstørrelse: 40 cm x 25 cm x 23 cm (lengde x bredde x høyde). Maksimal vekt: 8 kg (pet + transportveske). Kjæledyr som reiser i kabinen må kunne stå oppreist, snu seg rundt og ligge komfortabelt ned mens de ligger i buret/bærevesken. Hvis disse kravene ikke oppfylles, har vi rett til å nekte kjæledyret ditt om bord. Maksstørrelsen, gjelder det for buret eller dyret? Og ja, jeg har prøvd å ringe SAS. Men der får man beskjed om å ringe senere pga stor pågang (surprise, not). Jeg finner nemlig ingen transportbur som har den størrelsen! Det rare er at de anbefaler en fleksibel bag, men i retningslinjene man skal oppfylle står det: The container must be well constructed and be able to withstand other freight damaging it or causing the structure to buckle or bend. Denne linker de til selv, https://www.iata.org/contentassets/b0016da92c86449f850fe9560827bbea/pet-container-requirements_1_47e_en.pdf https://www.sas.no/reiseinfo/spesielle-reisebehov/reise-med-dyr/ Evt tips om transportbur som passer hadde vært fint. Reisen er om 5 uker, så har tid til å bestille på nett. Anonymkode: 3fff3...753
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #2 Skrevet 15. juni 2022 Det er for buret. Jeg vet, de lager ikke bur som passer til den størrelsen så er nok for å unngå at folk tar med seg dyr i kabinen. Jeg har kjøpt en sekk som er myk når jeg tar ut bunnplaten, så den kan trykkes ned under setet, altså at bunnen strekker skrått opp istedenfor rett opp. Dyret har fortsatt god plass Anonymkode: 615fc...182
spinner Skrevet 15. juni 2022 #3 Skrevet 15. juni 2022 IATA reglene er for dyr i lasterom. I kabinen er de mest opptatt av at bagen hindrer dyret i å rømme. 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #4 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er for buret. Jeg vet, de lager ikke bur som passer til den størrelsen så er nok for å unngå at folk tar med seg dyr i kabinen. Jeg har kjøpt en sekk som er myk når jeg tar ut bunnplaten, så den kan trykkes ned under setet, altså at bunnen strekker skrått opp istedenfor rett opp. Dyret har fortsatt god plass Anonymkode: 615fc...182 Har du en sekk å anbefale? Katte her er 4 kg. spinner skrev (7 minutter siden): IATA reglene er for dyr i lasterom. I kabinen er de mest opptatt av at bagen hindrer dyret i å rømme. Ah, det var bra! Ble en liten smule forvirret 😄 Har sendt katta i lasterommet en gang før, men denne gangen reiser vi med henne. Anonymkode: 3fff3...753
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #5 Skrevet 15. juni 2022 Sherpa lager bag som passer, jeg har selv og har reist problemløst med den. Størrelsen er for bagen og poenget er at den må passe under setet foran deg, men om bagen er myk så går det fint om den er bare litt høyere. Ellers må den være tett i bunnen ( i tilfelle uhell) og ha god lufting. Anonymkode: f4164...ec3 1
silkestrå Skrevet 16. juni 2022 #6 Skrevet 16. juni 2022 Vi bruker Sherpa Bag i størrelse M til katten når vi reiser, og det har aldri vært problemer med den verken hos SAS eller hos Norwegian. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #7 Skrevet 16. juni 2022 jeg anbefaler Trixie eller et annet merke fremfor Sherpa - Sherpa er overpriset, og baggen brukes jo som regel bare et par ganger i året eller noe, en billigere type fungerer LIKE bra. Målene trenger ikke være helt eksakte om baggen er myk og kan trykkes litt sammen, da får den plass under setet uansett. Anonymkode: 8c6e2...00f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå