Gå til innhold

Ekstrem pms

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så fortvilet, pms’en min har alltid vært plagsom, men de siste årene (er 41) har den bare blitt verre og verre 😭 Det begynner allerede rundt eggløsning, og fra da av, og drøye to uker fremover, er jeg veldig ofte (det varierer litt fra syklus til syklus) et hormonelt og ustabilt troll uten like. Jeg er irritabel og aggressiv, kjefter og smeller, og er generelt ikke særlig hyggelig mot spesielt mann og barn. 

Nå er jeg så sliten og lei av dette, vil så gjerne bare ha en slutt på det… Har lest flere steder at folk anbefaler nattlysolje, men så leser jeg i flere amerikanske studier at de ikke har greid å påvise noen effekt av dette, så det har jeg rett og slett ikke giddet å prøve. Ellers lever jeg generelt sunt, trener mye og er opptatt av kosthold (og spiser lite søtsaker), så jeg føler ikke det er så mye å hente på å bedre kostholdet heller (som jeg ser at flere anbefaler). Har også forsøkt meditasjon i lang tid (3-4 mnd sammenhengende) uten at jeg synes det heller hjalp.

Er det flere som har like ille pms som meg? Og har dere i såfall funnet noe som hjelper? Ser at man evt kan få antidepressiva av legen mot dette, men det kan jo også ha veldig skulle bivirkninger, så det er jeg også lite lysten på å prøve. Men er ganske desperat nå….

Anonymkode: fbaab...ded

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å melde deg inn i gruppa PMDD norsk gruppe, på Facebook! Der treffer du massevis av likesinnede, og får masse gode råd! :) 

Anonymkode: c3650...98c

AnonymBruker
Skrevet

Antidepressiva er vel ikke farlig å prøve. Får du bivirkninger som varer så kan du slutte eller prøve en annen type. Verdt å ta en prat med legen om det i alle fall, for familien din sin skyld. 

Anonymkode: b41ff...81c

AnonymBruker
Skrevet

Vanndrivende hjelper meg

Anonymkode: 3d33a...85e

AnonymBruker
Skrevet

Antidepressiva.

Anonymkode: 7a5c3...06a

AnonymBruker
Skrevet

Pass på å ikke være i kaloriunderskudd. Det forverrer pms veldig. 

Anonymkode: e7bf5...561

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Pass på å ikke være i kaloriunderskudd. Det forverrer pms veldig. 

Anonymkode: e7bf5...561

Er det sant? Har du noe dokumentasjon på dette? Jeg er nok ganske ofte i kaloriunderskudd på hverdagene, fordi jeg trener mye og er opptatt av å spise sunt. Samtidig er jeg veldig glad i å kose meg med god mat, godteri etc i helgene, pleier derfor å prøve å være i kaloriunderskudd i hverdagen, sånn at jeg kan skeie ut mer i helgene.

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er det sant? Har du noe dokumentasjon på dette? Jeg er nok ganske ofte i kaloriunderskudd på hverdagene, fordi jeg trener mye og er opptatt av å spise sunt. Samtidig er jeg veldig glad i å kose meg med god mat, godteri etc i helgene, pleier derfor å prøve å være i kaloriunderskudd i hverdagen, sånn at jeg kan skeie ut mer i helgene.

ts

Vil anbefale brintellix som er et ad uten mye bivirkninger, påvirker bl. A ikke libidoet. Fungerer godt på min ekstreme pms. 

Anonymkode: 60ac4...2c3

AnonymBruker
Skrevet

Å gå på prevensjon hjelper meg. Minipille. 

Anonymkode: a25b8...7b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...