Gå til innhold

Stoff(kjolestoff) i fra England.

mai2002

Anbefalte innlegg

Leste her tidligere, på det gamle forumet om noen som hadde bestilt fint stoff til brudekjolen i fra England. Og at en fikk tilsendt prøver.

Er der noen som kan hjelpe meg???

Eller om der er noen som har tips om fine stoff butikker fra kristiansand til Drammen???

Hvilke type stoffer er der, og hva er å anbefale??

Vil ikke at kjole skal ha et dårlig stoff.

Mottar alle tips med glede.

Hilsen mai2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det var jeg som skrev om det. Men jeg ser at du allerede har fått adressen deres (Hansson silks) icon_smile.gif Veldig bra kvalitet og service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun som skal sy min kjole sier at silken fra hanssons ikke er av beste kvalitet - spesielt ikke den som de anbefaler til brudekjoler (ser ut som thai-silke). Men vi har likavel valgt stoff derfra fordi de har så utrolig mange farger å velge i ( med andre ord; jeg er ikke hvit brud i alle meningers forstand!). Dessuten har de god service og kort leveringstid. De har også forstoffer og chiffon som matcher i farge til de andre stoffene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte ikke opp med selve silken fra Hanssons, men fikk prøver på den og kvaliteten var upåklagelig. Men da hadde jeg spurt etter "silke duchess" som er en del dyrere enn thai silke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Det eneste jeg kanskje reagerte litt på var at silke duchessen var litt tynnere enn den som man får kjøpt på Molstad. Nå endte jeg ikke opp med å kjøpe silken fra Hanssen silks, men kjøpte tilsvarende silke i London. Kjolen er nå så så godt som ferdig og Unik som har sydd kjolen for meg var veldig fornøyd med silken. Den føles og ser også mer enn tung nok ut. (Hadde silken vært tyngere ville nesten kjolen vært for tung).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange tilbakemeldinger.

Jeg er nok på jakt etter et tungt stoff med fint fall som det ikke er så mye glans, og chiffon/organza i samme farge(hvit).

Til Ingvild.

Var du London å kjøpte stoffet eller fikk du oversent prøver???

Jo flere tips jo bedre.

mai2002 (ikke lenge igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått enda et sett prøver fra Hanssons silk. De var veldig fine, men jeg hadde bestilt feil - tror jeg. Jeg har fått chiffon, forstoff og silke sateng. Tror jeg egentlig burde ha spurt etter duchess. Er ikke det ofte litt tyngre enn sateng?

De har mange farger - men også hvitt/creme - i både kjolestoff, chiffon og for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg dro til London og kjøpte alt der. Sparte inn hele turen på det jeg sparte på slør, sko, stoff, tiara, undertøy osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...